◄ دلیل کوچ رانندگان سواری کرایه به سوی تاکسی های اینترنتی چیست؟
برخی رانندگان سواری کرایه معتقدند با وجود این که حمل و نقل مسافری بین شهری مختص ناوگان سواری کرایه است اما در حال حاضر تاکسی های اینترنتی نیز وارد این حوزه شده و در غیاب دستگاه های نظارتی به کار مسافربری جاده ای می پردازند.
برخی رانندگان سواری کرایه معتقدند با وجود این که حمل و نقل مسافری بین شهری مختص ناوگان سواری کرایه است اما در حال حاضر تاکسی های اینترنتی نیز وارد این حوزه شده و در غیاب دستگاه های نظارتی به کار مسافربری جاده ای می پردازند.
به گزارش تین نیوز، این رانندگان در تماس با خبرنگار ما عنوان کردند: برخی قوانین دست و پاگیر و غیر ضروری که اشتغال در بخش حمل و نقل عمومی سواری کرایه را برای رانندگان این حوزه سخت کرده برای تاکسی های اینترنتی وجود ندارد و به همین دلیل تعدادی از رانندگان سواری های کرایه جذب شرکت های اینترنتی شده اند.
بیشتر بخوانید:
رانندگان سواری کرایه معتقدند این کار کسادی بازار سواری کرایه و از بین رفتن حقوق رانندگان فعال در این حوزه را افزایش می دهد.
آنان همچنین از مسئولان مرتبط درخواست کردند با توجه به تبعات حضور خودروهای مسافربری شرکت های اینترنتی ماکسیم و تپسی در حمل و نقل بین شهری، به این موضوع رسیدگی کنند.
در ادامه تصاویری از تبلیغ، بازاریابی و فعالیت تاکسی های اینترنتی در بخش بین شهری را ببینید:
متاسفانه دوگانگی زیادی در این رابطه وجود دارد. اینکه مسئول حمل و نقل مسافر در جاده کیست کاملا روشن است.
در تعیین راننده جاده ای سازمان حمل و نقل به جد تلاش کرده و با گرفتن انواع ازمایش و... سالم بودن راننده از هر نظر جسمی و روانی و کیفری مورد تایید قرار میگیرد.
اما در مورد رانندگان اینترنتی هم ایا این مراحل طی میشود و مورد تایید هستند؟
اگر رانندگان اینترنتی ملزم به عبور از هفت خوان رستم برای تایید شوند ، قطعا جز درصد اندک قادر به ادامه فعالیت در این حوزه نخواهند شد.
حال سوال اینجاس که چرا عده ای از هفت خوان عبور کنند و مورد تایید باشند که همین رانندگان تحت پوشش سازمان راهداری هستند،
ودر مقابل چرا عده ای بدون هیچ مدرک و ... به راحتی در جاده ها جولان دهند.
اگر تست سلامت و ...لازم است اینان در جاده چه میکنند و اگر لازم نیست پس چرا رانندگان برون شهری هر روز و هر ماه باید با هزینه های گزاف این مراحل ازمایشات و ...طی کنند؟