بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد ۱۲ تیرماه در تهران برگزار می شود

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد، با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری، مدیران ارشد ارگان های دریایی، شرکت ها و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی​ در تهران برگزار می شود.

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد ۱۲ تیرماه در تهران برگزار می شود
تین نیوز

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد، سه شنبه ​این هفته ۱۲ تیرماه با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری، مدیران ارشد ارگان های دریایی، شرکت ها و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی​ در تهران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردری، علی اکبر مرزبان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در روز ۱۲ تیرماه خبر داد و گفت: در این مراسم که با میزبانی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در سالن همایش های هتل قلب تهران برگزار می شود، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت و از ۴۱ دریانورد نمونه کشور، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه تجارت دریایی، بدون دریانوردان امکان پذیر نیست، افزود: در واقع دریانوردان به عنوان طلایه داران عرصه تجارت دریایی، رکن اساسی حرکت کشتی ها قلمداد می شوند.

به گفته وی، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دریانورد بر روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی از طریق دریا و کشتی ها صورت می گیرد؛ بنابراین نقش و جایگاه حیاتی خانواده بزرگ دریانوردان در اقتصاد جهانی انکارناپذیر است.

مرزبان با اشاره به تاریخچه نام گذاری روز جهانی دریانورد در کنفرانس دیپلماتیک مانیل برای بازنگری جامع کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه های دریانوردی (STCW) توضیح داد: کنوانسیون STCW  که اصولاً به مقوله آموزش و گواهینامه های شایستگی دریانوردان می پردازد، در این کنفرانس مورد بازنگری و اصلاح اساسی قرار گرفت و نگارش جدید آن در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ در مانیل به تصویب رسید.

مرزبان با اعلام اینکه " هشدارهای ایمنی در دریا" به عنوان شعار  مراسم روز دریانورد امسال از سوی آیمو تعیین شده است، خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی، به عنوان محور تمامی فعالیت های صنعت دریانوردی، همواره مورد تاکید( IMO) بوده است و این سازمان ضمن ارتقای ایمنی و کارآیی حمل ونقل دریایی، بر افزایش امنیت دریایی توأم با حفاظت از توسعه پایدار ومحیط زیست دریایی نیز همواره تاکید دارد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله اعضای فعال "آیمو" است که به اکثریت کنوانسیون های سازمان بین المللی دریانوردی علی الخصوص کنوانسیون های مرتبط با حفظ ایمنی دریانوردی از جمله کنوانسیون SOLAS و STCW   وMARPOL  ملحق شده و همواره به تعهدات خود در این معاهدات پایبند بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.