◄ ورود یک ایرلاین تازه تاسیس به چرخه حمل و نقل هوایی
اخیراً یک شرکت هواپیمایی جدید به نام «فلای پرشیا» اعلام کرده است که به احتمال زیاد فروش بلیت پروازهای داخلی خود را از آذرماه آغاز خواهد کرد.
اخیراً یک شرکت هواپیمایی جدید به نام «فلای پرشیا» اعلام کرده است که به احتمال زیاد فروش بلیت پروازهای داخلی خود را از آذرماه آغاز خواهد کرد.
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص اینکه این شرکت هواپیمایی چه زمانی موفق به اخذ مجوز از این سازمان شده است، توضیح داد: این شرکت هواپیمایی در سال جاری موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شده است.
او در ادامه افزود: بیس پروازی این شرکت هواپیمایی با مرکزیت شیراز خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد زمینه سرمایهگذاری در بخش هوایی را فراهم کند، بیان کرد: از همین رو این سازمان به عنوان متولی صنعت حملونقل هوایی با رعایت الزامات برای تأسیس شرکتهای هواپیمایی اقدام میکند چرا که هدف اصلی این سازمان افزایش ظرفیتهای بخش حملونقل هوایی کشور است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: صدور مجوز این ایرلاین از سوی سازمان هواپیمایی مستثنا از این قاعده نیست و طبق روالی که سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت اعلام کرده باید وظایف قانونی و مقرراتی که لازم است را این شرکت رعایت کند.
شرایط تاسیس ایرلاین در ایران چیست؟
به گزارش تین نیوز، سال گذشته انجمن شرکت هواپیمایی شرایط کفایت سرمایه برای تأسیس و فعالیت شرکتهای هواپیمایی را به تفکیک انواع مختلف پروانههای بهرهبرداری و فرآیند صدور موافقت اصولی اعلام کرد، اما اینکه این شرایط در شرایط فعلی به چه میزان برای تاسیس ایرلاین تغییر کرده مشخص نیست.
بر اساس شرایط منتشر شده برای فرآیند اخذ صدور موافقت اولیه ایرتاکسی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای استفاده از ناوگان تا 30 نفر ظرفیت 12 میلیارد تومان کفایت سرمایه و برای استفاده از ناوگان 30 تا 50 نفر ظرفیت نیازمند 36 میلیارد تومان سرمایه خواهد بود و برای اخذ پروانه بهرهبرداری بار هوایی اعلام شده است که نیازمند 60 میلیارد تومان کفایت سرمایه است.
شرکتهای هواپیمایی که برای کسب پروانه بهرهبرداری چارتری اقدام کنند در فعالیت داخلی 168 میلیارد تومان و در بخش بینالمللی 210 میلیارد تومان کفایت سرمایه نیاز دارند. این شرکتهای برای کسب پروانه بهرهبرداری برنامهای داخلی نیازمند 210 میلیارد تومان و در بخش بینالمللی 240 میلیارد تومان بایست کفایت سرمایه داشته باشند و در تمام بخشهای حملونقل هوایی (Foll AOC) این رقم 420 میلیارد تومان خواهد بود.
برای کسب پروانه بهرهبرداری در بخش هلیکوپتری AOC 72 میلیارد تومان و در بخش SPO 30 میلیارد تومان کفایت سرمایه نیاز است.