بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

نگرانی مردم از آینده قرارداد قطار و اتوبوس های چینی بجا است

رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص پیش بینی اش از سرنوشت پروژه هایی که با مشارکت شهرداری تهران و دولت سیزدهم به خوبی پیش می رفت با تغییر دولت و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور جدید ادامه دهنده راه شهید رییسی باشد.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص پیش بینی اش از سرنوشت پروژه هایی که با مشارکت شهرداری تهران و دولت سیزدهم به خوبی پیش می رفت با تغییر دولت و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور جدید ادامه دهنده راه شهید رییسی باشد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نگرانی مردم از آینده و سرنوشت قرارداد های مربوط به تامین واگن و اتوبوس و تاکسی های برقی چینی که با حمایت و کمک شهید رییسی اجرایی و عملیاتی شده است با تغییر دولت می گوید:"به صورت کلی، متعهد بودن به قراردادهای بین المللی و حتی داخلی ربطی به جابه جایی دولت ها ندارد و با تغییر دولت ها اجرای آنها متوقف نمی شود؛ مگر اینکه دولتی که بر سر کار می آید نگاه کاملا سیاسی و جناحی به امور داشته باشد و رویکرد و فضای سیاسی اش نسبت به دولت قبلی کاملا متفاوت بوده و فرق داشته باشد. البته قراردادهای بسته شده با طرف چینی برای سال ۱۳۹۶و مربوط به دولت آقای روحانی است. "
چمران افزود:"به خاطر دارم زمانی که رئیس جمهور کشور چین به ایران آمده بود، ما تلاش بسیار زیادی کردیم تا موضوع واگن های مترو را در اولویت اصلی قرار دهند که البته این موضوع به جایی نرسید و بحث واگن های چینی بلاتکلیف ماند. خوشبختانه این موضوع مهم توسط شهید رئیسی و دولت ایشان ازجمله بانک مرکزی، وزارت نفت، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه دنبال شد و همه همکاری کردند تا به نتیجه رسید و این پروژه نهایی و عملیاتی شد. خوشبختانه این سفارش ها در حال انجام و تولید است. از واگن های سفارش داده شده، یک رام ساخته شده است و متخصصان شرکت مترو به کشور چین رفته اند تا این واگن را از نزدیک ببینند و تأیید کنند تا بقیه واگن های سفارش داده شده نیز طبق قرارداد فی مابین، به همین ترتیب تولید و به متروی شهر تهران تحویل داده شود. "

او در ادامه تاکید کرد:"قاعدتا قراردادهایی که بسته شده ربطی به دولت ها ندارد و با تغییر دولت ها ازبین نمی رود؛ البته می دانیم که علاقه مندی یا عدم علاقه مندی یک دولت می تواند تأثیر مستقیم و شدیدی روی سرنوشت این قراردادها بگذارد، اما قاعدتا قراردادهای بین المللی باید طبق تعهدهای داده شده پیش برود و اجرا شود. اینکه برنامه و سیاست دولت جدید چه خواهد بود و چه رویکردی در برابر قرارداد منعقد شده با طرف چینی دارند موضوعی است که برای گرفتن پاسخ دقیق و قطعی آن باید تا مشخص شدن نتیجه انتخابات صبر کرد. به هرحال امیدوارم هر دولتی که انتخاب می شود و بر سر کار می آید راه دولت شهید رئیسی را ازجمله در بحث تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران بالاخص در حوزه مترو ادامه دهد. "

رییس شورای شهر تهران پیرامون سرنوشت پروژه های ساخت مسکن شهرداری تهران که با همکاری و مشارکت دولت سیزدهم پیش می رفت هم می گوید:" در موضوع مسکن سازی فعالیت شهرداری تهران به صورت مستقیم نیست؛ یعنی در بحث ساخت مسکن یا شراکت یا تسهیل گری یا آماده سازی می کند. شهرداری تهران این موضوع را به شکل جدی دنبال می کند و همه هم به آن علاقه مند هستند. شهرداری خودش اقدام به مسکن سازی نمی کند؛ مگر اینکه شراکت کند یا پروژه برای تعاونی های شهرداری یا نظایر آن باشد. به هرحال شهرداری ان شاء الله این موضوع را تا پایان دنبال خواهد کرد. "

مهندس چمران افزود:"اینکه مردم نگران هستند برنامه های شهری که با همکاری و کمک و مشارکت دولت سیزدهم و شهیدرئیسی پیش می رفت با تغییر دولت چه خواهد شد و چه سرنوشتی پیدا می کند، نگرانی بجایی است. متأسفانه در کشور ما کارها به این شکل نیست که طبق ریل گذاری صورت گرفته و طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش برود و بدون وقفه اجرا شود. برعکس این کارها ارتباط مستقیمی با اشخاص دارد. نه فقط با تغییر دولت ها و رئیس جمهور که گاهی حتی با تغییر یک وزیر برنامه ها تغییر کرده و متوقف می شود؛ به عنوان مثال در بحث اتوبوس های برقی شاهد بودیم که حمایت های یک وزیر و یک وزارتخانه چقدر می تواند مؤثر باشد. در مجموع باز هم امیدوارم هر شخصی که انتخاب می شود نه فقط در بحث همکاری و تعامل با شهرداری تهران برای بازکردن گره از کار مردم، که در تمام زمینه ها همانطور که همه عزیزان هم خودشان در برنامه هایشان عنوان کرده اند، ادامه دهنده و دنباله روی راه شهیدرئیسی باشد. "

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.