بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

ارز اربعین ۱۴۰۳ چه تفاوتی با قیمت دینار بازار آزاد دارد؟

ارز اربعین ۱۴۰۳ سقف ۲۰۰ هزار دیناری دارد که با احتساب نرخ دولتی و آزاد حدود دو میلیون تومان برای زائران عتبات به‌صرفه خواهد بود

ارز اربعین ۱۴۰۳ چه تفاوتی با قیمت دینار بازار آزاد دارد؟
تین نیوز

ارز اربعین ۱۴۰۳ برای زائران عتبات عالیات حدود دو میلیون تومان نسبت به بازار آزاد صرفه ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرارو، تفاوت قیمت دینار عراق دولتی و آزاد فعلا تقریبا ۲۳ درصد است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از هفتم مرداد تا سوم شهریور امسال برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ اقدام کنند. بانک مرکزی هفت بانک مختلف را ملزم به عرضه ارز اربعین ۱۴۰۳ کرده و برای تسهیل شرایط زائران، امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین ۱۴۰۳ از طریق پیامرسان های داخلی فراهم شده است.

ارز اربعین ۱۴۰۳ از مسیر سامانه سماح پرداخت می شود

ارز اربعین ۱۴۰۳ مثل سال گذشته به کسانی تعلق می گیرد که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند. از زمان مطرح شدن پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ صحبت هایی درباره بی نیاز بودن متقاضیان به ثبت نام در سامانه سماح مطرح بود، اما نهایتا با اعلام بانک مرکزی مشخص شد دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ از شعب بانک ها احتیاج به دریافت کد رهگیری از سامانه سماح دارد.

سامانه سماح مخفف عبارت ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه است و توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق جهت زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه اندازی شده و از این طریق بانک مرکزی به ماجرای ارز اربعین ۱۴۰۳ نظارت می کند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ از هفت بانک پرداخت می شود

ارز اربعین ۱۴۰۳ طبق دستور بانک مرکزی از هفت بانک مختلف پرداخت می شود. ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، دو هزار و هفت شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان موظف به فروش ارز اربعین ۱۴۰۳ شده اند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ فقط به شکل حضوری دراختیار زائران قرار نمی گیرد و با تصمیم بانک مرکزی برای تسهیل شرایط متقاضیان، امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین ۱۴۰۳ فراهم شده است.

پرداخت ارز اربعین به شکل غیرحضوری فراهم شد

ارز اربعین ۱۴۰۳ مثل روال سال گذشته، کنار شعب تعیین شده، به شکل غیرحضوری نیز پرداخت می شود.

ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط بانک ملی و پست بانک در بستر پیامرسان بله به شکل غیر حضوری پرداخت می شود و بانک سپه در بستر پیامرسان روبیکا و بانک صادرات از طریق اپلیکیشن سیپنو به آدرس SEPINO.BSI.IR خدمات غیر حضوری را به متقاضیان دریافت رز اربعین ۱۴۰۳ ارائه می کنند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط بانک پارسیان از بستر پیامرسان آی گپ فروخته خواهد شد که البته پس از نهایی شدن، از طریق وب سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی می شود.

ارز اربعین ۱۴۰۳ توسط بانک تجارت نیز از طریف سامانه این بانک ارائه خواهد که متقاضیان می توانند نحوه دریافت این خدمات را از طریق سامانه بانک تجارت پیگیری کنند. این وسط بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات غیرحضوری در زمینه عرضه اربعین نخواهد داشت.

ارز اربعین ۱۴۰۳؛ شش نکته حیاتی برای زائران عتباتارز اربعین ۱۴۰۳ علاوه بر شعبه و باجه های بانکی، به شکل غیرحضوری نیز پرداخت می شود

ارز اربعین ۱۴۰۳ چقدر است؟

ارز اربعین ۱۴۰۳ سقف ۲۰۰ هزار دیناری خواهد داشت. مثل سال گذشته که به متقاضیان واجد شرایط عتبات عالیات ۲۰۰ هزار دینار تعلق می گرفت، امسال نیز زائران اربعین حسینی می توانند تا چنین سقفی برای خرید ارز اربعین اقدام کنند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ یکجور ارز دولتی است و نسبت به نرخ بازار آزاد کمتر است. طبق اعلام بانک مرکزی ارز اربعین ۱۴۰۳ برمبنای نرخ ETS مرکز مبادله ارز و طلا ایران تعلق می گیرد که همین الان قیمت اسکناس ۱۰۰ دیناری عراق در این مرکز چیزی معادل سه هزار و ۳۵۹ تومان درنظر گرفته است. قیمت دینار عراق دولتی با این اوصاف معادل ۳۳.۵۹ تومان است.

ارز اربعین ۱۴۰۳ چه تفاوتی با بازار آزاد دارد؟

قیمت دینار عراق در بازار آزاد چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ در صرافی ها به ۴۴.۱۵ تومان رسید. عددی که درحال حاضر اختلاف ۲۳ درصدی را با قیمت دینار عراق دولتی مشخص می کند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق پرداخت می شود و با احتساب نرخ ETS مرکز مبادله ایران، معادل شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است. خرید دینار عراق در همین حجم از بازار آزاد هشت میلیون و تقریبا ۸۰۰ هزار تومان آب می خورد. اختلاف قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ با بازار آزاد با این اوصاف صرفه تقریبا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.

ارز اربعین ۱۴۰۳ چه شرایطی دارد؟

ارز اربعین ۱۴۰۳ به همه زائران پرداخت می شود؛ البته شرایط سنی ارز اربعین ۱۴۰۳ به شکلی است که متقاضی باید حداقل پنج سال سن داشته باشد. موعد پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ در بازه زمانی هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا حتی برگه تردد اربعین معتبر زائر است که البته باید در سامانه نظارت ارز (سنا) با سرفصل ارز زیارتی اربعین ثبت شود و متقاضی نهایتا کد رهگیری دریافت کند.

ارز اربعین ۱۴۰۳ با درخواست سرپرستان خانوار، برای سایر اعضای خانوار نیز قابل پرداخت است. سرپرست خانوار با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک مراجعه می کند و حضور نداشتن سایر اعضای خانواده در شعب فروش، مانعی برای فروش ارز اربعین ایجاد نمی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.