بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ دلالان و شرکت های حمل و نقل، نان رانندگان کامیون را به گروگان گرفته اند

فقدان سالن یا سامانه اعلام بار موجب شده، توزیع بار بدون هرگونه نظارت به دست شرکت ها و یا ایادی آنها (دلالان بار) بیفتد و عدم تمکین راننده به درخواست آنان مساوی با محرومیت راننده از دریافت بار خواهد شد.

تین نیوز |

یک راننده کامیون گفت: موضوع بومی گرایی ( انحصار طلبی ) که از دیرباز در برخی نقاط کشور وجود داشته و با گذر زمان و افزایش ناوگان به دیگر نقاط کشور تسری یافته است دلایل متعددی دارد؛  اما در حال حاضر عمدتا با فعل یا ترک فعل مدیران استانی صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا اجازه یا دستور مستقیم به انجام چنین تخلفاتی در حوزه استحفاظی مانند استفاده از گزینه بومی در سامانه های اعلام بار مجازی یا زمانبندی متفاوت برای توزیع بار ناوگان بومی و چشم پوشی و بی تفاوتی نسبت  به تخلفات این چنینی با وجود علم به انجام آن را از مصادیق فعل یا ترک فعل مدیران در زمینه بومی گرایی برشمرد.

خبر پربازدید روز را بخوانید؛

زنگ خطر کمبود راننده کامیون و اتوبوس/حمل و نقل جاده ای در معرض نابودی؟

◄ زن 25 ساله ای که شغل مهمانداری هواپیما را متحول کرد

این راننده کامیوندار با تاکید بر این که تمرد مدیران استانی از دستور العمل ها و بخشنامه های صادره تازگی ندارد، افزود: به علت عدم برخورد مناسب به امری عادی مبدل شده که نمونه آن بی تفاوتی اکثر استان ها نسبت به نامه شماره ۱۶۶۸۲۶/۷۱ و بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ سازمان راهداری و حمل و نقل چاده ای است.

خیرمند عنوان کرد: مادامی که برخی مدیران استانی  به ضوابط، قوانین، دستورالعمل و بخشنامه های صادره بی توجهی می کنند ارجاع تصمیم گیری و اخذ نظر از ادارات کل راهداری استان ها تغییری در روند فعلی ایجاد نخواهد کرد !!

این فعال صنفی گفت:  فقدان سالن یا سامانه های اعلام بار در اکثر استان ها (به ویژه برای کاربری های غیر از کفی) و ضرورت استقرار آن از عوامل مهم و اثرگذار در جلوگیری از گسترش فرهنگ شنیع بومی گرایی (انحصار طلبی) است.

او افزود: فقدان سالن یا سامانه اعلام بار موجب شده، توزیع بار بدون هرگونه نظارت به دست شرکت ها و یا ایادی آنها (دلالان بار) بیفتد و عدم تمکین راننده به درخواست آنان (که عموما تخلف و تجاوز به حقوق قانونی رانندگان و کامیونداران است) مساوی با محرومیت راننده از دریافت بار خواهد شد (نان راننده را به گروگان گرفته اند) و پدیده ای که به تعبیر رانندگان،  غیر بومی گزینی است را رقم زده اند !!

خیرمند عنوان کرد: رانندگان غیر بومی که به علت فراوانی بار یا بومی گرایی در شهر خود کرایه یک سرِ بار را قانونی دریافت کرده اند، در بازگشت با زیر پا گذاشتن قوانین و حقوق همکاران خود تن به خواست دلالان بار داده و به هر قیمتی حاضر به حمل بار هستند.

او تاکید کرد: اصفهان به عنوان یکی از قطب های اصلی بار، نمونه بارز این موضوع است و علیرغم اراده ظاهری؛ مدیران استانی تاکنون موفق به حل این معضل نشده اند و بی شک توجه، همراهی و هم افزایی ویژه شما و مدیران ستادی با مدیران استانی برای حل این معضل و ضابطه مند نمودن توزیع بار در سطح استان مورد نیاز است.

این فعال صنفی رانندگان کامیون ادامه داد:  از طرفی محرومیت از سالن یا سامانه توزیع بار باعث شده رانندگان و مسئولان انجمن های شهرهای  بهره مند از این سامانه ها، مدیران و مسئولان استانی خود را ترغیب به بومی گزینی به بهانه عدم شفافیت و تخصیص بار  در سایر استان ها نمایند !!

خیرمند خاطرنشان کرد: نفی بومی گرایی و توصیه اخلاقی به توزیع عادلانه بار گرچه نیکوست لیکن برای دنیاپرستان سیری ناپذیر کافی نمی باشد !!

وی گفت: برای رسیدن به این هدف باید با گسترش سالن های اعلام بار فعال در شهرستان های بهرمند از سالن و یا استقرار سامانه های توزیع بار مجازی بسترهای گسترش انحصار طلبی را مسدود و به موازات آن با وضع مصوبه ای قانونی پیرامون این موضوع و ایجاد ضمانت اجرا با تعیین مجازات متناسب با اخلالگران در توزیع عادلانه بار برخورد قانونی نمایید.

او افزود:  از آنجایی که توزیع عادلانه بار به غیر از برقراری عدالت و انتفاع یکسان ذینفعان از منابع موجود، موجب کاهش تردد خالی ناوگان و افزایش بهره وری و تبعا کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست می گردد و این موضوع (ممانعت از هدر رفت منابع ملی) یکی از وظایف حاکمیتی معمول در دستگاه های اجرایی کشور است؛ نباید با تنفیذ بی ضابطه آن به بخش خصوصی و یا انجمن های صنفی که بعضا در چنین مواردی مطامع شخصی را در پشت خواست اعضا پنهان می کنند نظارت و مسئولیت حاکمیتی سازمان نادیده گرفته شود !! (لزوم تسریع در ایجاد درگاه ملی بار)

خیرمند عنوان کرد: در حال حاضر سامانه ۱۴۱ در خصوص شکایت رانندگان از توزیع ناعادلانه بار توسط سیستم اعلام بار مجازی برخی استان ها با توجیه اینکه سامانه ها توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و یا تصمیم انجمن صنفی است، از ثبت شکایت در این خصوص سر باز می زنند !!

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    بومی گرایی در پایانه های کشور بسیار ناپسند و تخلفی آشکار است که بایستی با بومی گرایی برخورد شود.

    • رحیم

      تمام اعلام بار کنندگان همشون بدون استثناء دزدند همه باربریها دزدند هنوز بار به اعلام بار نیامده هزار جوربه باراسم میزارن تا راننده غریبه باررا نگیرند

  • حسین یوسفی پاسخ

    امیدوارم‌ که دلال نابود بشه

    • ناشناس

      انشالله. به امید خدا

  • بی نام پاسخ

    شمارا به خدااگرتوانش داری جلوگازویل فروشی هرمزگان بگیرین مخصوصن حاجی آبادعده ای راننده سودجووچندنفر پمپ چی

  • ناشناس پاسخ

    هیچگونه نظارتی نیست

  • همسر راننده ترانزیت پاسخ

    راننده شده نوکر بیمزد ومواجب همه.همه از صدقه سر راننده نون میخورند الا خودش.همه جا هم پر شده درامدشون بالاست .ماکه ماشین داریم وخودمون کار میکنیم چیزی جز بدبختی واعصاب خوردی نداشتیم

  • یداله خدمتی پاسخ

    درود،،ضمن عرض خسته نباشید به دست اندر کاران صنعت حمل و نقل
    بیایید مرد و مردانه مارا ازدست دلالان
    بار و باربری های مفت خور که با کارت خوانهای متفاوت اقدام به پولهای هنگفت از رانندگان میشوند،،نجات
    بدهید،،اگر وضع اینجور ادامه پیدا کنه
    رانندگان ماشین‌هایشان را در جاده رها کرده و دست خالی به خونه هاشون بر میگردند،،چون پولی براشون باقی نمی‌ماند که هم پول زور وکمیسیونهای
    خارج از عرف پرداخت کنند،،وهم هزینه
    بیمه ونگهداری کامیون و اجاره خانه
    وخرج ومخارج خانواده خود رو پرداخت کنند،،عاجزانه تقاضای
    رسیدگی خارج از موعد ومهلت قانونی دارم...باتقدیم ادب راننده کامیون بنز
    یداله خدمتی از دیار شهیدان گلگون کفن کرمانشاه🙏🏻🙏🏻🙋🙋💓🌹

  • رضا دهقان پاسخ

    ۵روز پایانه عسلو بودم حساب کن کرایه تبریز میگفت 21ملیون من نرفتم چون واقعا کم بود ولی اون تبریزی که آمده بود اونجا رفت

    • S gh

      خدا لعنتشون کنه هرجا هستن ...به کرایه ها

  • ناشناس پاسخ

    من پارسال از باربری باهمین،141شکایت کردم بخاطر گرایه وکمیسیون باربری دیگه باربهم نداد واصلا پیگیری نکردن همشون دستشون تو یه کاسه است فقط حق راننده میخورن لعنت

  • تبریزی پاسخ

    آیادرزمان جنگ بومی یاغیربومی داشتیم آنزمان می گفتیم همه جای ایران سرای من است الان نه

  • ناشناس پاسخ

    سلام عرض ادب امید داریم ما رانندها روزی دلال و دفاتر باربری از بین بره چون خوب ندارن حق مارانندها را می خورن شب نخوابی مال ماست پول به جیب باربری ودلالها می ره امید داریم روزی بارها پاک به دست رانندها برسه

  • مجتبی پاسخ

    همینجوری یه حرفی
    ی میزنزد قطعات ارزون بشه همه چیز حل میشه

  • ناشناس پاسخ

    متاسفانه اراده ای برای حل مشکلات حمل بار و پرداخت کرایه قانونی به رانندگان وجود ندارد و دلیل آن ساخت و پاخت و توافق مدیران و کارمندان رده بالایی سازمان حمل و نقل استانها هست که با دریافت رشوه های کلان از دلالان و باربری ها به نفع دلالان کار میکنند و در شکایات رانندگان با جواب روتین کرایه حمل توافقی بوده بر این تخلفات سرپوش میزارن و کسی هم جوابگو و پیگیر نیست.

    • Mohammad.b.kh

      ای قربونت زبونت

    • Mohammad.b.kh

      سلام من با لیسانس حقوق چون علاقه به رانندگی داشتم اومدم با چه سختی و قرض ماشین خریدم و شدم راننده اما هیچ فایده ندارد شرکتهای حمل و نقل و شاگردهاشون مثل زالو خون راننده را میمکن و کرایه را نصف میکنم رانندگی از دور قشنگن وقتی واردش میشی میفهمی که هیچ زیبایی ندارن و جز سختی و مشقت چیزی هایدن نمیشه باید کار کنی تا همه بخورن به غیر از خودت

  • مهدی پاسخ

    همه مسئولین خودشون دلال هستن شکایت میکنید که کمیسیون زیاد گرفته باربری اصلا واسشون مهم نیست من یه بار از تهران حمل کردم پس از رسیدکل کرایه ۱۴۵۰۰ بوده به من ۸میلیون داده شکایتش کردم اصلا پیگیری نکردن انگار مامور ۱۴۱ هم آدم باربری‌ها هست ودلالی میگیره

  • مهدی پاسخ

    دلال ها نصف کرایه رو برمیدارن
    واسه همون قشر راننده خرج ماشینش رو هم نمیتونه برداره همیشه بدهکاره
    حرام اش باد اونی که حق راننده رو میخوره

  • ناشناس پاسخ

    حمل نقل تا چندماه دیگه فلج میشه بخاطر بی باری و گرانی لوازم ...بحران بی باری و نبودن بار نزدیک است صدردرصد

  • ناشناس پاسخ

    اینقدر ماشین تولید و وارد شده الان مشگل بی باری بوجود آمده بقیه این چیزا بهانه است گرانی لوازم و لاستیک و بی باری باعث فلج شدن ناوگان میشه چند ماه دیگه گندش درمیاد

    • ناشناس

      عجب صبری خدا دارد به امید سر آمدن صبرش

  • رضا پاسخ

    حرومه خوردن نداره این پولا

  • محمد پاسخ

    سلام. واقعا جای تأسف داره هنوز عده ای فکر میکنن بار که منطقه خودشان هست باید غریبه نبره اگر اینطور هست جایی هم که بار را خالی میکنی برا برگشت فکر بار نباشی که یه سر خالی میشه ضررش هم برا کامیون دار هست هم دولت. بیدار شویم زمان خان تمام شد جمهوری اسلامی برابر عدالت وبرابری

    • ناشناس

      داداش گوشی به این مقاله ها نده پنج بار خوندم متوجه نشدم چی نوشته. خیلی هم خواسته باسوادانه بنویسه. راننده وقتی به طور مثال میره سمنان که نمیره نوبت بزنه تو شهر غریب چندروز معطل بمونه یه بار گچ ارزونتر میزنه برمیگرده شهرش یا بره اصفهان آجر میزنه برمیگرده یا همدان خاک میزنه. اگه بخواد به این مقاله نویسان بیکار با این متون سختشون گوش کنه باید کار و زندگیش را تعطیل کنه بشینه آیه یاس بخونه. حالا همین را پیگیر بشی اصلا به عمرش دنده کامیونم از نزدیک ندیده

  • بهرام صالحزاد پاسخ

    سازمان حمل و نقل بیاد دلال پایانه تهران جمع بکنه

  • علی پاسخ

    از بی عرضگی مسولان زیربط راننده به این روز افتاده

    • ناشناس

      پیمانکاران شرکت نفت ماشین رو به قیمت کارخانه از شرکت نفت میگیرن و بعد چند برابر به راننده بیچاره میفروشن یا باید مثل خر عصاری واسه پیمانکار کار کنی

  • محمد پاسخ

    شرکت حمل و نقل خلیج فارس حق خیلی رانندگان را پایمال کرد من خودم 5 سرویس از بندر امام به یزد بردم یه بارنامه را واریز کرد بقیه هم هیچ به راهداری پایانه بندر شکایت کردم بی نتیجه

  • شوفر پاسخ

    همکاران گرامی..مسولین دستشون با باربری ها تو یه کاسه هست.این معظل همیشه بوده بحثش..ولی کو اقدام ویا گوش شنوا..هیچ اقدامی دراین مورد نشده..حقیقتایکی از مظلوم ترین شغلها حمل ونقل توایران هست..خدافقط بفریادمان برسه بعدهمت راننده ها..

    • ناشناس

      وقتی خود دولت بخش خصوصی بدون نظارت راه میندازه بعنی خودشون مبخوان و ما دست وپای الکی میزنیم و جون مبکنیم مثلا اقای رییس جمهور چی از زلالت رانندگی میدونست که سختی کار رو حذف کرد و‌گفت راننده ها واسه خودشون حال میکنن

  • ناشناس پاسخ

    همش دروغه هیچ نظارتی نیست

    • ناشناس

      آره وقتی راننده مثل کامنت پایین شما (مهدی) دروغ شاخداری میگن که کمیسیون شصت درصدی میگیرن مشخصه نظارتی نمیشه. دیگه عمرمون را گشتیم ندیدیم کسی شصت درصد کرایه را بگیره

  • مهدی پاسخ

    سلام من یه کامیون دارم دوماه کاروبارخرابه لوازم بیدادمیکنه کمیسیونهابالای 60درصدشده خون مارومیخورن کسی نیست به این بی عدالتی برسه خدابه مارحم کنه

    • ناشناس

      داداش دروغ نگو. بالای شصت درصد؟؟؟

  • محمدرضاپایه یک پاسخ

    صدور کارتهوشمند برای سخت شده

  • ناشناس پاسخ

    سلام ظاهرا بخش کامنت تین نیوز محلی شده برا انواع توهین و انگ زدن به شرکتهای حمل و نقل. اولا در اصفهان بار هشتاد درصد از کارخانه ها و شرکتهای تولیدی و انبارها افتاده دست راننده ها. به نوعی هر کارخانه و انباری برای خودش راننده پاتوقی جور کرده و اکثریت باربری ها(به قول کامنت نویسان مفت خوران) شدن بارنامه پلیس راهی بنویس رانندگان با کمترین کارمزد. ده درصد دیگه هم بار از شرکتهای بزرگ ذوب آهن و فولاد مبارکه هستش که طبق نوبت و با کرایه و کمیسیون مشخص حمل میشه. فقط میمونه ده درصد بارهای به درد نخور و بدمسیر که به خاطر سخت بودن گرفتن ماشین صاحب بار مجبوره بده دست دلالان پایانه که همون دلال هم تو گرما زیر آفتاب باید حنجره خودش را پاره کنه تا به قول شما یه راننده غیر بومی پیدا کنه بفرسته برا بارگیری که فکر نکنم اون دلال هم بیاد مجانی و برای رضای خدا و صاحب بار و راننده اینکار را قبول کنه. بهتره دست از این همه تهمت زنی و توهین بردارید

  • ناشناس پاسخ

    اسنپ کجاست میتون دست توجیب تاکسی کن این فهرست پس کجای

  • مسعودکرمی پاسخ

    خدا لعنت کنه دلال های یند امام را. .خداوند‌اینشالاه‌ازشون‌ انتقام‌‌ بگیره‌‌ از‌ خودشون و زن‌ و بچه‌هاشون

  • محمود پاسخ

    بخصوص باربری های آذربایجان و و مشهد

  • حسن عبدالله زاده پاسخ

    سلام خسته نباشید فقط مشکل اعلام نیست درتخلیه وبارگیری هم رشوه وبومی پایانه‌های مرزي هم بومي شده‌ وناامنی مثلا مرزبازرگان نه‌ امنیت نه‌ نوبت‌ رشوه هم دادوبیداد می‌ کند.راه وحل مشکلات رشوه اضافه کردن حقوق مأموران استفاده نکردن ازافراد بومی جابجایی ماموران هرشش ماه وجمع کردن‌ تخلیه‌ بارگمرگات مرزی وبه‌ جزء مامور وراننده درمرزها کسی نباشد.این همه‌ مثل کشورهای اروپایی.

  • محمود پاسخ

    سود جویی و سیری ناپذیری مالکان عمده و تعداد زیاد کامیون در اختیار دارن وجود شرکت های حمل و نقل مفت خور که به حق خود قانع نیستن و مهتر دلال هابی که بدون هیچ خرجی از سفره راننده میخورد قانون هست مجری و دلسوز و نیست رانت و رشوه

  • بازرگان پاسخ

    باسلام خدمت همکاران و دوستان عزیز
    با تشکر از نظرات خوب و با ارزشمندتون، همه اینها را که گفتین واقعا یک به یک درست، از اینها که بگذریم واقعا جاده ها افتضاح و خیلی خسته کننده، صفهای شلوغ گازوییل ، صفهای طول دراز و کیلومتری ایست بازرسیها، قطعی سیستم اسکله ها و گمرکات کشور ، قطعی باسکول های اسکله که گاها تا چندین ساعت به طول می انجامد، از همه مهمتر واقعا جای تأسف دارد که اسکله شهید رجایی با این همه عظمت دارای یک ایکس ری بوده وهفته ای نیست که خراب نباشه و رانندگان محترم در گرمای بندر عباس ساعتها و بعضا روزها در صف اسکن منتظر برادران تعمیر کار کشور چین باشند تا فرجی بشود، جالب تر از همه این است که بعداز انتظار چندین ساعته و چندین روز اسکن که انجام شود منتظر خروج کامیونها و ازدحام آنها را شاهد هستیم که اکثر بارهای خروجی به گمرکات کشور و به صورت ترانزیت از کشور خارج می‌شود که باز شاهد خرابی و کارنکردن سیستم و اسکن های گمرکات مبدأ می‌باشیم یک بار کانتینر که ترانزیت میشود چند نوبت باید اسکن شود، نتیجه اینکه بعد از جزعی از نگاشتن مشکلات رانندگان و تایپ این مطلب کو‌ گوش شنوا وکو مسئول دلسوز...
    باتشکر از شما

  • یاسین پاسخ

    واردات بی رویه کامیون توسط دلالان وازرده خارج نکردن کامیون‌های فرسوده ،قسط بندی رانندگان اون هم به مبلغ کلان نتیجه این می‌شود که مفت بری ودبگر مشکلات وغیره....‌

  • حسن پاسخ

    دلالان بارباهمکاری شرکت های حمل ونقل نصف تقریبا ۴۰درصد کل کرایه را اول ازراننده گان میگیرند وبعد به اوبار میدهند یعنی پایانه شده سر گردنه شرکتهای حمل ونقل توروز روشن دزدی میکنند یعنی کسی تواین مملکت نیست با این دزدا مبارزه کنه

  • مجتبی پاسخ

    اینکه کاری نداره منم میگم رانندگان نان تولیدکننده و مردم و باربری را گروگان گرفتند

  • ناشناس پاسخ

    واقعا هم ظلم در حق راننده است اکثرا فقط 50درصد کرایه به راننده وکامیون میرسه و بقیه کمیسیون میشه

  • ناشناس پاسخ

    من راننده نیستم
    برادرم‌ماشین داره همیشه از این موضوع باربی ها و دلال بازی گله و شکایت داره .
    حل این موضوع خیلی پیش پا افتادست ولی نمیخوان کاری انجام بدن .راه اندازی ی سامانه و ی آپلیکیشن برای هر راننده درمان کار هست .

  • ۰م م پاسخ

    باسلام وخسته نباشید درد دل زیاد وگوش شنوا نیست والله استان خوزستان استان یزد کرمان مازنداران گیلان گردستان همگی بومیگرایی میکنن دستمون به هیج حایی هم بند نیست یا باید حرف نزنیم چندروز بخوابیم که شاید باراشغالی که کرایه نداره وکمیسیونشم زیاد دردناچاری بزنیم وبریم با این اصطلاک زیاد توروبه اون کسی که بهش اعتقاد دارید بدادمون برسید خودمونو ماشینامون نابود شدیم

  • صاحب سیف اللهی پاسخ

    رانندگان وسایط نقلیه سنگین باید در زمره قانون بیمه مشاغل سخت وزیان آور شوند و بابیست سال بیمه بازنشست شوند.
    عزیزان همکارتأیید کنند

  • S gh پاسخ

    اگه واقعا دلسوز راننده هستین که من شک دارم برید ببینین کشورهای دیگه چیکار کردن از اونها یاد بگیرید مسیولین ما دنبال اختراع دوباره چرخ میگردن

  • Ph پاسخ

    باسلام خدمت دوستان عزیز
    این باربری که شما میگید60درصدمیبره
    باید ثابت بشه دوماتوروزش کرایه ترانزیت قصرشیرین 11ملیون هستش
    ولی حمل با اربعین این کرایه به21ملیون رسیده توروزش کرایه تک شیراز4ملیون بوده توسه ماه تابستان به7ملیون رسیده کم بی انصاف باشد اگر قطعه شما گرون شده قیمت ماشین 400ملیونی شده4میلیارد پس سودکردین چون هگی زیاده خواه هستیم و همچنین خصلت ما ملت همینه
    یک روزی گفتن پول برای تعویض پلاک ندیم به محضر حذفش کردن افتاددست خود دولت حتی بالاترازاونهم میگیره
    کم ناشکری کنیم

  • ناشناس پاسخ

    وقتی نماینده مجلسی که ازهمه بالاتر هست به خاطر یک ماشین آبرو وشرف ملتی که به آن رای دادند زیر سوال میبرند بعد پایانه میخواهد خوب بشه اصلا خوب نمیشه دوستان من

  • سعید پاسخ

    رانندگی فقط شده اعصاب خوردی اگه درماه یکی دوتا بار گیرت بیاد نصفه کرایه برا دلال وبارببریه مخصوصا بند امام که شده منبع درامد برا دلالها واعلام بار که تا سبیلشل چرب نکنی بار بهت نمیدن درسته اصفهان منبع باره ولی اونم شده دلالی برا یه عده سود جو اونقدر از سر وته کرایه میزنن که انگار ۴دانگه ماشینا صاحبن ول چه فایده کی به درد راننده رسیدگی میکنه فقط وقت خودمونا تلف میکنیم

  • رضا پاسخ

    بعد ما تبر بباره اصلا درست نشه تا صد سال دیگه

  • ناصر پاسخ

    بومی گرایی شده معضل راننده ها و مخصوصا بندرعباس
    یه موقع بندرعباس تعداد ماشینهای بومی کم بود ولی الان تعداد ماشینها زیاد شده و تو هر اعلان بار صدتا از بهترین بارها به بومی ها میرسه بعد مابقی شهر های ایران .
    اگر همه ما تو یک کشور زندگی میکنیم پس این بومی بازیه چیه که راه انداختن

  • مجید پاسخ

    تو اخبار نگاه میکنم تن نیوز از همه بیشتر پیگیر این وضعیت دزدی باربری ها از جیب ما راننده هاست
    خوب عزیزان تن نیوز همین نظرات ما رو ببرین بزارین رو میز یک مسلمون که دستش با باربری ها تو کاسه نباشه جمع کردن این دزدان از حمل و نقل کشور کار نداره اگه بخوان باورتون نمیشه اضافه کمیسیون رو باید بزنیم به حساب خانوماشون وگرنه بار نمیدن باعث تاسفه بره انجمن های مستقر تو پایانه ها

  • سادات پاسخ

    سلام در سیستم حمل ونقل ایران رانندگان تعیین کننده کرایه هستند وهیچ شرکت حمل ونقلی نمیتواند راننده را مجبور به گرفتن بار بدون رضایت است نوسان کرایه ها هم به دلیل عرضه وتقاضاست که کاملا طبیعی است بنا براین اگر راننده قبول حمل میکند حتما رضایت داشته رانندگان دراستخدام و حقوق بگیر باربری نیستند که باربری ها در صورت عدم تمکین به قول نویسنده محترم آنها را محروم ویا مجازات کنند راتتدگان محترم با صبر و حوصله تمام غرفه های پایانه ویا درگاههای اعلام بار را جستجو میکنندو بار دلخواه خودشان را میگیرند