◄ سند جامع حمل و نقل مبنای توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
با تصویب طرح سند ملی تقاضای حمل و نقل در افق ۱۴۱۴، شروع همه طرحهای جدید توسعه و ساخت زیربناهای حملونقل، فقط براساس این طرح و در قالب بودجه سنواتی قابل اجراء است.
![سند جامع حمل و نقل مبنای توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/KiGw9r9qkliQ/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLG5_6IjdI1ky/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF%DB%8C+%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpg)
معاون وزیر شهرسازی گفت: با تصویب طرح سند ملی تقاضای حمل و نقل در افق ۱۴۱۴، شروع همه طرحهای جدید توسعه و ساخت زیربناهای حملونقل، فقط براساس این طرح و در قالب بودجه سنواتی قابل اجراء است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده در تشریح اهداف این سند گفت: این سند مشتمل بر پیشبینی تقاضای سفرهای باری و مسافری در تمام شقوق حملونقل در سال ۱۴۱۴ و حاوی خلاصهای از اهداف، فرآیندها و مدلهای استفاده شده در مرحله اول طرح جامع حملونقل کشور است.
افندی زاده مهمترین ویژگی طرح جامع را دستیابی به مدل تصمیمگیری کلان حملونقل، توسعه هدفمند و مبتنی بر جهتگیری راهبردی توسعه زیرساختها بر پایه برآورد تقاضا عنوان کرد و افزود: در این سند اولویتبندی تخصیص منابع بر اساس میزان بهبود در شبکه و جلوگیری از اجرای طرحهای فاقد توجیه است.
وی افزود: این سند با بهرهگیری از تجربیات پیشین با همکاری ۷ مرکز دانشگاهی و بهرهگیری از دانش اساتید کشور در این زمینه در دو بخش کلی برنامهریزی شد.