◄ گذر از تمرکز عملیات به تمرکز سازمانی در فرودگاه ها
بسیاری از فرودگاه ها در سرتاسر جهان از «تمرکز عملیات» به «تمرکز سازمانی» در بخش فرآیندهای جاری (Ad-hoc) رسیده اند.
بسیاری از فرودگاه ها در سرتاسر جهان از «تمرکز عملیات» به «تمرکز سازمانی» در بخش فرآیندهای جاری (Ad-hoc) رسیده اند.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) با بیان این مطلب گفت: اکنون تاکید بر عملکرد کل سازمانی فرودگاه ها شامل عملیات هوانوردی، عملیات فرودگاهی، برنامه بهسازی فرودگاه، کارایی بازرگانی و کسب و کار، تسهیلات، تاسیسات، رضایت مسافران و امنیت با استفاده از فناوری برای افزایش این عملکردها به صورت یکپارچه است.
بیشتر بخوانید:
معمار زاده در کانال تلگرامی خود افزود: اولین گام در این مسیر، ایجاد مراکز کنترل عملیات فرودگاه (AOCC) برای استفاده از مزایای سیستم های فناوری اطلاعات، ارتباطات بهینه و هماهنگی برای افزایش ایمنی و اثربخشی عملیاتی است که مفهومی برای آگاهی موقعیتی مشترک و تصمیم گیری مشترک (CDM) در کل اکوسیستم فرودگاه است.
وی عنوان کرد: با این حال امروزه، فرودگاه های پیشرو با تبدیل شدن به فرودگاه های «هوشمند»، با تمرکز بر کل تجربه مسافر، عملکرد تجاری فرودگاه و عملیات به موقع و روان به سطح بالاتری از خدمات دست یافته اند.
این کارشناس تاکید کرد: این مهم شامل اطمینان از داشتن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری فردی و شخصی سازی تجربه سفر توسط مسافران عمدتا مبتنی بر گوشی های هوشمند در قالب اپلیکیشن های جامع فرودگاهی است.