بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

طرح جامع امداد هوایی پایتخت تدوین می شود

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیگیری برای تدوین طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران خبر داد.

طرح جامع امداد هوایی پایتخت تدوین می شود
تین نیوز

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیگیری برای تدوین طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مراقبت پروازی و بیس پروازی که ذیل کمیته تخصصی امداد هوایی کلانشهر تهران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه افزایش هماهنگی سازمانی به منظور استفاده از ظرفیت های پروازی در زمان بحران و بحث و بررسی درخصوص تدوین طرح جامع امداد هوایی بود.

روزبهانی ادامه داد: با توجه به بافت شهر تهران از لحاظ ساختار شهرسازی، تراکم جمعیت، وسعت و مشکلات مرتبط با عبور و مرور و با توجه به حجم نیازهای حیاتی و اولویت دار در ساعات اولیه پس از وقوع یک زلزله فاجعه بار، بهره گیری گسترده از امکانات هوایی، مستلزم برنامه ریزی دقیق برای سازماندهی امکانات و توزیع متناسب آن در گستره شهر تهران خواهد بود. در این راستا، طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران با همکاری دستگاه های دارای ظرفیت پروازی و مرتبط با موضوع امداد هوایی، در دست تدوین است.

وی گفت: به منظور ایجاد یک زبان مشترک و فرآیند استاندارد برای سازماندهی و بکارگیری ظرفیت های پروازی کلیه دستگاه های متولی در زمان بحران و همچنین هماهنگی بین سازمان های امدادی و انتظامی با تشکیلات هوانوردی کشور در مأموریت های اضطراری، کمیته ای تحت عنوان "کمیته تخصصی امداد هوایی در کلانشهر تهران" با محوریت این سازمان تشکیل شده و پیش نویس اولیه طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران در جلسات تخصصی میان مجری طرح جامع امداد هوایی و اعضای کارگروه های تخصصی پنجگانه ذیل کمیته مذکور شامل کارگروه امداد و نجات، کارگروه فرماندهی و کنترل، کارگروه امنیت و انتظامات، کارگروه پروازی و کارگروه مراقبت پروازی و بیس پروازی، در دست بررسی، تدقیق و تکمیل است.

وی افزود: جلسه کارگروه مراقبت پروازی و بیس پروازی به عنوان آخرین جلسه کارگروه های تخصصی ذیل کمیته تخصصی امداد هوایی کلانشهر تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با هدف اخذ دغدغه ها، نیازمندی ها، ملاحظات، پیشنهادات و نظرات تخصصی و کارشناسی اعضای کارگروه در حوزه مراقبت پروازی و در خصوص پیش نویس طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران برگزار و در این جلسه به مشارکت حداکثری دستگاه ها، بهره برداری حداکثری از امکانات و زیرساخت های پروازی موجود، آموزش نیروهای مرتبط، ایجاد شبکه فرماندهی و کنترل هوایی با یک ساختار ساده و عملیاتی، تأکید شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نسخه نهایی طرح جامع امداد هوایی کلانشهر تهران، پس از تدقیق ساختار فرماندهی و کنترل با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح از سوی مجری، در جلسه آتی کمیته تخصصی امداد هوایی، مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت برای تصویب و ابلاغ از طرف مراجع بالادستی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت بحران کشور، ارسال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.