بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
استاندار یزد:

نقشه راه و مسیر دستیابی به فرایند شهر هوشمند یزد را ارائه نمایید

استاندار یزد با بیان این‌که اولین نکته، مشخص شدن چارچوب همکاری فی مابین است و آنگاه باید مسیر حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب، به صورت واضح و برنامه‌ریزی شده مشخص شود و همچنین تمام فعالیتهای موجود و اقداماتی که در آینده در اجرای طرح شهر هوشمند یزد باید صورت گیرد نیز، تعریف شود

نقشه راه و مسیر دستیابی به فرایند شهر هوشمند یزد را ارائه نمایید
تین نیوز

استاندار یزد با بیان این‌که اولین نکته، مشخص شدن چارچوب همکاری فی مابین است و آنگاه باید مسیر حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب، به صورت واضح و برنامه‌ریزی شده مشخص شود و همچنین تمام فعالیتهای موجود و اقداماتی که در آینده در اجرای طرح شهر هوشمند یزد باید صورت گیرد نیز، تعریف شود

 «سیدمحمد میرمحمدی» در نشست مشترک بحث و هم اندیشی شهر هوشمند یزد با تیمی از مدیران موسسه فناوری و نوآوری اتریش ( AIT) که با حضور نمایندگانی از دبیرخانه شورای عالی عتف کشور برگزار شد، خواستار ارائه پیشنهادات لازم از سوی این موسسه در زمینه اجرای طرح شهر هوشمند یزد شد .

در ابتدای این نشست مدیران و نمایندگانی از دانشگاه یزد، شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره کل فناوری اطلاعات استان و دیگر مدیران و کارشناسان حاضر، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای شهر هوشمند یزد را اعلام داشتند و آنگاه نماینده دبیرخانه شورای عتف کشور ضمن تشکر از حمایت‌ها و اقدامات موثر استاندار یزد در خصوص برنامه های این شورا در استان، منطقه ویژه علم و فناوری یزد را پیشرو ترین منطقه در بین پنج منطقه موجود در کشور دانست و بیان کرد: ما در منطقه ویژه علم و فناوری یزد دو موضوع"توسعه اکوسیستم با همکاری سازمان‌ها"و "شبکه سازی" را دنبال می‌کنیم که در این خصوص به همکاری استانداری و دیگر نهادها و دستگاه های استان، همچون گذشته امیدواریم .

استاندار یزد شهر هوشمند را شهری دانست که مردمانی هوشمند دارد، مدیریت هوشمند بر آن حاکم است که تکنولوژی را به صورت هوشمند و متناسب با تاریخ، فرهنگ، گذشته و هویت و برنامه‌هایی که برای آینده دارند انتخاب می‌کنند .

در ادامه این نشست یکی از مدیران موسسه فناوری و نوآوری اتریش (AIT) با اشاره به فرهنگ و تاریخ کهن یزد و بهره‌گیری مردم این دیار از فناوری‌های سنتی و سازگار با اقلیم همچون بادگیر، ساباط و قنات افزود: موسسه ما تجربه تسهیل و نظارت بر انجام طرح‌ها را دارد و با بررسی شرایط موجود، طرح حرکت به سمت آنچه باید صورت گیرد را ارائه خواهد داد .

وی افزود: باید فصل جدیدی از شهر هوشمند یزد را با همکاری هم بنویسیم و اجرا کنیم و در این راه نحوه همکاری ما بسیار مهم است چرا که هدف کلی ما پیاده سازی شهر هوشمند با همکاری شما و پرکردن شکاف میان صنعت و دانشگاه و تحقق طرح شهر هوشمند و رونق کسب و کارهای محلی است .

مدیر موسسه اتریشی ادامه داد: یزد از زمان‌های گذشته با بهره گیری از فناوری‌های سنتی، بحث شهر هوشمند را آغاز کرده و ما معتقدیم شهر هوشمند باید به مفاهیم ملموسی بدل شود که کیفیت زندگی شهروندان را ارتقاء دهد و مردم یزد باید لمس کنند که شهر یزد در حال تبدیل به شهر هوشمند است و این مهم را باید در زندگی روزمره خود به عینه ببینند و درک کنند .

نماینده AIT خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، مهم این است که یک چارچوب راهبردی بسیار مشخص و قوی داشته باشیم که فعالیت‌های ما را در قالب شهر هوشمند یزد هدایت کند و پس از آن است که میتوانیم به سمت دستیابی به شهر هوشمند حرکت کنیم .

وی در پایان بر ارائه خدمات مشاوره ای توسط موسسه مزبور و همچنین لزوم مشارکت شهروندان در اجرای این طرح در یزد تاکید کرد .

استاندار یزد نیز در این نشست، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان شورای عتف و مدیران موسسه فناوری و نوآوری اتریش گفت: مشخص است که این موسسه در زمینه مشاوره و انتقال دانش با ما همکاری خواهد داشت منتهی سه نکته در خصوص همکاری فی مابین باید روشن و پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد .

وی افزود: اولین نکته، مشخص شدن چارچوب همکاری فی مابین است و آنگاه باید مسیر حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب، به صورت واضح و برنامه ریزی شده مشخص شود و همچنین تمام فعالیت‌های موجود و اقداماتی که در آینده در اجرای این طرح باید صورت گیرد نیز، تعریف شود .

میرمحمدی با اشاره به صحبت‌های مدیر موسسه فناوری و نوآوری اتریش خاطرنشان کرد: شما در راستای اجرای شهر هوشمند، محورهای گردشگری، انرژی های تجدید پذیر، سلامت، آی سی تی، توسعه صنعتی با تاکید بر صنایع سرامیک و نساجی را مشخص کردید و اکنون ما انتظار داریم با توجه به شناختی که از وضع موجود چه از منظر کالبدی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی و تاریخ و هویت یزد پیدا کرده‌اید و با توجه به اقداماتی که تاکنون توسط مسوولین و دستگاه‌های ذیربط در استان در خصوص شهر هوشمند یزد صورت گرفته و زیرساخت‌هایی که فراهم آمده، در زمینه اجرای طرح‌هایی که میتوانید به ما مشاوره دهید و طراحی‌های لازم و ارائه نقشه راه جهت حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب و مشخص کردن سطح همکاری با استان، پیشنهادات و برنامه مشخص خود را ارائه نمایید تا در کانون تفکرشهر هوشمند یزد طرح و بررسی شده و تصمیمات را به شما منعکس نماییم .

وی در پایان افزود: آنچه نمیتوانیم در این راه نادیده بگیریم، تجارب بسیار ارزشمند موسسه فناوری و نواوری اتریش است چرا که این شرکت در اجرای شهر هوشمند از ما جلوتر است و به ابعاد مختلف این فرایند اشراف دارد،بنابراین شکی نداریم که میتوانید در این راه به ما کمک کنید .

گفتنی است؛ موسسه فناوری و نوآوری اتریش با دارا بودن 1300 پرسنل، هم اکنون طرح شهرهوشمند وین و برنامه مدون پیرامون این شهر تا سال 2050 را در دست اقدام دارد .

در پایان این نشست مقرر شد، موسسه مزبور ظرف دو هفته آینده، پیشنهادات مشخص و نقشه راه در مسیر طراحی و اجرای فرایند شهر هوشمند یزد را به کانون تفکر شهر هوشمند یزد جهت بررسی و تبادل نظر ارائه نماید .

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.