◄ پایان واردات چرخ بانداژ با تولیدات شرکت کفریز
چون سابقه و تجربه داشتیم برای همین توانستیم خیلی سریع تولیدات خیلی خوبی در حوزه ریلی داشته باشیم. در واقع با شروع فعالیت شرکت کفریز واردات در زمینه بانداژ قطار به سرعت قطع شد.
شرکت اصفهان کفریز با 37 سال سابقه فعالیت در صنعت آبرسانی، نفت، گاز، پتروشیمی و انرژیهای نو و ریلی یکی از شرکت کنندگان در پنجمین نمایشگاه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته است.
به گزارش تین نیوز، آن چنان که مدیران شرکت کفریز می گویند، این شرکت همواره بر 2 اصل نوآوری و کیفیت تأکید ویژه داشته است که از نمونه های آن میتوان تولید فلنج تاور برای توربین های بادی برای اولین بار در کشور و تولید بدنه و کلوژر شیرهای توپی فشارقوی برای اولین بار در کشور را نام برد.
خبرنگار تین نیوز در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت و گویی با بهروز ابدالی عضو هیئت مدیره شرکت اصفهان کفریز انجام داده است که در ادامه می آید:
- در مورد سابقه تشکیل اصفهان کفریز توضیح دهید:
شرکت در سال 1363 توسط پدر تاسیس شد در ابتدا در حوزه آبرسانی فعالیت داشت و در دهه 70 به حوزه نفت و گاز وارد شد و در 1393 با تولید چرخ بانداژ وارد حوزه ریلی شدیم.
به دلیل کیفیت بالای قطعات، از تولیدات ما استقبال خوبی صورت گرفت. یکی از دلایل این موفقیت سابقه فعالیت در حوزه نفت و گاز بود چرا که تولیدات در زمینه نفت و گاز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و چون سابقه و تجربه داشتیم برای همین توانستیم خیلی سریع تولیدات خیلی خوبی در حوزه ریلی داشته باشیم. در واقع با شروع فعالیت شرکت کفریز واردات در زمینه بانداژ قطار به سرعت قطع شد.
- پس شما نیاز کل کشور را در این زمینه برطرف کردید.
بله
-در مورد کیفیت بالای محصولات در کاتالوگ شرکت، در مورد تضمین کیفیت تولیدات پروسه کوالیتی اشورانس نوشته شده است، مراحلش را توضیح می دهید؟
شرکت دانش بنیان بوده و یکی از واحدهای مهم کنترل کیفیت و تضمین کیفیت است، واحد کنترل کیفیت تمام قطعات را یک به یک طبق استانداردهای بین المللی که وجود دارد چک می کنند و بر این اساس اجازه خروج از کارخانه داده می شود.
از سال 94 که تولیدات را شروع کردیم تا الان 40 هزار بانداژ به صنعت ریلی تحویل دادیم. در سال 1397 به درخواست مسئولان وقت راه آهن، تولید قطعه جدید به نام چرخ مونوبلوک قطار وارد شدیم. این قطعه استراتژیک است و تولید آن پیچیدگی خاص خود را دارد و کشورهای پیشرفته کار ساخت این قطعه را انجام می دهند و به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد. خوشبختانه بعد از سه سال تحقیق و تولید قطعات نمونه اولیه، پارسال موفق شدیم تاییدیه قطعه را از راه آهن جمهوری اسلامی اخذ کنیم و در تاریخ 18 آذرماه 1399 با حضور دکتر اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی دکتر اسلامی و دکتر رسولی مدیرعامل وقت راه آهن از آن رونمایی شد.
از آن زمان تاکنون ما در بخش تولید انبوه این قطعه کار کردیم و الان برای 55 هزار حلقه چرخ منوبلوک پروانه بهره برداری گرفته ایم و در فاز اول برای امسال حدود تولید 10 هزار حلقه را در برنامه داریم.
- برنامه توسعه شرکت از این به بعد چیست؟
شرکت ما برای اولین بار در خاورمیانه دستگاه تست خستگی را خریداری و در کارخانه نصب کرده است. این دستگاه خیلی خاص بوده و تعداد کمی در دنیا موجود می باشد و افتخاری است برای کشورمان که چنین دستگاه و سیستمی در ایران وجود دارد. در واقع تولید مونوبلوک برای صنعت ایران یک افتخار است.
دستگاه تست خستگی چه کارایی دارد؟
تست خستگی در واقع به صورت آزمایشگاهی همان خستگی را که قرار است طی سه تا چهارسال به چرخ وارد شود، شبیه سازی می کند و در یک ماه کل خستگی را به چرخ وارد می کند. این باعث می شود ببینیم بعد از ده میلیون سیکل آیا این چرخ از پس تست برمی آید یا خیر؟ اگر اتفاقی برای چرخ نیافتد چرخ مناسب و با کیفیت است.
برنامه های توسعه شرکت چگونه است؟
چند ماه پیش خط عملیات حرارتی کاملا اتوماتیک در کارخانه نصب شد که کاملا مخصوص تولید مونوبلوک قطار است و باعث شد که علاوه بر تولید، به صورت کاملا اتوماتیک عملیات حرارتی در کارخانه انجام شود.
ما از سال پیش تا الان حدود 8 دستگاه CNC به شرکت اضافه کردیم که ظرفیت تولید خود را به حدود 10 هزار حلقه در سال رساند. ان شالله برنامه داریم که برای سال های بعد افزایش تولید داشته باشیم.
- باتوجه به حضور هرساله شما در نمایشگاه، نمایشگاه قبلی برای شما چه دستاوردهایی به همراه داشت؟
چون ما با مشتریان خود رابطه تنگاتنگی داریم، حضور در نمایشگاه ادامه روند ارتباط نزدیک با مشتریان است و دستاوردهای خوبی دارد.
- این دوره چطور؟
روز گذشته وزیر محترم راه و شهرسازی صحبت های خوبی با مدیران شرکت داشتند. از حضور نمایشگاه تا الان رضایت داشتیم و ان شالله روزهای بعد بهتر خواهد بود.