بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ سازمان هواپیمایی درباره قیمت بلیت هواپیما سیاست‌ های شفاف ارائه کند

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر می گوید: نیاز است که سازمان هواپیمایی کشور چارچوب سیاستگذاری خود را برای مجوز پروازهای خارجی، تعداد پروازها به مسیرهای مختلف و اعلام شفاف قیمت‌ها از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی مشخص و بسته سیاستگذاری را ارائه دهد.

 سازمان هواپیمایی درباره قیمت بلیت هواپیما سیاست‌ های شفاف  ارائه کند
تین نیوز

نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه دهه اول ماه محرم با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و رئیس ستاد همچنین اعضا صبح امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این نشست بر لزوم ارائه سیاست های شفاف از سوی سازمان هواپیمایی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت های هواپیما تاکید کرد.

وی به موضوع نرخ جدید بلیت های هواپیما از سوی شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و افزود: نیاز است که سازمان هواپیمایی کشور چارچوب سیاستگذاری خود را برای مجوز پروازهای خارجی، تعداد پروازها به مسیرهای مختلف و اعلام شفاف قیمت ها از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی مشخص و بسته سیاستگذاری را ارائه دهد. وقتی می گویید ایرلاین ها به قیمت انجمن پایبند باشند باید این قیمت ها شفاف مشخص باشد، برخی مسیرها افزایش قیمت زیادی داشته اند که این موضوع وقتی به قیمت تورها انعکاس پیدا می کند، قابل مدیریت نیست.

بیشتر بخوانید:

بلیت ایرلاین های لاکچری گران تر است یا ایرلاین های ایرانی؟

معاون گردشگری ادامه داد: افزایش قیمت مسیرهای پرمسافر در این ایام و تابستان نمود بیشتری دارد، سیاست های سازمان هواپیمایی مبنی بر چارتر تغییر نکند، زیرا اقتصاد گردشگری این مسیرها به طورمستقیم وابسته به پرواز است. با ابطال دیوان عدالت اداری ایرلاین ها انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت.

شالبافیان لزوم نظارت تعزیرات و استفاده از این ظرفیت را در راستای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما و نظارت بر سایت های غیر مجاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما فنری است که باز شده است و اگر این موضوعات مدنظر قرار نگیرد حاکمیت ابزاری برای برخورد با این فنر باز شده ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.