بازدید سایت : ۹۵۶۶۶

ترک تشریفات مناقصه راه‌آهن گرگان - مشهد / آغاز عملیات ساخت از هفته آینده

|

تین نیوز | در جلسه شب گذشته مسئولان دولت و مجلس درباره خط‌ آهن گرگان-بجنورد-مشهد، صورتجلسه‌ای تعیین و مقرر کردند ترک تشریفات مناقصه این پروژه از سوی هیأت دولت به تصویب برسد و با عاملیت بانک ملی و از طریق بانک مرکزی، اقدام لازم برای فاینانس این راه‌آهن انجام شود.
 
در جلسه مشترک شب گذشته با حضور نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، ‌مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و نماینده شرکت عمران آستان قدس رضوی (پیمانکار منتخب ‌ساخت راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد)، تصمیم‌گیری نهایی برای ادامه عملیات راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد انجام شد.
 
در این جلسه مقرر شد ترک تشریفات مناقصه راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد از سوی هیئت دولت پیگیری شود.
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در این‌باره اظهار داشت: صورتجلسه‌ای تعیین و در آن مقرر شد ترک تشریفات مناقصه این راه‌آهن از سوی هیئت دولت به تصویب برسد و با عاملیت بانک ملی و از طریق بانک مرکزی، اقدامات لازم نسبت به فاینانس این راه‌آهن صورت پذیرد.
 
موسی‌الرضا ثروتی اضافه کرد: مقرر شد تا عملیات اجرایی این خط‌آهن از روز شنبه از منطقه بجنورد آغاز  و مدت زمان قرارداد تجاری در جلسه آینده تهیه و اعلام خواهد شد.
 
وی درباره مسائل مرتبط با این خط‌آهن بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت این خط‌آهن در دولت دهم آغاز شده بود اما بنا به دلایلی روند اجرای این پروژه با تاخیر روبه‌رو شد.
 
ثروتی تأکید کرد: با تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد، به زودی عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته خواهد شد.
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تأخیر در اجرای این خط‌آهن را علت مطرح شدن استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی نمایندگان عنوان کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در ارتباط با اجرایی شدن راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد این مسأله خود به خود منتفی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان با تکمیل این خط‌آهن بهره‌مند می‌شوند، گفت: نمایندگان این پنج استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به متوقف شدن روند عملیات اجرایی این پروژه اعتراض داشتند اما با نشستی مشترکی که با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد، این موضوع بررسی شد و نمایندگان ‌در مجلس شورای اسلامی، در تصمیم خود تجدید نظر کردند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اصغر شفیع نادری

    سلام ۱ - اگر منبع فاینانس و تضمین بازپرداخت اقساط آن از سوی دولت یا نهادهای مربوط به دولت یا خزانه دولتی نباشد در انجام پروژه در زمان فعلی مشکلی که نیست هیچ بایستی به نمایندگان و دست اندرکاران مربوطه کمک نمود تا این طرح و هر گونه طرح مشابه دیگر که منابع مالی اش و تضامینش از بیت المال نباشد، هر چه زودتر اجرایی گردد! ۲ - در هر صورت و هر شکلی که منبع فاینانس یا بازپرداخت آن به هر نحوی از انحا از سوی دولت و یا بیت المال یا نهادهای ذیربط آن باشد و تضمین گردد سوال در اولویت زمانی انجام پروژه حق مسلم افکار عمومی و کارشناسان می باشد ۳ - از حدود ۴۰ طرح پروژه ساخت خطوط ریلی در کشور شامل پروژه فوق که در افق زمانی ۱۵ سال آینده همه آنها لازم می باشد بنا به نظر کارشناسان مجرب مربوطه که اولویت بندی نموده اند طرح فوق در اولویت های بعد از ۲۵ قرار دارد. ۴ - نمایندگان محترم ۵ استان می توانند از ابزارهای قانونی خود استفاده نمایند و نظر خود را به جلو ببرند اما اقناع کارشناسان در اولویت زمانی فعلی پروژه فوق خیلی بعید است. به خصوص وقتی پای مقایسه با دیگر پروژه های خیلی ضروری ساخت خطوط دوم و خطوط جدید دیگر ریلی و همزمان کمبود منابع مالی برای اجرایی کردن همه آنها زمان محدود پیش می آید.