بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ آخرین وضعیت پناهجویان ایرانی در صربستان پس از لغو روادید

سفیر جمهوری صربستان در تهران درباره وضعیت پناه‌جویانی ایرانی در صربستان و صدور ویزا برای متقاضیان توضیحاتی ارائه داد.

آخرین وضعیت پناهجویان ایرانی در صربستان پس از لغو روادید
تین نیوز

سفیر جمهوری صربستان در تهران درباره وضعیت پناه‌جویانی ایرانی در صربستان و صدور ویزا برای متقاضیان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دراکان تودوروویچ به عدم خروج مسافران ایرانی از صربستان به قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مساله پنهانی در منتفی شدن لغو روادید بین دو کشور نداشتیم و همه‌چیز واضح بود.

او گفت: در سال گذشته علاوه بر ایران، برای هند و بسیاری از کشورهای دیگر نیز لغو ویزا انجام شد و اگر این موضوعات در مورد ایران پیش نمی‌آمد، ۱۰۰ درصد آن را ادامه می‌دادیم.

سفیر صربستان در تهران همچنین در مورد اینکه چندروزه به درخواست‌ها برای صدور ویزا پاسخ داده شده و رسیدگی می‌شود، گفت: این مساله بستگی به نوع درخواست‌ها دارد و تقریبا تا ۱۰ روز طول می‌کشد، برخی از درخواست‌ها هم یا از طریق آژانس‌های مسافرتی مطرح یا به‌صورت دعوت‌نامه از سوی افرادی که در صربستان هستند، انجام می‌شود.

تودوروویچ افزود: صربستان برای مهاجران کمپ‌هایی تهیه کرده تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. البته در کمپ‌ها برای این افراد شرایط بدی وجود ندارد و تنها مشکل این است که پناه‌جوها تلاش می‌کنند تا از صربستان به کشورهای دیگر بروند.

 او با اشاره به روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور، ابراز کرد: تحریم‌هایی که بر ایران اعمال می‌شود، مربوط به آمریکا و نه تحریم‌های بین‌المللی است

این دیپلمات صرب درباره اینکه آیا منتفی شدن لغو روادید با درخواست صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا ارتباط دارد، اظهار کرد: درست است که صربستان کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است و یک روز باید کاملاً از قانون اتحادیه اروپا استفاده کند اما هنوز وقتش نرسیده است.

اواخر مهر‌ماه بود که دولت صربستان معافیت ویزا برای شهروندان ایران را به دلیل آن چه سوءاستفاده آنها از این تسهیلات ذکر شده، لغو کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.