بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ انجام یک‌سوم پرواز‌های حج از فرودگاه امام

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از انجام یک‌سوم عملیات حج توسط این فرودگاه خبر داد و پروازهای حج امسال را تشریح کرد.

انجام یک‌سوم پرواز‌های حج از فرودگاه امام
تین نیوز

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از انجام یک‌سوم عملیات حج توسط این فرودگاه خبر داد و پروازهای حج امسال را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز علی رستمی گفت: حجاج هفت‌استان تهران، قم، مرکزی، البرز، لرستان، قزوین، سمنان و همچنین شهر کاشان از طریق ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی اعزام خواهند شد.

او در ادامه گفت: اگر بعد از پروازهای اول تعداد همراهان زیاد باشد، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ترمینال موقت را بار دیگر دایر کرده و مراسم مشایعت و استقبال از طریق این ترمینال انجام خواهد شد.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: اولین پرواز حجاج در ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام خواهد شد.

رستمی ادامه داد: پروازهای رفت حجاج تا تاریخ ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت و در مجموع ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر به‌وسیله ۹۸ پرواز به شهرهای مدینه و جده اعزام خواهند شد. این پروازها به‌طور متوسط در سه‌نوبت در روز و توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شوند.

او گفت: بازه انجام پروازهای برگشت را نیز از سوم تا بیست‌و‌چهارم شهریورماه سال جاری است.  در بازگشت نیز ۹۵ پرواز انجام‌شده و ۲۶‌هزار و ۹۷۰ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به کشور باز خواهند گشت.

این مقام مسئول از آغاز پروازهای کادر اجرایی حج خبر داد و افزود: از صبح شنبه بیست‌وسوم تیرماه اعزام تیم‌های پزشکی، نیروهای هلال‌احمر، نمایندگان سازمان حج و زیارت و سایر عوامل اجرایی آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

رستمی با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای آمادگی برای تاخیر‌های احتمالی گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم تا برای پروازهای خود هواپیمای ذخیره در نظر بگیرند.

او در ادامه تاکید کرد: پذیرش جانبازان از طریق پاویون اختصاصی انجام خواهد شد. همچنین از ایرلاین‌ها خواسته شده تا برای حجاج کهنسال و ناتوان، خدمات ویژه در نظر بگیرند.

این مقام مسئول همچنین گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان حج و زیارت و ارگان‌های اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌، کارت‌پرواز و گذرنامه‌های حجاج به‌صورت تجمیعی تحویل سرپرست‌های کاروان‌ها شده و توسط آن‌ها در فرودگاه بین حجاج توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: پروازها دیگر نیز در جریان هستند بنابراین از همراهان می‌خواهیم با حضور حداقلی مانع اخلال در انجام سایر پروازهای فرودگاه نشوند.

رستمی افزود: برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک با سازمان حج و زیارت هماهنگی کردیم تا حجاج استان‌هایی که با تهران فاصله دارند، با استفاده از اتوبوس به فرودگاه اعزام شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.