◄ اقدام مهم سازمان راهداری برای پرداخت کرایه بلافاصله بعد از تخلیه کالا
ستور العمل پیشنهادی پرداخت آنلاین کرایه (پاک) از سوی معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بررسی و ارایه دیدگاه های تخصصی در اختیار تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.
دستور العمل پیشنهادی پرداخت آنلاین کرایه (پاک) از سوی معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بررسی و ارایه دیدگاه های تخصصی در اختیار تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز، این اقدام به منظور پرداخت کرایه بالافاصله بعد از تخلیه و همین طور پرداخت دیگر هزینه های قانونی توسط صاحبان کالا، صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید:
چند تفاوت سامانه پرداخت آنلاین با درگاه ملی پرداخت کرایه حمل کالا
حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نامه ای به تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای، از این تشکل ها خواسته است ضمن بررسی این دستورالعمل، نظرات کارشناسی خود را به دفتر حمل و نقل کالای سازمان ارایه دهند.
برای مطالعه فایل کامل این دستور العمل اینجا کلیک کنید.
اگر بشود رانندگان به یکی از بزرگترین آرزوهای خودشان که دریافت کرایه بعداز تخلیه سالم بار خواهند رسید.ممنون از مسولین مردم دار
خدایا ببین رانندگان ما به چه روزی اُفتادن که گرفتن حق و حقوقات قانونیشون، جزو آرزوهای محال شده! اون هم در حکومتی که پرداخت حقوق کارگر ، قبل از خشک شدن عرق کارگر سفارش شده!
الان یک هفته بار نامه تحویل دادم کرایه نداداه
ماهم موافق به روز شدن کرایه هستیم انشاالله بزودی زود این اتفاق بیفتد
با سلام
انشااله و به امید خدا
باتشکر و قدر دانی از تمام دستن در کاران
که به هر طریق پشتیبانه این قشر زحمت کش هستند
دریافت نقدی کرایه پس از تخلیه سالم .با تشکر
سلام خدمت مسولان زحمت کش حمل ونقل پرداخت کرایه بعدازتخلیه کاربسیاربجایی هست زیراراننده کمسیون رانقدابایدپرداخت کندروغن وگازویل ولوازم یدکی ولاستیک هم نقدی بایدپرداخت کندپس توانی برای کشیدن جورکارخانه دارنداردممنون ازلطف شما
انشالله که همچین چیزی محقق بشه
انشالله که مانند بخشنامه های قبلی فقط در حد نامه و کاغذ بازی و سرگرم کردن راننگان نباشه
به امید روزی که این قشر زحمت کش به حقوق خود برسند و دست دلال و شرکتها از جیبشون و سفره زنو بچشون بیرون کشیده بشه
با سلام. انشالله ک اجرایی شود چون دریافت کرایه خیلی خیلی برا رانتدگان سخت شده. با تشکر از دست اندرکاران
انشالله به امید روزهایی که راننده پس از تخلیه بار دست مزدخود رادریافت کند
کند
سلام
انشالله به امید روزی که راننده پس ازتخلیه باردرمقصد دست مزدوکرایه خود رادریافت کند
با سلام
امیدواریم با ارائه برنامهریزی های کارشناسی و حساب شده دقیق مانند طرح ارائه شده، هر روز شاهد گامی بهتر برای رشد و توسعه حمل و نقل و حل مشکلات و دغدغه کامیونداران و رانندگان زحمتکش باشیم باشیم. من الله توفیق
سلام.
مطابق ماده ۳۹۰ قانون تجارت مرسل الیه (صاحب کالا در مقصد) موظف به پرداخت کلیه مخارج و وجوهی که متصدی حمل مطالبه میکند میباشد . یعنی سامانه پاک اگر روزی به درستی اجرا شود، صرفاً قانون مصوب سال ۱۳۱۱ با نزدیک به یک قرن وقفه عملیاتی خواهد شد !!
سوال؟
چرا بجای صدور این همه مقررات و تصویب آیین نامه و صدها ماده و تبصره برای ابداع یک سامانه و متعاقباً ایجاد یک یا چندین شرکت واسطه مالی که نهایتاً بار مالی برای مصرف کننده نهایی دارد و البته منبع درآمدی برای متولیان آن«!!!»به هر کامیون یک دستگاه پوز بانکی ندهیم و صاحبین کالا را ملزم به پرداخت کرایه به محض دریافت کالا به موجب همین ماده ۳۹۰ قانون تجارت نکنیم ؟؟
سلام
یک ماهه بارم تخلیه شده ولی هنوزکرایه واریزنشده
به امید خدا اگر این طرح اجرایی شود۱بخشیازمشکلاتودغدههایرانندگانحلخواهدشدممنونبابتهمهزحمات
اگر .گفتن فایدهای دارد اول باید جاده های کشورمان درست شود کرایه را با یک فلاکتی از ساحب بار میگیریم
اگه این طرح عملی بشه خیلی عالی میشه چون ما هرچیزی میخوایم بخریم باید نقد کارت بکشیم بعد براکرایه خودمون باید التماس صاحب بار را بکنیم تا واریزکنه از مسئولین محترم خواهش میکنم پیگیر باشند 🙏🙏
کمیسیون باربری،گازویل،روغن،لاستیک،....همه هزینه هانقدیه چرا بایدکرایه یه هفته گاها یه ماهه باشه
بخدا همش در عهد در حد حرف من دهم اسفند ماه ۱۴۰۰بار گندم از بندر امام به مقصد یزد بردم بارنامه را در تاریخ هفدهم اسفندماه تحویل باربری هاگ بار دادم هرچی زنگ میزنم هیچکسی جواب درست درمانی نمیده اخه این چه عدالتی هست باید بلند شوم یه سواری بگیرم برم بندر امام تا کرایه رابدهند اخه چرا این نمونه باربری ها را قطع خدمات نمیکنن تا بفهمن حق مردوم راباید داد امثال من خیلی هستن خدا نابودشون کنه به حق قران
ای کاش حداقل سازمان راهداری از دستورالعمل شرکتهایی که با نوآوری و با استفاده از برنامههای اپ و آنلاین مثل تاپسی و اسنپ نسبت به پرداخت و پول خواب کامیون بعلت عدم تخلیهی صاحببار استفاده میکردند
البته اینطوری دست دلالان قطع میشه که فکر کنم سازمان موافق اینکار نباشه!
تا زمانی مسعولهای پایانه بندر عباس ادمهای پاک دست نشوند این امکان ندارد هر روز به چشم مبینیم دیگه خسته شدیم
دلال خود ادار ه راهداری هست وگر نه کی جرعت پدرشو داشت خلاف کند