بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

نرخ جدید بنزین بر کاهش مصرف تاثیرگذار است

تین نیوز | یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تعیین و اعمال نرخ جدید بنزین از ابتدای اردیبهشت ماه را بر کاهش مصرف تاثیرگذار دانست.
 
جلیل جعفری گفت: به جای واردات بنزین بهتر است کیفیت بنزین داخلی از طریق ارتقای دانش فنی افزایش یابد و در کنار آن مصرف بنزین از طریق مکانیزم‌های برنامه‌ریزی شده کاهش یابد.
 
وی سرمایه‌گذاری جدید در حوزه انرژی از سوی بخش خصوصی را منوط به رفع موانع اداری و بروکراتیک دانست و افزود: برای افزایش راندمان تولید بنزین داخلی با تکمیل بخش‌های سه‌گانه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس 36 میلیون لیتر به میزان تولید داخلی بنزین کشور افزوده می‌شود. علاوه بر این پروژه، طرح‌های تکمیل پالایشگاه‌های تهران و اصفهان و سایر پالایشگاه‌های بزرگ کشور باید به اجرا در آید. این پروژه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید دولتی است.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس کاهش مصرف بنزین به جای اصرار بر تولید آن را یکی از راهکارهای بهینه‌سازی مصرف سوخت دانست و افزود: برای کاهش مصرف بنزین وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت و سازمان بهره‌وری انرژی و متخصصان فن باید در قالب بسته‌ای بستر کاهش مصرف سوخت را به وجود آورند. این بسته باید مشتمل بر تولید خودروهای برقی و خورشیدی و جلوگیری از تردد خودروهای پرمصرف داخلی شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.