بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

دوربین های ثبت تخلف خودروهای بدون معاینه فنی در همدان فعال شد

دوربین های ثبت تخلف و صدور جریمه برای خودروهای بدون معاینه فنی در این شهر فعال شده است و خودروهای بدون معاینه فنی را اعمال قانون می کند.

دوربین های ثبت تخلف خودروهای بدون معاینه فنی در همدان فعال شد
تین نیوز

معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان گفت: دوربین های ثبت تخلف و صدور جریمه برای خودروهای بدون معاینه فنی در این شهر فعال شده است و خودروهای بدون معاینه فنی را اعمال قانون می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید علی ضمیر اظهار کرد: دوربین های ثبت تردد، اجرای محدوده ترافیک، طرح زوج و فرد و ثبت تخلف سرعت، امکان جریمه خودروهای بدون معاینه فنی را دارند.

علی ضمیر اضافه کرد: این طرح در راستای ارتقا ایمنی تردد وسایل نقلیه و اجرای قوانین هوای پاک خودروهای عبوری بدون مجوز معاینه فنی معتبر آغاز شده است.

وی نیز گفت: این طرح با توجه به مجوز اخذ شده از شورای همتای استان و تجهیزاتی که توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نصب و راه اندازی شده، به صورت مکانیزه از یکم شهریور ماه سال جاری اجرایی شده است.

علی ضمیر افزود: رانندگانی که خودروی آن ها بدون معاینه فنی باشد در جریان کنترل مکانیزه، روزانه اعمال قانون می شوند.

وی اضافه کرد: تاثیر خودروهای دودزا در افزایش آلودگی هوای شهر، بحث جدید و پدیده نوظهوری نیست و چندین سال است شهرهای بزرگ درگیر آن هستند و بخش قابل توجهی از آلودگی هوا متعلق به منابع آلاینده متحرک است.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: خودروهای بدون معاینه فنی نقش پررنگ تری در آلودگی هوا دارند که با ثبت پلاک خودروهای دارای برگ معاینه فنی در سیستم یکپارچه کشوری (سیمفا)، دوربین های سطح شهر (دوربین های ثبت تردد و تخلف سرعت، دوربین های طرح ترافیک، دوربین های محدوده اجرای طرح زوج یا فرد) امکان شناسایی خودروهای بدون معاینه فنی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.