بازدید سایت : ۶۳۶۳۰

خدمات‌ رسانی به یک میلیون مسافر نوروزی

وزیر کشور گفت: یک میلیون نفر از دستگاه‌های مختلف مسئول خدمت‌رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی هستند که با اقدامات صورت گرفته شاهد بروز حوادث ناگوار کمتری در تعطیلات نوروزی امسال درمقایسه با مدت مشابه آن در پارسال هستیم.

خدمات‌ رسانی به یک میلیون مسافر نوروزی
تین نیوز |

وزیر کشور گفت: یک میلیون نفر از دستگاه‌های مختلف مسئول خدمت‌رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی هستند که با اقدامات صورت گرفته شاهد بروز حوادث ناگوار کمتری در تعطیلات نوروزی امسال درمقایسه با مدت مشابه آن در پارسال هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، اسکندر مومنی در نشست قرارگاه نوروزی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران قرارگاه نوروزی را با همکاری دستگاه‌های مختلف برای ایجاد فضای ایمن‌تر با حادثه کمتر ایجاد کرده که با تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شده در تعطیلات نوروزی حوادث ناگوار نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل بسیار کمتر بود و شروع خوبی برای پایان سال جاری است.

وی افزود: به علت دست‌کاری انسان در طبیعت و محیط زیست بحران‌های زیادی را شاهد هستیم و راهبردی‌ترین رویکرد مدیریت بحران پیش بینی، برنامه ریزی و مدیریت حادثه با کمترین تبعات است که این موارد با همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف مانند هلال احمر، راهداری، جهاد کشاورزی و ... محقق می‌شود.

مومنی با اشاره به اینکه عدم پاکسازی و لایرویی مناسب رودخانه ها، نهر‌ها و مسیل‌ها یکی از دلایل مهم بروز سیل است، گفت: علاوه بر این ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها هم باعث بروز سیل می‌شود که پیشگیری و برخورد به موقع باید مهمترین اقدام سازمان مدیریت بحران باشد.

وزیر کشور با تاکید بر تعامل موثر با مردم و استفاده از بستر‌های رسانه‌ای برای آموزش مردم و پیشگیری از حوادث و بحران‌های طبیعی گفت: هماهنگی و همکاری فقط مختص سازمان مدیریت بحران نیست، موضوعی ملی و جمعی است که نیاز به برنامه ریزی، تقسیم کار مناسب و همراهی همه دستگاه‌ها دارد.

مومنی افزود: نوروز امسال نشان داد که این همراهی، همدلی و برنامه ریزی مناسب به کاهش حوادث در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و سوانح کمک می‌کند و هدف اصلی از این اقدامات احساس آرامش برای مردم است.

وی به موضوع بحران آب و کمبود انرژی اشاره کرد و گفت: هر چه آب و انرژی کمتر مصرف کنیم منابع بیشتر برای آیندگان می‌ماند.

وزیر کشور افزود: باید مدیریت مصرف را در اولویت قرار دهیم، کمبود آب در تهران جدی است، آموزش مناسب در مورد چگونه مصرف کردن و مدیریت مصرف مهم است رسانه‌ها باید در این زمینه فعال‌تر شوند.

مومنی­ همچنین به پویش نه به تصادف اشاره کرد و گفت: در این پویش وفاق جمعی بین مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌ها ایجاد شده و باید استمرار داشته باشد تا شاهد کاهش سوانح و حوادث باشیم.

راه اندازی مرکز ملی پاسخ در سازمان مدیریت بحران 

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به راه اندازی قرارگاه نوروزی در سراسر کشور، گفت: ارتباطات خوبی با سازمان‌های هلال احمر و ... داشته و آمادگی کامل در برابر بحران سیل، زلزله و ... داریم.

حسین ساجدی نیا از راه اندازی مرکز ملی پاسخ در سازمان مدیریت بحران خبر داد و افزود: برنامه ریزی خوب و مدون برای ایجاد این مرکز ملی داریم و باید همه دستگاه‌ها در این مرکز حضور داشته باشند.

وی گفت: ایران در حوزه حوادث دهمین کشور دنیا و در آسیا چهارمین است و باید آموزش‌های تاب آوری مردم را در برابر بحران‌ها و حوادث طبیعی افزایش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران از ترسیم نقشه راه برای همه دستگاه‌ها در برابر مدیرت بحران خبر داد و افزود: در این نقشه راه وظایف ۲۵ دستگاه در برابر مدیریت بحران تعریف شده، آنرا ابلاغ کرده‌ایم و به زودی در حوزه بحران مجموعه کارآمد و پویا ایجاد و راه اندازی می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.