بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

انتقال پایانه های جنوب و غرب به خارج از تهران

تخلیه پایانه شرق قدیم تا ۳ ماه دیگر

انتقال پایانه های جنوب و غرب به خارج از تهران
تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه فاز نخست پایانه شرق امکانی را ایجاد کرده که تا سه ماه آینده پایانه شرق پنج هکتاری قدیم تخلیه و به محل جدید منتقل شود، گفت: همچنین برای پایانه جنوب و غرب طراحی انجام شده که به خارج از تهران منتقل شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران گفت: خدا را شاکریم که این پروژه فاخر که از سال های گذشته آغاز شده بود و مدت ها رها شده بود در مدیریت شهری جدید پیگیری شد و امروز فاز نخست آن افتتاح می شود. این پروژه همانند برخی پروژه های دیگر که در مدیریت شهری قبلی رها شده بود مدت ها متوقف بود و خوشبختانه امروز فاز نخست آن تکمیل شده است.

زاکانی با اشاره به بازدیدش از پروژه میدان فتح و بزرگراه شهید بروجردی که در حقیقت مجموعه ای معادل بزرگراه امام علی در غرب تهران را ایجاد می کند، گفت: در گذشته دو پل دوربرگردان در میدان فتح را در زیر خاک مدفون کردند چراکه تصور می کردند که امکان ندارد که این پروژه را تکمیل کنند. برای پایانه شرق جدید نیز به دنبال این بودند که پایانه را تبدیل به موزه کنند چراکه فکر می کردند امکان ندارد با کاربری اولیه پایانه، این مجموعه را تکمیل و راه اندازی کنند.

وی تأکید کرد: مترو نیز ظرف یک سال آینده با توسعه شرقی خط ۲ و همچنین تراموا سبک شهری که در چین برای انتخاب نوع آن مذاکره در حال انجام است و انتهای این خط برای استقرار دپوی این مد حمل و نقلی در این محدوده خواهد بود، از برنامه های این دوره مدیریت شهری است؛ البته فعلا تاکسیرانی و اتوبوسرانی در مجموعه ارائه خدمات می کنند و از سوی دیگر مجموعه شهروند نیز با افتتاح فروشگاهی فرصت خدمت به شهروندان شرق تهران را فراهم می کند.

ایجاد مجموعه تفریحی نیز در کنار مجموعه سرخه حصار

وی افزود: مجموعه تفریحی نیز در کنار مجموعه سرخه حصار ایجاد می شود که در کل می تواند فرصت گردشگری جدیدی را برای تهران فراهم کند. ما به شدت در حال توسعه خطوط مترو هستیم. خطوط ۴، ۶ و ۷ مراحل تکمیلی را طی می کنند و خط ۸، ۹ و ۱۰ احداثش آغاز و احداث خط ۱۱ نیز ظرف هفته های آینده شروع خواهد شد. به این ترتیب تمام خطوط خود را فعال کرده ایم. در شرایط فعلی هر کیلومتر مترو سه هزار میلیارد تومان به قیمت امروز پول نیاز دارد تا به ۴۹۳ کیلومتر خط مترو دست پیدا کنیم که در حال حاضر ۱۹۱ کیلومتر باقی مانده و بخش عمده آن آغاز شده و خط ۱۱ مترو نیز در هفته های آینده آغاز خواهد شد که به این ترتیب با عددی نزدیک به ۶۰۰ همت توسعه را آغاز کرده ایم.

زاکانی تاکید کرد: روز گذشته در بازدیدی که داشتم معاونت فنی عمرانی عدد ۸۰ پروژه را در دستور کار دارد و گزارش می داد که یکی از آنها بزرگراه شهید بروجردی است. در کنار این باید پروژه های محلی که امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان است را اضافه کرد که توسط معاونت هماهنگی امور مناطق اجرایی می شود. علاوه بر این پروژه های معاونت خدمات شهری که یکی از آنها احداث روددره فرحزاد است، در دستور کار قرار گرفته است.

انتقال باراندازهای تهران و پایانه های مسافربری به خارج از شهر تهران

تخلیه پایانه شرق قدیم و انتقال آن به محل جدید تا سه ماه آینده

در تهران چند پایانه موقت برای سوار کردن مسافر وجود خواهد داشت

وی ادامه داد: طرحی برای تهران داریم و شهر را به حال خود رها نکرده ایم. امسال چشم مردم تهران به ده ها هزار تاکسی و اتوبوس که عمده آنها برقی است، روشن می شود. یکی از طرح ها برای تهران انتقال باراندازهای تهران و پایانه های مسافربری به خارج از شهر است. فاز نخست پایانه شرق امکانی را ایجاد کرده که تا سه ماه آینده پایانه شرق پنج هکتاری قدیم تخلیه و به محل جدید منتقل خواهد شد. همچنین برای پایانه جنوب و غرب طراحی انجام شده که به خارج از تهران منتقل شود و در سطح تهران تنها چند پایانه موقت برای سوار کردن مسافر وجود خواهد داشت و در شهر تهران دیگر دپوی اتوبوس های روشن که آلودگی ایجاد می کنند، نخواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.