◄ رانندگان کامیون برای تمدید کارت هوشمند رانندگی به مشکل برخوردند
مادامی که ارگان ها و نهادهایی همچون مراکز بهداشت، پایگاه داده های خود را به صورت هوشمند و غیر حضوری در سامانه و پنجره ملی هوشمند تجمیع نکند، کیفیت خدمات دهی در میز خدمت الکترونیک دولت و سازمان راهداری از مطلوبیت لازم برخوردار نخواهد بود.
مادامی که ارگان ها و نهادهایی همچون مراکز بهداشت، پایگاه داده های خود را به صورت هوشمند و غیر حضوری در سامانه و پنجره ملی هوشمند تجمیع نکند، کیفیت خدمات دهی در میز خدمت الکترونیک دولت و سازمان راهداری از مطلوبیت لازم برخوردار نخواهد بود.به گزارش تین نیوز، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: پنجره میز خدمت الکترونیک در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هوشمند سازی و خدمات غیر حضوری سازمان جهت تمدید، صدور وتعویض کارت هوشمند رانندگان و ناوگان فاصله ها دارد.
مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:
بیشتر بخوانید:
نحوه تمدید کارت هوشمند رانندگی پس از اتمام قرارداد رانندگان با شرکت ها
خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: مهمترین موضوع در حوزه حمل و نقل عدم اتصال پایگاه داده ها در حوزه مرکز بهداشت به سامانه هوشمند در خصوص جوابیه دریافت برگ عدم اعتیاد راننده هست.
وی عنوان کرد: در این میان و در هفته های گذشته با وجود الزام شدن دستگاه های دولتی جهت خدمات الکترونیک دولتی و غیر حضوری طبق قانون از طرف حاکمیت به جز مراکز بهداشت ، ادارات تامین اجتماعی نیز بدون توجه به تاکید و سفارشات حاکمیت مبنی بر هوشمند سازی خدمات و غیر حضوری کردن امور مراجعان به تامین اجتماعی، جهت تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگی قانون خدمات دهی به ارباب رجوع را به عقب برگردانده است.
گزارش پربازدید امروز را بخوانید:
◄ کامیون ولوو FH16 چرا محبوب رانندگان کامیون است؟
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: به طوری که راننده را ملزم به دریافت فرم کاغذی شماره ۲ جهت تمدید کارت هوشمند و یا فرم کاغذی شماره ۴جهت صدور کارت هوشمند رانندگی کرده است، که این خود مغایر با شعار ارائه خدمات دولت الکترونیک وارائه خدمات غیر حضوری به رانندگان از راه دور و همچنین تخلف آشکار و مغایرت عیان با فصل ۲۱برنامه هفتم توسعه کشور است.
وی افزود: ولی آیا هوشمند سازی و الکترونیکی کردن امور دولتی و تشکیل میز خدمت الکترونیک در سازمان راهداری جز این است که تمام فرایند های تکراری مثل دریافت چند باره اطلاعات از کاربران و مهمتر از آن حذف فساد به کمک اتوماسیون خواهد بود؟ آیا جز این است که بایدبا هدف ارائه خدمات غیر حضوری وارائه آن به شکل مطلوب وکیفیت بالا برخوردار باشد؟
بکرانی تاکید کرد: آیا هوشمندسازی هدفی جز کوتاه کردن مسیر و کوتاه کردن زمان دسترسی به خدمات دولتی توسط رانندگان که هر روز مشغله کاری دارند و ۲۴ ساعت در حال فعالیت و ارائه خدمات حمل و نقلی به جامعه و نظام اسلامی هستند، دارد؟
او عنوان کرد: آیا چنین استعلام هایی در حوزه حمل و نقل و مراکز بهداشت و سازمان عریض و طویلی به نام تامین اجتماعی نباید مستقیم و بدون واسطه از طریق سامانه هوشمند و پنجره ملی خدمات الکترنیکی دولتی ارائه شود؟
بکرانی گفت: امید است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیشگیری از تخلفات و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به رانندگان و کامیونداران با کیفیت مطلوب و دریافت خدمات مستقیم و بدون واسطه، جهت تمدید، صدور و تعویض کارت هوشمند به صورت غیر حضوری و آنلاین، شرایط لازم را با مراکز بهداشت و ادارات تامین اجتماعی هرچه سریعتر برقرار کند.
متاسفانه تمامی سازمانها به جای آنکه هدفشان راحتی ارباب رجوع و آسان کردن امور مردم باشد فقط به فکر راحتی خودشان هستند و تمام سعی و تلاششان این است که هرچقدر که میتوانند از خود رفع مسئولیت و هزینه کرده و هزینه ها را به گردن مردم بیندازند هدف فقط گرفتن پول از ملت شده است اما به هنگام ارائه خدمت و یا بازپرداخت هزینه ها خبری از اینهمه سازمان و بیمه و غیره نیست نمونه اش همین بیمه تکمیلی رانندگان که هیچ خبری از بازپرداخت هزینه ها با گذشت چندین ماه از ارائه فاکتورها نیست حتی پاسخگوی رانندگان هم نیستند !!!!
ایتا قرار شد برای اعلام بار وارد حمل و نقل بشن حالا شدن ارباب راننده بابا پس پلیس چیکاره است آقای ریس راهنمایی و رانندگی چرا ورود نمیکنید به این امور اگر پلیس مسول دادن گواهینامه است اینا چیکاره اند بخدا بیچاره شدیم با این کارت هوشمند شده کاسبی برای یه عده ای ترو خدا یکی بررسی کنه به چه حقی اینا دارن تو کاری که بهشون ربطی نداره دخالت میکنن اگر کارت هوشمند هم لازمه باز هم کار پلیس است نه راهداری
کو گوش شنوا
تمام این موارد گفته شده فقط بخاطر کسب درآمد یه عده در قالب اصناف و دفاتر و مرکز خدمات هستش اومدن یه همچین جاهای زائدی رو تاسیس کردن که آمار اشتغال رو بالا نشون بدن بعدش واسه درآمد همونا این مجوزهای محلی رو با کمک فرمانداریها و دفاتر امامان جمعه میدن و بزور هم از راننده های مظلوم میگیرن و اسمشو میزارن قانون واسه سلامت راننده و ..
متاسفانه پول جوابگو هست من در کرمان راننده میشناسم که هم بیماری قند و هم چربی و فشارخون دارد با پول و باج دادن کارت هوشمند خود را تمدید میکنند آیا شما به فکر جان مردم در جاده نیستید راننده چرت بزند چند راننده دیگر جانشان به خطر می افتد چرا آخه اینکار میکنید.
دقیقا همین موضوع رو این هفته به انجمن رانندگان و بیمه متذکر شدم که برای تمدید کارت هوشمند چهار پنج بار باید رفت و آمد کنیم همین امر باعث اتلاف وقت و هزینه تراشی برای رانندگان میباشد در صورتیکه به کمک اتوماسیون این مشکل به راحتی قابل حل است . چرا نمیخواهند مردم اذیت نشوند جای بسی سوال است ...
متاسفانه پول وباج گرفتن از راننده از آب خوردنم رحت تر شده خدا لعنت کنه مسببین این کارها رو
بنده برای تمدید کارت هوشمند رفتم میگن دو باره باید کلاس بروی
چون که دو سال فعال نبودم آیا درست است
ان در در این رابطه ما رو ازین کردن و صفا و مغرب بردن خودمون رو زود تراز موعد بازنشسته کردیم واز این مسقره بازی های پایانه مافیا و تامین اجتماعی بدرد نخور آزاد کردیم و سلام
15 ساله دارم کارت هوشمندمو تمدید میکنم ، هیچ موقع مثل امسال سخت نشد برام ! آخرش متوجه نشدم تمدید آنلاین و برخط شد یا حضوری! که البته هر دو نوعشو انجام دادم، بابا همه که ارث پدری ندارن کامیون دار باشن ، و حرص و جوش کارکرد و پیمایش و نداشته باشن، یکی هم از صدها هزاران آدم مثل من فقط راننده است ، یعنی کارگر ، یه فکری به حال ما بکنید ، هیچ رسانه ایی هیچ جایی حرف از شوفر نمیزنه و درداشونو نمیدونن! فقط کسی که کامیون داره مهمه براتون ! باغ اونم آباد دم اونم گرم ، اما ..هی مگه مهمه براتون😔
از سال 88هوشمند گرفتم جاده چون راننده مردم بودم نتونستم بیمه پرداخت کنم اعتبار تمام شد طوری شدهم ازکارموندم هم جریمه شدم نتونستم پرداخت کنم هم واسم حکم گرفتن که چرابدهی تامین اجتماعی داری .ندادی .من اگه کار داشتم میتونستم پرداخت میکردم ..پس این همه بدبختی بیکاری بی پولی الان ماهی 2م از کجا بیارم ...خدایش نمیدونم این مسول.با حقوق بیمه خودش رای.میزاره زیر دستی هم بخاطر ریس ناراحت نشه تسویب.میکنه بعدش کنه راننده ن هوشمند.اعتبار داره ن قسط بیمه میتونم بدم میشم آدم بیکار ....کاش یه تصمیم یه کاری میکردید از بدبختی کم بشه ن بش دلال بازی ...ممنون
باید ۵۰ تا بارنامه بکنن تا این رانندهایه بیکار از بیمه استفاده نکنن
خدا خیرتون نده که باعث راننده میشین بیمه قطع شدراننده مردم بودم دوبرابرمیگرفتین انشاالله که نخورین
سلام رانندگان عزیز تورا خداوندی خدا قسم تان میدم کمی فکر کنید بعد جواب خودتان را خودتان بدیدببینید این کارت هوشمند چه دردتان میخورد که سالانه پول هنگفتی از راننده میگیرد آخرسری چه خدماتی برای راننده میذاره شما راننده گرامی در هرکشوری بروی امتیازتوراننده بهعنوان مهمان بالاترازکشورخودته بلادر خودایران آخه چه این بهت داده بشمار.من یکی را میگم تو بقیه قضاوت کن این بیمه تکمیلی راننده بدبخت بیچاره ایرانی که قیامت کرده امتیازبیمه بجای بالارفتن سال به سال داره پایین میبره یک عده نشسته ازپول راننده بدبخت استفاده میکنه ولی برای راننده هیچی نمیده همکار گر امی فکر کن قضاوت کن
در هنگام وروود به پایانه بار مشهد از هر کامیون علاوه بر قبض وروود که برای کامیونها صادر می شود مبلغ ۳۰۰۰۰ریال هم پول زور از هر راننده می گیرند وجالب اینجاست که بنری هم نصب شده که اگررازی نیستیدپولتان را انجمن گاراژ دارها پس میدهد که انجمن مذکور هیچ ربطی به رانندگان ندارد ووقتی که رانندهای مراجه میکندنتنها پولش را پس نمیدهند بلکه به خسیس بودن هم متهمش میکنند این در حالی است که روزانه صدها کامیون وارد پایانه می شود
(پول زور ودی پول زور)
چرا رانندگان حمل و نقل در ایران اینقدر بی ارزش شدند با اینهمه دوندگی و بی خوابی در جاده ها در بیمه سختی کار تعلق نمیگیرد
سلام دوست عزیز
سلام چرا حقوق بازنشستگی راننده ها کم حساب میشه ما که داریم پول بیمه میریزیم طرف با گواهینامه پایه یک با 33 سال سابقه بیمه رفته بیمه حساب کردن بهش گفتن که اگه بازنشست بشی ماهیانه شش میلیون حقوق میگیری بخدا انصاف نیست به دین به پیغمبر انصاف نیست تورو خدا یه فکری بکنید
مسئولین محترم که احترام سرتان نمیشه یک کمی هم بفکر راننده وبیمه تکمیلی اینا باشید