بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ترانشیپ کالا در بندر شهید رجایی از ١, ١ میلیون تن گذشت

ترانشیپ کالا در بندر شهید رجایی از ١, ١ میلیون تن گذشت

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ٥٨ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و رونق پهلوگیری کشتی ها در بزرگترین بندر تجاری کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر گفت: پهلوگیری ٣هزار و ٦٥٣ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی طی ١١ماه اخیر، ٢ هزار و ٧٨٦ فروند شناور بالای یکهزار تن و ٨٦٧ فروند شناور زیر یکهزار تن در اسکله های ٤ گانه این بندر پهلو گرفتند.

وی ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری یک میلیون و ٥٤١ هزار و ٢ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ٥٨ میلیون تن کالا
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی ١١ ماهه سال ٩٤، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع ٥٨ میلیون و ٤٥١ هزار و ٥٨٥ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ٣٦ میلیون و ٥٥٢ هزار و ٤٨٢ تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ٢١میلیون و ٨٩٩ هزار و ١ ٣ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

صادرات ٢١,٧ میلیون تن کالای غیرنفتی
وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ٢١ میلیون و ٦٧ هزار و ٧٩٢ تن عنوان کرد.

کاهش ٢٨ درصدی واردات غیرنفتی
به گفته ایدنی، ٨ میلیون و٤٥١ هزار و ٤٥٥ تن کالای غیرنفتی طی این مدت وارد بندر شهید رجایی شد که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته کاهش ٢٨ درصدی را نشان می دهد.

ترانشیپ غیرنفتی از ١,١ میلیون تن گذشت
وی از کابوتاژ بیش از ١٩٢ هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ یک میلیون و ١٢ هزار و ٩٣٤ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

ترانزیت حدود ٤ میلیون تن کالای غیرنفتی
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت، ٣ میلیون و٦٣٦ هزار و ٨٥ تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.

صادرات ٥ میلیون تن کالای نفتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ٥ میلیون و ٦١ هزار و ٣٥٣ تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که ٢١ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

رشد ٢٩درصدی ترانزیت نفتی
این مقام مسئول گفت: بیش از ٦٨٨ هزار و ٧٤٩ تن انواع فرآورده های نفتی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٢٩ درصد افزایش داشته است.

ایدنی در پایان از واردات دومیلیون و ١٦٨هزار و ٦١٥تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس(بخش نفتی بندر شهید رجایی) به داخل کشور و کابوتاژ ١٣ میلیون و ٤٢٦ هزار و ٢١٤ تن از اینگونه کالاها طی سال جاری خبر داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.