◄ تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر ارائه ایده و نوآوری و مستندسازی فرآیندها توسط دستاندرکاران
رئیس سازمان حج و زیارت بر ارائه ایده و نوآوری از سوی دستاندرکاران و مستندسازی فرآیندها تاکید کرد و گفت: خدمات لازم به حجاج باید تا آخرین نفر و تا آخرین لحظه ادامه یابد.
رئیس سازمان حج و زیارت در نشست مناطق یک و دو، گفت: با عنایت خداوند و اهلبیت عصمت و طهارت حج موفقی را شاهد بودیم و قطعا این موفقیت مرهون زحمات همه دستاندرکاران و همکاری همه خادمان و توجه به دستورالعملها و بخشنامهها بوده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی حج و زیارت، حمید محمدی افزود: رضایت نسبی زائران را در حج امسال شاهد بودهایم و گواه این موضوع نیز نظرسنجیها و اظهارات شفاهی زائران حج امسال است.
رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه رفتهرفته از تعداد حجاج کشورمان در مکه کاسته میشود، گفت: ایام تشریف که یکی از مهمترین بخشهای عملیات حج بوده به پایان رسیده و رفتهرفته زائران بهتدریج در حال بازگشت به کشور هستند اما توجه به چند نکته ضرورت دارد که یکی از آنها ارایه خدمات تا آخرین لحظه است.
محمدی تصریح کرد: حجاجی که در حال حاضر حضور دارند با حجاج روزهای سخت ایام تشریق متفاوت هستند چراکه شاید افزایش تعداد روزها و همچنین تکرار در غذا و سایر موارد موجب حساسیت وی شود که شما باید در این خصوص و در این ایام که زائر آماده گلهمندی است، با صبر و حوصله، شرایط را برای رضایت هر چهبهتر زائران فراهم آورید.
رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: روزهای باقیمانده را با مدارا و صبر با حجاج رفتار کنید و درخواستهای آنها همانند تغذیه و... را بهخوبی برآورده کنید.
محمدی افزود: با اصراف مخالف هستم اما در این ایام نیز با امساک مخالف هستم و باید به درخواستهای زائران توجه شود.
وی اظهار کرد: تا آخرین لحظه و تا آخرین پرواز باید رضایتمندی حجاج موردتوجه قرار گیرد و این مهم جزو اولویت ما محسوب میشود.
رئیس سازمان حج وزیارت درباره زائران مدینهبعد نیز گفت: عزیزان مدینهبعد کار سختتری پیشرو دارند چراکه باید حجاج را نسبت به شرایط نامناسب کیفیت هتلها توجیه کنند تا نارضایتی حادث نشود.
محمدی خاطرنشان کرد: در ماههای گذشته اطلاعرسانی لازم در خصوص تنگیجا در عرفات و منا و همچنین وضعیت هتلهای مدینه انجامگرفته بود اما شما مدیران نیز وظیفه تکرار این موضوع و بیان دلایل نامناسب بودن هتلها رادارید.
وی افزود: هتلهای مدینه به دلیل طرح توسعه حرم تخریبشده است و برای اجاره هتلهای باقیمانده نیز تلاش لازم صورت گرفته است بنابراین سعی شده تا هتلهای مناسبی اختیار شود اما درهرحال کیفیت هتلهای مدینه از هتلهای مکه پایینتر است؛ با توجه به شواهد و قرائن موجود این معضل در سال آینده نیز وجود دارد.
رئیس سازمان حج وزارت به تنگیجا در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: سال قبل ۸۶هزار نفر از حجاج کشورمان در موسم حج حضور یافتند اما به دلیل عدم اطلاعرسانی مناسب، نسبت به تنگیجا در عرفات و منا گلایه داشتند اما برخورد حجاج امسال در خصوص تنگیجا در عرفات و منا متفاوت بود زیرا اطلاعرسانی صحیحی در این رابطه انجام گرفت.
محمدی در ادامه به توجه کردن در خصوص ایدهها و داشتن نوآوری اشاره کرد و گفت: از ایدههای مناسب و نوآوری برای هر چهبهتر برگزار شدن مراسم حج تمتع استقبال میکنیم.
وی همچنین خواستار مستندسازی فرآیندها شد و تاکید کرد که این موضوع به همراه داشتن نوآوری و ابتکار عمل برای حجاج سالهای آینده مفید و اثرگذار خواهد بود.
رئیس سازمان حج وزیارت افزود: شما دستاندرکاران و عوامل ایدهها را یادداشت کنید و آن را در اختیار مسئولان امر قرار دهید؛ اعتقاددارم تلاشها و ایدههای مناسب برای آیندگان اثرگذار خواهد بود و دعای خیر آنها را به همراه خواهد داشت.
محمدی به مدیران مجموعهها و عوامل توصیه کرد که قدر این خدمتگذاری و موهبت الهی را بدانند و قدردان آن باشند.
وی تاکید کرد: مدیران محترم بدانند که حج ۹۷ هنوز به اتمام نرسیده و همچنان ۴۰هزار نفر در مکه و ۱۳هزار نفر در مدینه حضور دارند بنابراین خدمات تا آخرین نفر همانند روز نخست باید ادامه یابد.