◄ 10 فرودگاه کشور با ATRها جان میگیرند
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تاکنون 6 فروند هواپیمای ATR برجامی خود را با هدف فعال کردن فرودگاههای کوچک در برخی مناطق کم برخوردار و اتصال هوایی مراکز استانها به یکدیگر در راستای کاهش سفرهای متعدد هوایی وارد ناوگان هوایی کشور کرد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تاکنون 6 فروند هواپیمای ATR برجامی خود را با هدف فعال کردن فرودگاههای کوچک در برخی مناطق کمبرخوردار و اتصال هوایی مراکز استانها به یکدیگر در راستای کاهش سفرهای متعدد هوایی وارد ناوگان هوایی کشور کرد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، در حال حاضر تعداد زیادی فرودگاه در کشور وجود دارد که یا رنگ پرواز به خود ندیده یا بسیار پروازهایش کم است که غالبا این دست فرودگاهها با فشار سیاسی ساخته شدهاند و هیچ نگاه اقتصادی در ابتدا در آن وجود نداشته است.
ATRها میتوانند کلید نجات این فرودگاهها باشند؛ در همین راستا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از پنجشنبه ۲۰ مهر، پروازهای منطقهای و توسعهای خود را از استان هرمزگان و ۱۰ مقصد جدید پروازی «هما» با محوریت (بیس) «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان، شامل جزیره ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، زاهدان، اهواز، کرمان، اصفهان، شیراز، جزیره کیش و عسلویه است آغاز خواهد کرد که جان تازهای به این فرودگاههای کم رونق خواهد بخشید.
در حال حاضر حدود 30 فرودگاه در کشور وجود دارد که حتی روزی یک پرواز هم ندارند به همین جهت نهتنها این فرودگاهها سودده نیستند بلکه زیانده نیز هستند و هرساله رقم قابل توجهی خرج روی دست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران میگذارند.
هواپیماهای ATR با ظرفیت 70 نفر میتوانند فرودگاههای کوچک در استانهای مختلف را که در گذشته به دلیل نبود ناوگان مناسب بدون پرواز بودند را فعال کرده جایگزین برخی از فرسودهترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD شوند.
با سلام،
گرچه استفاده از این هواپیماها برای کمک به هموطنان ساکن مناطق جنوبی و شهرهای یاد شده امر بسیار نیکویی است اما بر هر فردی که مقدمات حمل و نقل هوایی را بداند، روشن است که انتخاب ناگهانی بندرعباس (یا هر یک از شهرهای دیگر در مجموعه شهرهای یاد شده)، بدون تخصیص امکانات لازم برای نگهداری هواپیماها ATR و پشتیبانی پرسنل ، اجرا و تداوم این طرح را با خطر جدی روبرو خواهد کرد. واقعا امیدوارم اینگونه نشود.