بازدید سایت : ۱۰۸۳۲۲

ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان

|

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود سه قطب گردشگری در سیستان و بلوچستان، دولت موظف است زیرساخت‌های لازم برای صنعت توریسم و گردشگری را در این استان ایجاد کند.
 
غلامرضا مالکی در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی و پراکندگی آنها، حفظ و نگهداری از این آثار تنها از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و باید تمام دستگاه‌ها و مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.
 
وی با تاکید بر رونق دادن بخش تورسیم و گردشگری در جامعه و به ویژه در این استان، افزود: دولت موظف است زیرساخت‌های لازم برای این صنعت را ایجاد کند، اما با توجه به وجود سه قطب گردشگری در استان، این زیرساخت‌ها به خوبی ایجاد نشده و باید بر ایجاد این زیرساخت‌ها تلاش کرد.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دنیای امروز، صنعت گردشگری و توریسم یک صنعت بسیار پویا و درآمدزا برای هر جامعه به شمار می‌رود به طوری که اکنون سالانه نزدیک به 60 میلیون نفر از موزه لوور پاریس بازدید می‌کنند و ترکیه نیز نزدیک به 20 میلیارد دلار از بخش توریسم و گردشگری درآمدزایی می‌کند.
 
مالکی بیان کرد: در این سال‌ها کشور ما از درآمد فروش نفت که از تملک‌های دارایی کشور است، برای نیازهای خود استفاده می‌کند و بخش هزینه‌ای کشور را بیشتر اعتبارات به دست آمده از فروش نفت تشکیل می‌دهد.
 
وی با اشاره به این نکته که صنعت گردشگری و تورسیم از لحاظ درآمدزایی و افزایش روابط اجتماعی و روابط عمومی می‌تواند کمک بزرگی در شناساندن جامعه به دیگر نقاط باشد، تصریح کرد: کشور و استان ما دارای سابقه بالای تاریخی و باستانی است و بر این اساس باید برای رونق بخش گردشگری و توریسم بیشتر از گذشته تلاش شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در سند جامع گردشگری سیستان و بلوچستان، سه قطب شمال، جنوب و تفتان به عنوان قطب‌های گردشگری استان معرفی شده‌اند، عنوان کرد: هنوز آثار تاریخی استان ما به طور کامل شناخته نشده و باید با کمک گرفتن از رسانه‌ها برای شناساندن میراث استان بهره لازم را انجام داد.
 
مالکی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم در رونق دادن و شناساندن بخش گردشگری و توریسم استان، از بانک‌های عامل نیز خواست تا در ارائه تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.