راهاندازی کروز اسلامی توسط بخشخصوصی
بخشخصوصی ایرانی برای رونقدهی به خط کشتیرانی مسافری بندرعباس – بندر خصب قصد دارد در سال آینده برنامه کروز اسلامی را اجرا کند.
همین سال گذشته بود که خط دریایی مسافری بندرعباس- خصب با هدفجابهجایی مسافر و گردشگران دو کشور ایران و عمان و به همت بخش خصوصی راهاندازی شد تا سفر را برای گردشگران و مسافران دو کشور آسان کند.
در این ارتباط نماینده اطلاعرسانی گردشگری ایران در عمان در گفتگو با خبرنگار مارین تایمز با بیان فراز و فرودهای این خط کشتیرانی در یک سال گذشته گفت: در راستای جذب مسافران به بخش دریا و رونق گردشگری دریایی به دنبال راهاندازی خط کشتیرانی مسافری مسقط – چابهار – کراچی با استفاده از کشتیهای کروز هستیم.
عبدالحسین خدری با اشاره به اینکه در تلاش برای رونق خط کشتیرانی مسافری بندرعباس – بندر خصب هستیم، گفت: برای رونق این خط مسافری در نظر داریم تابستان سال آینده برنامه "کروز اسلامی" را برای گردشگران مسلمان عمان و ایران اجرا کنیم البته گفتنی است که جامعه زنان عمانی این طرح را در کشور خودشان اجرا کردهاند که ما نیز میتوانیم با استفاده از تجربیات آنها این طرح را برای خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه با وجود موانع مختلف بر سر راه نباید ناامید شد و همچنان باید برای رسیدن به مطلوب و هدف تلاش کرد، گفت: باید بتوانیم از تجاربی که در یک سال گذشته به دست آوردهایم در راستای ایجاد خطوط دیگر دریایی مسافری استفاده کنیم و موانع را نیز با کمک و همراهی دستگاههای مختلف برطرف کنیم.
خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب به دیوار موانع برخورد کرد
مدیرعامل کشتیرانی خدری جهان دریا خاطرنشان کرد: خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب به دلیل مشکلاتی که از نظر اسنادی و مکاتباتی همچنین سختگیریهایی که در بنادر ایران وجود دارد، به مشکل برخورده است و از رونق اولیه برخوردار نیست.
خدری اظهار کرد: راهاندازی خطوط کشتیرانی مسافری بین ایران و دیگر کشورها بدون شک به نتایج خوبی منتهی میشود اما متاسفانه در این راه مشکلاتی وجود دارد که عدم هماهنگی دستگاههای مختلف مهمترین عامل مشکل آفرین در این زمینه است زیرا مثلا سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر مسافری نهایت همکاری و مساعدت را با خطوط کشتیرانی مسافری برای ارائه خدمات مناسب و خوب دارد اما متاسفانه دیگر نهادها هنوز نتوانستهاند خود را با این موضوع تطبیق دهند و همکاری مناسبی داشته باشند.
وی افزود: به عنوان مثال قراردادن باجه صدور ویزا در بندر برای وزارت امور خارجه آسان نیست این در حالی است که این خدمات به صورت بسیار منظم در بندر راسالخیمه انجام میشود بنابراین در این طرف یعنی ایران هم به چنین همیت و جدیتی برای رونق کار نیاز داریم.
نماینده اطلاعرسانی گردشگری ایران در عمان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات نبود زیرساختهای لازم در بنادر است به صورتی که هنوز اسکله مسافری به رمپ ورود و خروج خودرو مجهز نیست و همین موجب میشود که در تخلیه و یا بارگیری خودروهای مسافران مانع ایجاد شود.
خدری یادآور شد: گردشگری دریایی عمان برای فعالان تورگردان ایرانی واقعا بکر است و آنها میتوانند از مزایای آن بهرهبرداری کنند زیرا عمان جاذبههای بسیار خوبی دارد که ایرانیها از آنها بیاطلاع هستند از آن طرف نیز ایران برای عمانیها کشوری بسیار جذاب است آنها به طبیعت ایران علاقهمند هستند به گونهای که مثلا یک شب را فقط در جنگلهای حرا و منطقه اطراف آن میگذرانند.
وی افزود: همچنین گردشگران اروپایی که به عمان سفر میکنند نیز علاقهمند به بازدید از سایر نقاط ایران هستند که اگر بتوانیم برنامهریزیهای دقیق داشته باشیم و با همکاری دستگاههای مختلف آنها را به ایران نیز جذب کنیم هم رونق خوبی را به این خط کشتیرانی بخشیدهایم و هم میتوانیم تحولی در صنعت گردشگری ایران به وجود آوریم.