بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
تغییر دنیای سفرهای هوایی

◄ جوایز کابین کریستال: 25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

شعار جایزه امسال Crystal Cabin؛ 25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی.

جوایز کابین کریستال: 25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی
تین نیوز

بیست و پنج اثر از استارت آپ های کوچک تا بزرگ ترین نام های این بخش برای کسب افتخارات صنعت داخلی، جوایز Crystal Cabin، رقابت می کنند، که برندگان آن در 28 می در جریان AIX در هامبورگ معرفی خواهند شد.

مفاهیم کابین

سه رقیب در مفهوم کابین وجود دارد که ایده های رویایی را برای فضای داخلی خطوط هوایی که هنوز در مرحله تولید قرار نگرفته اند، مشخص می کند

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

مشاور طراحی مستقر در لندن Tangerine با Japan Airlines، Safran Seats و Recaro در طرح مفهومی کابین برای ایرباس A350-1000 این شرکت همکاری کرده است که به گفته داوران «تجربه پروازی بی نظیر ایجاد می کند که زیبایی شناسی ژاپنی را با راحتی پرواز مدرن به هم می پیوندد تا فضایی هماهنگ ایجاد کند.

در همین حال، سوئیت کلاس راهرو Factorydesign برای BermudAir، حامل پرچم جدید جزیره، «نماینده یک انقلاب آوانگارد در کلاس تجاری [با ترکیب] حریم خصوصی و فضای مجلل با مفهوم راهروی منحصر به فرد است». نامزد نهایی در مفاهیم کابین، خود ایرباس با Airspace Cabin Vision 2035 است که، به گفته داوران، ساختار سبک وزن و ایده های «اقتصادی دایره ای» را ترکیب می کند تا به سمت هدف 40 درصد کابین های سبک تر و پذیرایی کاهش ضایعات پیش برود.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

سیستم های کابین

سیستم های کابین بسیار در مورد فناوری عملی است که زندگی را برای خدمه و مسافران آسان تر و راحت تر می کند. در این رده، KID-System برای مبدل قدرت فشرده خود که می تواند توسط 9 دستگاه به طور همزمان استفاده شود، در رقابت است. Safran’s theCUBE راه حلی برای دفع تمیز مواد غذایی و ضایعات مایع در گالی با استفاده از نور UV برای از بین بردن بو و جلوگیری از باکتری ها است.

RISE Power متخصص فناوری کابین استرالیایی Burrana's RISE Power یک سیستم منبع تغذیه در صندلی است که سریع است، وزن آن تنها 200 گرم است و می توان آن را بدون تأیید مجدد صندلی نصب کرد

سلامتی

در رده بهداشت و ایمنی، سه محصول بسیار متفاوت برای جایزه کلی در رقابت هستند. Safran Passenger Innovations's Accessible IFE – طراحی شده با Air New Zealand و Virgin Atlantic – یک محصول سرگرمی در پرواز در دسترس است که به مسافران دارای اختلالات شنوایی، بینایی، شناختی و حرکتی اجازه می دهد از سرگرمی های داخل هواپیما لذت ببرند.

AirPro by Schroth، با همکاری استودیوهای طراحی Teams و Stuhmer/Scholz، یک کیسه هوا یکپارچه و فناوری حسگر تصادف زیر صندلی را ترکیب می کند که برای فعال شدن در صورت تصادف طراحی شده و با طراحی های مختلف کابین سازگار است. در نهایت، کیسه ایمنی Accenture PED برای نگهداری وسایل الکترونیکی شخصی است و در صورت از کار افتادن باتری لیتیومی، وعده 100% مهار آتش، دود و گازهای سمی را می دهد.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

آسایش مسافر

جایزه راحتی مسافر بخش بسیار مهمی از صندلی و رفاه به طور کلی در پروازهای متوسط ​​و طولانی را پوشش می دهد.

منطقه رفاه از Diehl Aviation و Qantas منطقه ای بین کابین های اقتصادی و پریمیوم اقتصادی است و برای پروازهای حداکثر 22 ساعت طراحی شده است. یک منطقه ایستاده به مسافران این فرصت را می دهد که پاهای خود را دراز کنند و تنقلات و آب سالم را از یک دستگاه پخش بدون تماس دریافت کنند. صندلی امضایی Safran برای بخش اقتصادی دارای یک معماری پشتی پشتی ثبت شده، ثابت و پیش استراحت است که برای انواع مختلف بدنه قابل تنظیم است و "فضای شخصی را برای هر مسافر تضمین می کند".

در نهایت، «سیستم راحتی هوشمند» ARISE متعلق به Collins Aerospace از حسگرها و مواد پیشرفته برای کاهش اختلالات اصلی خواب در طول پرواز - دمای بدن، توزیع فشار و لرزش - استفاده می کند - تنظیم خودکار موقعیت صندلی، فشار بالش و شرایط محیطی بر اساس تجزیه و تحلیل داده های زمان واقعی.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

IFEC و خدمات دیجیتال

IFEC و خدمات دیجیتال مقوله ای است که اهمیت آن افزایش می یابد زیرا خطوط هوایی بیشتری به همراه بسته های فیلم و سرگرمی، اتصال درون پروازی را ارائه می دهند.

اتصال چند مداری اینتلست، ماهواره های زمین ایستا و ماهواره های مدار پایین زمین را ترکیب می کند تا سرعت های سریع تر و تأخیر کمتری را فراهم کند. سیستم ADAPT از Collins Aerospace به مسافران این امکان را می دهد که صندلی، سیستم سرگرمی در پرواز و خدمات داخل هواپیما را از طریق دستگاه های تلفن همراه شخصی خود کنترل کنند.

ادعا می شود Thales's FlytEdge اولین بسته دیجیتال و IFE مبتنی بر ابر است که یکپارچه سازی برنامه های کاربردی وب و سرویس های پخش و همچنین به روزرسانی های بلادرنگ نرم افزار و محتوا را امکان پذیر می سازد.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

مواد و اجزای سازنده

Material & Components بر راه حل های خلاقانه و عملی برای راحتی مسافر، حریم خصوصی و رفاه بر اساس فناوری ها و مواد پیشرفته تولید برای کاهش وزن و اثرات زیست محیطی تمرکز دارد.

STARLight از Collins Aerospace یک فناوری ساختاری است که از کامپوزیت ها، ساخت رباتیک و مواد پایدار استفاده می کند تا خطوط هوایی را قادر می سازد تا فضاهای کابین را بدون افزودن وزن طراحی کنند. به طور معمول، درهای سوئیت های بیزینس کلاس، دستگاه های پیچیده و سنگینی هستند که صدور گواهینامه چالش برانگیز هستند.

Door 2.0، Zen Privacy Door، از Unum Aircraft Seating و MGR Foamtex یک طرح تاشو با الهام از اوریگامی است که شرکت ها معتقدند پیچیدگی کمتری دارد و دریافت تأییدیه آسان تر است.

در نهایت در این دسته، براکت Eco از Diehl و 9T Labs قطعه ای ساخته شده از وزن تولیدی ترموپلاستیک بازیافت شده است که نصف وزن براکت های سنتی است.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

کابین پایدار

نامزدهای جایزه کابین پایدار شامل مفهوم صندلی R Sphere از Recaro است که از موادی مانند چوب پنبه، چوب، تورهای ماهیگیری بازیافتی و کاکتوس استفاده می کند. سازنده می گوید که انتشار کربن را تا 63 تن در هر هواپیما کاهش می دهد و در پایان عمر خود 100٪ قابل بازیافت است.

دیواره کناری ECO دیهل از مواد سبک وزن برای کاهش وزن 10 درصدی استفاده می کند. تلگراف آب داخلی از Safran Cabin از منبع آب موجود هواپیما و فناوری فیلتر UV برای تامین آب آشامیدنی تمیز استفاده می کند و نیاز به بطری های پلاستیکی آب را برطرف می کند.

25 راه برای تغییر دنیای سفرهای هوایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.