بازدید سایت : ۴۴۸۳۱
در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران مطرح شد:

◄ لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در گمرک / سیاست‌های جدید در زمینه " کارنه تیر " اجرا می‌شود

◄ لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در گمرک / سیاست‌های جدید در زمینه " کارنه تیر " اجرا می‌شود

تین نیوز | اعلام کدینگ صاحب کالا، سیستم ردیابی و اعلام وصول به شرکت ها، لغو تعطیلی گمرک در روز پنج شنبه و اعمال سیاست های جدید درباره کامیون های تحت پوشش کارنه تیر از جمله مسایلی بود که در جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به بحث و تصمیم گیری گذارده شد.
 
به گزارش تین نیوز، جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در هفته جاری، با حضور کرباسیان، رییس گمرک ایران برگزار شد؛ جلسه ای که نتایج آن تاثیر قابل توجهی به ویژه در فعالیت رانندگان، شرکت های حمل و نقل و کارمندان گمرک خواهد داشت.
 
بر اساس تصمیمات این جلسه، اعلام کدینگ صاحب کالا به گمرک توسط شرکت حمل و نقل، پس از تسویه حساب و تحویل قبض انبار انجام خواهد شد. 

همچنین مقرر شد سیستم ردیابی و اعلام وصول به شرکت های حمل و نقل، تشکل های صنفی و فدراسیون حمل و نقل اعلام شود و نمایندگان فدراسیون و انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی، مسوول پیگیری این موضوع شدند.

در این جلسه، تعطیلی اداره های گمرک در روزهای پنجشنبه، به ویژه در شهر های تهران، اصفهان، کرمان و چند شهر دیگر لغو و قرار شد عبارت "تعطیلی روز پنجشنبه" روی بارنامه های داخلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حذف شود.

در این نشست اعلام شد که بر اساس توافق کمیسیون حمل و نقل با گمرک، اعلام وصول کالاهای ترانزیتی در منطقه ویژه پترو شیمی بندر امام خمینی و... از این به بعد توسط گمرک صورت می پذیرد. همچنین قرار شد راهکارهای لازم جهت اعطای مجوز استاندارد و آزمایشگاه از مبدا شهید رجایی و قابل قبول بودن آن در گمرکات داخلی در زمان ترخیص کالا توسط رییس گمرک کشور ارائه شود.

از سوی دیگر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران مکلف شد بخشنامه ای پیرامون انجام فرایند پیش اظهاری کامیون های ایرانی و خارجی تحت حمایت "کارنه تیر" و با تاکید بر اجرای به موقع آن، تهیه و به شرکت های حمل و نقل بین المللی ابلاغ کند. در این بخشنامه باید اعلام شو که ضرورتی بر اظهار کامیون های حامل  کالا تحت پوشش کارنه تیر نوسط نمایندگان شرکت های حمل و نقل به گمرکات مرزی وجود ندارد و رانندگان کامیون می توانند مستقیم به گمرک مراجعه کنند.

همچنین قرار شد زمان شروع اجرا سیستم پیش اظهاری "کارنه تیر"  توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به موسسه ضامن کنوانسیون TIR در اتاق بازرگانی اطلاع رسانی شود تا زمان شروع و مراتب اجرا توسط اتاق به سازمان IRU اعلام شود و بعد از آن، گمرکات مرزی می توانند با متخلفان برخورد لازم را اعمال کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.