◄ ایجاد اسکله در انزلی باید توجیه داشته باشد
فروردین ماه امسال دو پست از اسکلههای مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح و عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر آغاز شد.
همچنین مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخشهایی نظیر اسکله قایقهای تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزشهای دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا میباشد. این مجتمع به عنوان بخشی از مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که امکان پهلوگیری ۳۵۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم میشود.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر خاطرنشان کرده است: ایجاد اسکله در انزلی با عمق آب کم دریای خزر باید توجیه داشته باشد، چون این دریاچه است و به آبهای آزاد راه ندارد که بتوان مدعی شد کالاها ارسال یا دریافت خواهند شد.
وی تاکید کرده است: اصولا پروژه مجددا حکومتی دولتی است و بخش خصوصی در همان قیود مناطق آزاد حکومتی گرفتار خواهد شد و چه بهتر این مستحدثات بیرون از منطقه آزاد تاسیس شوند تا خیرش به مردم و منطقه گیلان برسد، چون تأسیسات توریستی حکومتی معنی ندارد و مطمئن باشید از همین حالا شکست خورده است.
این کاربر افزوده است: پیشنهاد میشود کل اراضی را در اختیار سرمایهگذاران خصوصی قرار داده و حکومت عوارض و اجارهاش را بستاند این باعث حذف قاچاق مانند سایر مناطق آزاد میشود.
به گفته این کاربر ارتباط دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر خوب است بهشرطیکه فقط کالا وارد و خارج نشود و انحصار روسی وجود نداشته باشد.
این کاربر خاطرنشان کرده است: بهطور کلی پروژه دولتی نباشد بهتر است چون حیف و میلها زیاد خواهد بود و سالیان درازی به طول خواهد انجامید باید به بخش خصوصی واقعی غیر وابسته میدان داد.