بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

تسهیل رسیدگی به پرونده‌های وام کرونا در گردشگری

به منظور بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های متقاضیان تسهیلات کرونا و راه‌اندازی سامانه کارا، نشست ویدئو کنفرانسی بین کاربران سامانه «کارا» و ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

تسهیل رسیدگی به پرونده‌های وام کرونا در گردشگری
تین نیوز |

به منظور بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های متقاضیان تسهیلات کرونا و راه‌اندازی سامانه کارا، نشست ویدئو کنفرانسی بین کاربران سامانه «کارا» و ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، سید محمدکاظم خلدی‌نسب، مسؤول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به دنبال برگزاری این نشست با نمایندگان ۳۱ استان، گفت: با توجه به شیوه‌نامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاربران در سطوح کشوری و استانی با دسترسی متعارف به سامانه کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و اعطای تسهیلات دولت – کارا - از ۳۱ استان، با هدف بررسی درخواست‌های متقاضیان فوق برای دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از بحران کرونا، تاکنون ۲۶۵ کاربر در سطح کل کشور تعریف شده است تا بر این اساس فرآیند پرونده‌های بارگذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت نسبت به مطالعه و ارتباط موضوعی محتوا، تایید اطلاعات و ارسال پرونده‌های واصله از وزارت کار به بانک‌های عامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

او با اشاره به تاکید معاون گردشگری مبنی بر شتاب‌دهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده صدرالاشاره از شیوع ویروس کرونا، افزود: بر این اساس طبق ارتباط ویدئو کنفرانس زنده  با مدیران‌کل و کاربران، روند بهینه‌سازی استفاده از سامانه برای بررسی مشکلات فنی و تخصصی و ارائه راهکار  و راهنمایی‌های لازم از طریق نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسؤولان سامانه کارا و نیز مرکز فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت متبوع انجام گرفت.

خلدی‌نسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوه‌نامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پرونده‌ متقاضیان ۳۱ خردادماه تعیین شده بود، اظهار کرد: براساس فهرست ارسالی و پالایش‌شده توسط وزارت کار در حال حاضر حدود ۷۲۰۰ بنگاه اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است. بدیهی است تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پرونده‌های قابل بررسی توسط حوزه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و انعکاس به بانک‌های عامل قلمداد خواهد شد و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمام استان‌های کشور روند رسیدگی سرعت داده خوهد شد. لازم به ذکر است بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزه‌های صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی نیز تحت بررسی و رسیدگی هستند.  

مسؤول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: ارائه راهنمایی‌های فنی و کارشناسی در این نشست مجازی موجب شد تا به سوالات کاربران استانی سامانه کارا در خصوص برخی از موانع پیش‌ روی کاربران نظیر عدم مشاهده گزینه‌های تعریف‌شده سامانه کارا، گزارش‌گیری، عدم امکان تایید پرونده‌ها و سایر مشکلات فنی پاسخ‌های لازم اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.