بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در ایستگاه نهم

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در ایستگاه نهم

تین نیوز | گردشگری محصول برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد، توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی پایدار و همچنین بازاریابی و تبلیغات مؤثر است. نبود کارایی در هریک از سه حوزه یادشده موجب بروز تأثیرات منفی بر عملکرد این صنعت مهم و درآمدزا خواهد شد.

صنعتی که بنا بر آمار معتبر منتشرشده در سال ٢ ١٤ سهمی بالغ بر هفت‌تریلیون‌و‌٦ میلیارد دلار از اقتصاد جهانی برابر با ١ درصد از تولید ناخالص جهانی را از آن خود کرده و ٢٧٧ میلیون شغل، یعنی یک شغل از هر ١١ شغل در جهان را به خود اختصاص داده است و بی‌گمان در آینده نقش روزافزونی در رشد و توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی و همچنین توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع ایفا خواهد کرد. امروزه تبلیغات و بازاریابی به‌عنوان یکی از سه ضلع توسعه پایدار گردشگری...


...جایگاهی بسیار مهم و تأثیرگذار در این صنعت دارد. کشورها با صرف هزینه‌های بعضا گزاف و در چارچوب برنامه‌ها و رویدادهای مختلف، سعی در معرفی ظرفیت‌های متنوع گردشگری خود به گردشگران خارجی دارند. در این میان نمایشگاه‌های گردشگری به‌عنوان یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی به عنوان نقطه تلاقی عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات از نقش بسزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری‌ها و خلاقیت‌های عرصه‌های مختلف برخوردار است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری نه‌تنها فرصت مؤثری را برای تصویرسازی کشورها و مقاصد کمترشناخته‌شده از طریق معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گوناگون فراهم کرده‌اند بلکه مکان مناسبی را برای عرضه مستقیم خدمات مختلف گردشگری در یک محیط رقابتی کاملا سالم مهیا می‌کنند.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تحت حمایت و نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بهمن سال ٩٣، «نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران» از تاریخ ٢٧ تا ٣ بهمن سال جاری در فضایی بالغ بر ٣٢ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ١٥ کشور خارجی برگزار می‌شود.

نمایشگاه مذکور مهم‌ترین رویداد رسمی نمایشگاهی گردشگری در جمهوری اسلامی ایران است که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری نیز ثبت شده است و بهترین موقعیت برای شرکت‌های مرتبط با صنعت گردشگری و سفر و همچنین تأمین تجهیزات و خدمات موردنیاز هتل‌ها و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی محسوب می‌شود تا بتوانند توانمندی‌های خود را عرضه کنند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران موردحمایت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران است و همه انجمن‌ها و تشکل‌های صنعت گردشگری ایران نیز از آن حمایت می‌کنند.

نمايشگاه سال ‌جاری با شعار «ميهمان ما باشيد» پذيرای مخاطبان خود است. پس از اينکه در دوره قبل فعالان و علاقه‌مندان صنعت گردشگری با شعار «شما را فرا مي‌خوانيم» به ايران دعوت شدند، امسال نيز نمايشگاه گردشگری افتخار ميزبانی همه علاقه‌مندان اين صنعت را دارد.

اين ميزبانی با موضوع «خانه ايرانی» که موضوع امسال نمايشگاه است، تکميل مي‌شود. خانه‌های زيبا و اصيل ايرانی جزئی از تاريخ ملت ايران هستند که يادآور هنر، قدمت و فرهنگ پربار کشور ايران هستند. تم خانه ايرانی در پوستر ويژه نمايشگاه نيز تجلی يافته و طرح پوستر نمايشگاه گردشگری و صنايع وابسته امسال با الهام از نمای خانه کهن بروجردی‌ها زيبايی و جلای خاصی پيدا کرده است.

نظر به اهمیت مقوله گردشگری حلال و گردشگری سلامت و همچنین لزوم جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری، مقرر است در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران همایش‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با عناوین همایش گردشگری سلامت و همایش گردشگری حلال و همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شود. 

*معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.