بازدید سایت : ۱۰۴۴۶۱
| کد خبر ۲۹۵۳۹۳
کپی شد

◄ اعتراض رانندگان کامیون و تریلی به گرانی بی حساب و کتاب حق بیمه در سال 1404

گران شدن هر ساله حق بیمه رانندگان کامیون و تریلی امسال نیز تکرار شد. این گرانی از نظر رانندگان که قهرمانان گمنام حمل و نقل جاده ای هستند، بی حساب و کتاب است و به آن اعتراض دارند.

اعتراض رانندگان کامیون و تریلی به گرانی بی حساب و کتاب حق بیمه در سال 1404
تین نیوز |

با شروع سال ۱۴۰۴، بسیاری از رانندگان کامیون و تریلی در ایران با شوکی تازه روبه ‌رو شدند؛ انتشار جدول جدید حق بیمه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، بار مالی جدیدی بر دوش این قشر زحمتکش گذاشته است.

خبر پربازدید امروز را ببینید:

◄ بازی با روان رانندگان کامیون با پهن شدن بساط بومی‌گرایی در پایانه‌های بار

رانندگان کامیون و تریلی، که ستون فقرات حمل و نقل جاده ‌ای کشور محسوب می‌شوند، حالا باید حق بیمه ‌هایی به مراتب بیشتر از سال‌ های قبل پرداخت کنند. افزایش‌ هایی که حتی با در نظر گرفتن کمک دولت، باز هم برای بسیاری از آن‌ها غیرقابل تحمل است.

حق بیمه رانندگان کامیون و تریلی؛ سنگینی هزینه ها بر دوش زحمت کشان

طبق جدولی که اخیراً منتشر شده، رانندگان ناوگان سنگین برون شهری یعنی همان کامیون ‌داران و تریلی‌ داران، در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۴ باید ماهانه مبلغ ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، آن هم در صورتی که مشمول یارانه دولتی باشند. بدون دریافت این کمک دولتی، مبلغ پرداختی به ۴ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد؛ رقمی که برای بسیاری از رانندگان جدید و تازه‌ وارد به عرصه حمل و نقل جاده‌ ای ، نگران‌کننده و حتی غیرممکن است.

از آنجا که رانندگان کامیون و تریلی بخش عمده ‌ای از بار حمل و نقل بین شهری را بر عهده دارند، این افزایش چشمگیر بیمه می ‌تواند تبعات سنگینی نه‌تنها برای خود آن‌ها، بلکه برای زنجیره تأمین کشور نیز داشته باشد.

 

بیمه بالا، درآمد پایین؛ معادله‌ ای ناعادلانه برای رانندگان جاده‌ ای

در شرایطی که هزینه‌ های تعمیرات، قطعات، سوخت، لاستیک و عوارض جاده‌ای روز به روز در حال افزایش است، تحمیل هزینه‌های بالای بیمه، فشار مضاعفی به رانندگان وارد می‌کند. اکثر رانندگان کامیون و تریلی به صورت خویش‌فرما فعالیت می‌کنند و از حمایت‌های مالی مستمر و حقوق ماهانه خبری نیست. در چنین وضعیتی، پرداخت ماهانه نزدیک به ۵ میلیون تومان تنها برای حق بیمه، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

آیا دولت در تعیین این نرخ‌ها شرایط واقعی اقتصادی رانندگان را در نظر گرفته است؟ یا این تنها یک تصمیم اداری است که از دل دفتر و بخشنامه بیرون آمده و از واقعیت جاده‌ها و جیب رانندگان فاصله دارد؟

یارانه‌ ای که همه شاملش نمی‌شوند

در حالی که دولت بخشی از حق بیمه رانندگان کامیون باسابقه را تقبل می‌کند، رانندگان جدیدی که به‌تازگی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شده‌اند، مشمول این کمک نمی ‌شوند. این تصمیم، انگیزه ورود رانندگان تازه ‌نفس به این حوزه را به شدت کاهش می‌دهد و به‌نوعی به تضعیف سیستم حمل و نقل کشور منجر خواهد شد. چه منطقی پشت این تقسیم‌بندی وجود دارد؟ آیا بهتر نبود دولت به جای تفکیک رانندگان، راهکارهایی برای کاهش کلی نرخ بیمه و افزایش حمایت‌های صنفی ارائه می ‌داد؟

مقایسه با ناوگان سبک و درون‌شهری

بر اساس همین جدول، حق بیمه رانندگان ناوگان سبک برون شهری با کمک دولت ۱ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان و بدون کمک دولت ۳ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین رانندگان درون‌ شهری نیز با مبلغ ۱ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان با کمک دولت و ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بدون کمک دولت، باید بیمه پرداخت کنند.

این تفاوت‌ ها نشان می ‌دهد که رانندگان کامیون و تریلی –که مسئولیت‌ های سنگین‌تر، مسیرهای طولانی‌تر و هزینه‌های بیشتری دارند– باید بیشترین مبلغ را پرداخت کنند. در واقع، هرچه بار مسئولیت بیشتر است، سهم پرداختی نیز بیشتر شده، اما حمایتی متناسب با آن دیده نمی ‌شود.

افزایش نرخ بیمه یعنی افزایش قیمت حمل و نقل؟

یکی از پیامدهای مستقیم این تصمیم، افزایش قیمت تمام‌شده حمل و نقل کالا در کشور خواهد بود. زمانی که رانندگان ناچار به پرداخت مبالغ سنگینی برای بیمه، سوخت و تعمیرات هستند، طبیعی است که این هزینه‌ها را در نرخ حمل و نقل لحاظ کنند. این افزایش، در نهایت به گرانی کالا برای مصرف‌کننده ختم خواهد شد. در چنین وضعیتی، نه‌تنها رانندگان آسیب می‌ بینند، بلکه اقتصاد کشور نیز دچار اختلال می‌ شود.

رانندگان کامیون و تریلی ؛ قهرمانان گمنام جاده‌ های ایران

رانندگان کامیون و تریلی ، روزانه صدها کیلومتر را در جاده‌های کشور طی می‌ کنند، شب‌ها را در پارکینگ‌ های بین‌راهی سپری می‌ کنند و گاهی روزها از خانواده‌هایشان دور هستند. با این حال، همواره با مشکلات متعددی مواجه بوده‌اند؛ از کمبود خدمات رفاهی بین‌راهی گرفته تا نبود امنیت شغلی، اما این بار بار سنگین بیمه نیز به فهرست دغدغه‌های آنان اضافه شده است.

وظیفه دولت در قبال این قشر زحمتکش چیست؟ آیا جز این است که حمایت‌های واقعی، هدفمند و کارآمد ارائه کند؟

پیشنهاداتی برای کاهش فشار بر رانندگان

برای بهبود شرایط رانندگان کامیون و تریلی، دولت می‌تواند اقداماتی نظیر:

اعمال تعرفه پلکانی برای رانندگان جدید تا ورود کامل به سیستم

افزایش یارانه بیمه برای اقشار کم‌درآمد ناوگان حمل و نقل

معافیت بیمه‌ ای برای رانندگان در مناطق محروم یا با مأموریت‌های خاص

ارائه بیمه‌ های ترکیبی با مشارکت شرکت‌های خصوصی بیمه

اصلاح ساز وکار تعیین نرخ بیمه با مشورت صنوف رانندگان را در دستور کار قرار دهد.

بار سنگین بیمه بر شانه‌های خسته

در حالی که رانندگان کامیون و تریلی در خط مقدم حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار دارند، تصمیماتی از این دست که بدون در نظر گرفتن شرایط معیشتی و سختی کار آن‌ها اتخاذ می‌شود، می‌تواند منجر به کاهش انگیزه و بهره‌وری در این حوزه شود. لازم است مسئولان تصمیم‌گیر، با دیدی واقع‌بینانه‌تر و تعاملی با بدنه صنف، راهکارهایی اتخاذ کنند که هم از حقوق رانندگان صیانت کند و هم منافع ملی کشور را در بلندمدت تأمین نماید.

افزایش حق بیمه رانندگان کامیون و تریلی ، زنگ خطری است برای سیستم حمل و نقل کشور؛ زنگ خطری که اگر شنیده نشود، تبعات آن نه‌تنها برای رانندگان بلکه برای کل اقتصاد کشور دردسرساز خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رسول پاسخ

    باعرض سلام
    بنده راننده سنگین که ۳ساله گواهینامه گرفتم ماشین دارنیستم که بگم حق بیمه چیزی نیست شوفری من همش ۲۵الا۲۸ ملیون با۵فرزندواجاره نشینی یه ماده تبصره تعین کنیدبرای افزایش حقوق راننده یه وامی تعین کنیدکه به یه زخمی اززندگی نکبت بارموبزنیم اخه این چه قانونیه راننده شده توسری خورقانون مسخره پشت میزنشیناشده ازخدابترسید

  • احمد پاسخ

    مشکلات حمل و نقل جاده ایی , بسیار عظیم و لایه لایه و چند وجهیست ,, بدهی کلان دولت به تامین ,, سپس بدهی کلان خود تامین به شبکه درمان و داروخانه ها ,, تهی شدن ذخیره صندوق بازنشستگی و برداشتهای غیرقانونی از منابع آن یا غارت صندوق ,, کاهش منابع ورودی صندوق و افزایش شتابدار خروجی آن و ... .... ,, ,, ,, ببینید ,, تمامی اینها و ناگفته های دیگر که یکی دوتا نیست , بصورت مثنوی هزار صفحه ,, در هم تنیده و بصورت یک ابر بحران حل نشدنی درآمده ,, در چنین گردابی هولناک , تامین اجتماعی برای جلوگیری از فروپاشی و خفه شدن , به هر نقطه که دستش برسه , چنگ زده و از هر دیواری که زورش برسه و بتونه , بالا میره .

  • علی پاسخ

    مگه دولت یه سندیکای درست و یه مسئول دلسوز برای منه راننده گذاشته.بسلامتی توی این نظام هرکس دزدتر باشه مقامش بالاتره.کی و کجا دست ننه راننده رو گرفتن کجا اومدن توی جاده تا درد کنه راننده رو به چشم ببینم.منکه همه شما رو بخدا واگذار میکنم.و امیدوارم حقمون دامنتونو بگیرن

  • راننده پاسخ

    مسولین بی لایق یه فکری بحال رااندازی سالن اعلام بار و کمسیون باربری ها و گرانی لوازم و بیمه و کم بودن تعرفه کنید

  • ناشناس پاسخ

    سلام مکر همین رانندگان زحمت کش هر کدام‌ یکی ۱۰سال۱۵سال۸سال۵سال حق بیمه پرداخت کردند از طریق باربری حقشون خوردن کی جواب کوبود

  • معین پاسخ

    سلام بنده از سال ۱۳۷۳ حق بیمه تامین می ریزم تا الان و رای دیوان عدالت اداری رای سخت و زبان اور صادر کرد برای تامین اجتماعی قطعی من جانباز وهم ایثارگر هستم ولی متاسفانه هیچ نه حقوق جانباز ی و ایثار گری نمی گیرم ونه بازنشستگی می کنند خونه نشین هستم مگرکمک رانند چقدر می دهند ماهی چهار تومان حقوق خرج خونه میشه

  • ناشناس پاسخ

    واقعا خسته شدیم از پس مخارج زندگیمون برنمیایم از کجا بیاریم بیمه ماهی 5میلیون واریز کنیم با کدوم درآمد ؟؟؟

  • خسته پاسخ

    ظلم پایدار نمیمونه ماهی ۵ ملیون واسه یه شوفر که صاحب ماشین نیس با هزار تا مشکل دیگه به امام حسین انصاف نیست دارین آتش جهنمتون رو زیادتر میکنین مسوئلین

  • شهرام پاسخ

    اون مسئول که حق بیمه رانندگان و۴۵درصدابزایش داده چه امکاناتی برآب ما رانندها فراهم کرده بیمه اجباری پول زور هوشمند رو ارز بیمه جدا کنید تا مارانندها بیمه به حساب نریزیم بیمه نمیخوایم مگه زوره

  • ناشناس پاسخ

    راننده می‌رود کار میکند بعد برا حقوق باید التماس
    صاحب کامیونبرا حقوق بعدش هم از سرو تهش میزنه خرج خونه بوده کرایه خونه بوده و... از کجا بیاره بیمه پرداخت کنه هر روز افزایش میدن

    • راننده برون شهری سنگین

      رانندگان بدون کامیون هم در دریافت مزد مشگل دارند وهم درپرداخت

  • راننده کامیون پاسخ

    یکی به داد ما رانندها برسه از بس کامیون واردشد و کامیون فرسوده از رده خارج نشد، بار برای کامیونها کم شده و از آنطرف هم به بهانه افزایش قیمت دلار همه چیز از قطعات گرفته تا روغن و لاستیک و،،،گران شد وکمر رانندها را خم کرده و الآنم این هزینه سنگین بیمه یک زخم دیگر بر پیکر بی جان رانندگان سنگین کشور است

  • محمود کیان منش پاسخ

    بنده با نوسانات قیمت خودروها از یک طرف و بیماری صعب العلاج سرطان همسرم ماشین خودم را در ارزانی بخاطر مداوای همسرم فروختم و دیگر نتوانستم ماشین بخرم
    حال با وضعیت پیش امده خدا میدونه توان تهیه ی دارو های همسرم و اجاره خانه و دیگر هزینه ها رو به سختی تهیه میکنم.این تصمیم دولت و گرانی بیمه که یارانه ای هم به بنده تعلق نمیگرد حدود پنج میلیون کمرشکن است و راهی بحز رها کردن این شغل ندارم.لطفا به داد ما برسید که زندگی برسرم اوار شده است

  • محمود کیان منش پاسخ

    من گوشه ای از مشکلات خودم رو نوشتم ولی بعید میدونم کسی بخونه و ترتیب اثری داده بشه.
    کمر من نوعی بعنوان راننده زیر بار هزینه های زندگی و این تصمیمات نا عادلانه شکسته..
    خود مسئولین و تصمیم گیران نارضایتی مردم رو فراهم میکنند..چون درد من و قشر راننده را نکشیده اند که بفهمن خجالت زن و بچه و همسر سرطانی یعنی چه؟
    از خدا بترسید..دست ما به جایی نمیرسه ولی آه دل ما حتما به خدا میرسه..

  • الیاس پیام عسکری پاسخ

    اصلا امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار رانندگان نیست.جز مشاغل سخت محسوب نمی‌شوند.کرایه ها نظارت نیست .یک دلال چندین برابر با یک تلفن حق الزحمه میگیره .ماشین دار با این همه مشکلات و گرانی حتی درصدی از این مبلغ گیرش نمیاد

  • آواره جاده پاسخ

    ما راننده شدیم زینب ستم کش..همه فکر می‌کنند ک هرکسی پشت رول یک دستگاه حمل ونقل نشسته سرمایه داراست ودرامدی بسیار بالا با آسایش خاطر دارد درصورتی ک چنین نیست این شغل در وحله اول در انحصار مافیای قدرت وثروت قرار گرفته مثل شرکت‌های بزرگ دولتی وکلان شخصی ما اکثرا راننده یا بهتر بگویم برده ایشان هستیم مابقی هم اگر صاحب دستگاهی هستیم از قسط واستهلاک ومخارج مربوطه مثل کمیسیون‌های بی حد وحساب پایانه های بی اتصاف ب سطوح آمدیم حال بیمه نا تامین اجتماعی هم مثل داروغه سر گردنه گیر عمل میکند

  • ناشناس پاسخ

    وقتی لابی بین شرکت های بیمه و سازمان تأمین اجتماعی و دولت برقرار هست باید بیمه ها بدون هیچ گونه مطالعه و بررسی و ترسی نرخ بیمه ها بالا ببرند چون مسوولان دولت از جیب شان حق بیمه پرداخت نمی کنند تا متوجه بشوند چه زیانی به مردم وارد می شود من که دیگر در توانم نیست پرداخت کنم

  • اکبر پاسخ

    تمام شغل‌ها افتضاح تر از کامیون است

  • اسماعیل احمد پور پاسخ

    سلام خدمت دوستان. اقا اگه ما این بیمه لعنتی رو نخواهیم کی رو ببینیم.بابا مدارکمونو بی اعتبار نکنید کمک پیش کشتون بخدا تامین اجتماعی نیششو فرو کرده تن راننده خون ما رو میمکه ول کن بابا نخواستیم بهشتتونو ماسرمایی هستیم میخوایم بریم جهنم بهشما چه

  • حسن پاسخ

    بیمه تامین اجتماعی یعنی‌دزدی‌اشکاراز اننده

  • ابراهیم گودینی پاسخ

    اصلا هیچ مسولی وجود ندارد که صدای رانندگان را بشنود و به مشکلات رانندگان رسیدگی کنند ظلم و زور فقط برای اینکه اجازه بدهند کار کنی

  • با سلام با گرانی حق بیمه اکسر رانندگان انصراف دادند وکنارکشیدند این حقشان نیست باید همه دست به دست دهند و کنار بکشند پاسخ

    همه باهم کلیه رانندگان از حوزه حمل ونقل کنار بروند به خاطر نامتعارف بودن حق بیمه واقعا ظلم در حق رانندگان است کسی هم جوابگو نیست

  • صدری پاسخ

    سلام رانندگان قشر زحمت کش بی ادعا

  • ناشناس پاسخ

    همه به قانون بیمه اعتراض دارن کو گوش شنوا

  • احمدنبی دوست پاسخ

    سلام اینهمه گرانی هرساله حق بیمه چرا؟؟؟؟برای کدام خدمت ..برای کدام امتیاز ؟؟برای کدام حقوق بازنشستگی ؟؟؟برایهمین ۱۱/۲۰۰میلیون حقوق که از اول برج در طی چند سال حالا رسیده به اخر برج ....چرا؟؟اینهمه ظلم و جور در حق رانندگان زحمتکش ...واگر دوباره بخواهند حق بیمه رو از روی بارنامه کسر کنند باز همان دزدیهای باربریها وتباه شدن سابقه راننده

  • محمدمحسن نوروزی پاسخ

    بادرود وخدا قوت ما رانندگان چه سختی ها ومشقتها وخطرای را پشت سر می‌گذاریم ونه غذای درستی ونه استراحتگاه درستی به درود از خانواده با این مشکلات گرانی وتورم حالا باید برای کارت سلامت آن مبلغ۱۴۰۰۰۰۰ هزار تومان وبرای بیمه۲۴۰۰۰۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت کنیم حال از دست‌اندرکاران خواهشمندم ما رانندگان را از یاد نبرن وفکری به حال دل خسته ما کنند ممنون

  • ظهره دهقان پاسخ

    چه خبره بیمه رو از رانندگان براکارت هوشمند بردارند چه کاسبی برابیمه دولت چرا ظلم می کنید سختی کار نیست بعد 65سالگی بازنشسته شد چه خبره

  • علی پاسخ

    فقط بیمه رانندگان نیست همه بیمه ها گران شده و این علتش مملکت ول و بی در پیکر و بی صاحب شما نگران نباشید درست میشه هههه

  • ایرانیم پاسخ

    کرایه راننده را ۲۵درصد افزایش میدهند؟شروع می‌شود از عوارضی جاده بیمه ثالث بیمه اجتماعی لوازم یدکی و....از۵۰ درصد تا ۲۰۰درصد گران میشود چرا هیچ ارگانی جواب گو نیستن وهرکس دنبال گرفتن ماهی از این آب گل آلوده

  • حمید پاسخ

    به نظرم رانندگان سنگین بجای اینکه ماهانه و بالاجبار مبلغی معادل دو یا چهار میلیون تومن حق بیمه بپردازند، همین پول رو بطور منظم و ماهانه طلا یا سکه خریده و سرمایه گذاری کنند، اونوقت میبینند که در پایان سی سال رقمی صدها برابر از پول یا حقوقی که شرکتهای بیمه به آنها میپردازند عایدشان میشود.

  • عباس حقوردیزاده پاسخ

    با سلام چرا کسی به مشگلات ما نمیرسه ولی هر روز جیب مارو خالی میکنن این از این هزینه هنکف کارت سلامت هزینه شارژ هوشمند وضعیت خراب بار وضعیت گرانی بارنامه حالا هم رسیده به بیمه من شخصا قادر به پرداختش نمیباشم لطفا رسیدگی کنید این چه وضعشه اجاره خونم ۳ماهه افتاده عقب

  • مصطفی پاسخ

    باسلام باتوجه به مبلغ پرداختی حق بیمه ازطرف رانندگان وکسرهزینه هربارنامه بابت بیمه تکمیلی وهیچ خدماتی ازطرف بیمارستان‌ها وبیمه تکمیلی به رانندگان پرداخت نمیشه وکلیه هزینها تقریبا آزاده آزمایشگاه بابت آزمایش روماتیسم وتیروید میری ۶۰۰هزارمیشه پرداختی بیمه حداکثر۵۰تومان ۵۵۰بایدازادپرداخت کنی میگن این ازمایشهاازاده بیمه تکمیلی هم میگه هیچ پولی ازسازمان بماپرداخت نمیشه ازبیمه تکمیلی رانندگان سالیانه ۵۰۰ت هرراننده پرداخت میکردبحساب بیمه تکمیلی هم ویزیت داروودندان ماپرداخت میکردیم

  • سهراب پاسخ

    سلام برادران زحمت کش رانندگان یه مشکل جدید داریم بیمه تکمیلی دانا دیگه بد حساب شده هیچ دکتری قبول نمیکنه قرارداد نمی‌بندند الان آلاف شدیم
    حق پایه آورده پایین داری میری عمل جراحی هزینه ۵۰ میلیون هست ۳۰ میلیون نمیده راننده از کجا بیاره بده آخه چرا همه سر راننده گلاه میزارن

  • نعمت سالمیان پاسخ

    واقعا در مورد خدمات یعنی هیچی چرا این لعنتی رو از هوشمند ناوگان جدا نمی کنن تا این پولو به زخم دیگه بزنیم من بابام با25سال باز نشستگی فیش حقوقش ماهی 11بهش میدن پول 2کیلو گوشتم نیس ت بابا بدادمون برسین

  • محمدرضا پاسخ

    خدا لعنت کنه باعث بانی این تصمیم هارو
    من شوفر هستم برجی ۲۵ میگیرم اجاره خونه وخرج زندگی و.... همیشه دور از خانواده .ان شاالله خدا جوابتونو بده

  • سید پاسخ

    شما رو بخدا اگه از این قشر و از این شغل سخت تر پیدا کردید به ما هم خبر بدید راننده ای که شب و روز و وعده ی غذایی درستی نداره و هیچ امکاناتی در جاده ها و پایانه ها براشون نیست و گاهی یک هفته تا ده روز زن وبچه ی خودش رو نمی بینه و وقتی هم میرسه خونه عوض استراحت باید دنبال کارهای خونه باشه و با این حقوق کم‌ و این تورم بالا این افزایش نرخ حق بیمه هم که شده قوز بالا قوز همه که اصلا خواب رو از چشم راننده گرفته شما رو به خدا با پشت میز نشستن و دستوری حدود ۳۳ درصد بیمه رو گران کردن هنر نیست و بلکه بز گترین خیانت است که باید در محضر خدا جواب بدید

  • ناشناس پاسخ

    خیلی گرون کردن بیمه رو..پدر راننده اتوبوس،تریلی،وانت،همه رو دراوردید

  • حسین قناری پاسخ

    سلام چه بیمه ی آخرشم باررشوه ماشین وسط مقصر میشه این بیمه منه همه جا رشوه رشوه

  • ناشناس پاسخ

    چرامردم اعتراض کنند ککتون هم نمیگزه ولی کامیونداران به کرایه وچیزهای دیگه اعتراض میکنن ودرست میشه وبارسنگینش به دوش مردم بدبخته که ............

  • عباس پاسخ

    بیمه رانندگان حتی نصف بیمه ی کارگری نیست . درآمد کامیونداران کجا ، درآمد کارگر کجا ! کامیونداران ماهانه صد میلیون تومان درآمد دارند ، چرا باید دولت از بیت المال بیمه رانندگان را پرداخت کند ! آنوقت حق کارگر ، کارمند ، معلم و غیره چه میشود! اگر راننده کامیون مالک کامیون نیست و فقط برای کامیوندار رانندگی می‌کند ، کامیوندار باید بعنوان کارفرما بیمه راننده پرداخت کند

  • ناشناس پاسخ

    حمایت که ومیکنند، هیچ
    تیشه به ریشه هم میزنند.
    دراین مملکت باید دزدی کرد.همین
    نمیشه شرافت مندانه زندگی کرد

  • محمد پاسخ

    سلام راننده سنگین نباید بیمه پرداخت کند نسبت به شغل های دیگه مانند نما یندگان که همیشه تو خانه اند ودر سن ۵۵سالگی باید باز نشسته شوند ماکه هیچ نماینده درستی برای رانندگان داریم نه قانون درستی تو کشور همکاران تا کی اعترا ض همگی باید داشته با شیم

  • رجبعلی چوپان پاسخ

    سلام
    واقعآ کسی حرف ما رانندها را میفهمند
    تنها شغلی هست که دخل با خرج ماشینها یمان نمی خواند هیچ کسی هم نیست که به دادمان برسد
    باز این خرج‌های کوشه کنار را کجای دلمان بزاریم
    به دادمان برسید

  • ناشناس پاسخ

    باربری ها حقشون میخورند.وبا بیمه هم ساخت وباخت می کنند..باربری‌ها از چند جا میخورند

  • رضا طاهر پاسخ

    باسلام باید بگم که به هیچ قشری در ایران چیه هیچ شغلی در این کشور به اندازه رانندگان زحمت کش ظلم نشده تا بیمه ازبارنامه کم میشد که شرکتهای حملو نقل بیمه راننده ها رو کامل رد نکرد که خود من بعداز گذشت هشت سال پرداخت بیمه سه سال منظور شد ودستمؤن به جایی نرسید واز اون موقع روز به روز حق بیمه گران وگرانترمیشه وصدای ما به گوش هیچ کس نمی‌رسه

  • بازنشسته راننده کامیون برون شهری پاسخ

    باسلام بااین شرایط و پرداخت حق بیمه شغل مارانندگان برون شهری قرار بودجزءمشاغل سخت وزیان آوربوده وباشد ولی چون دولت سهم خودراپرداخت نکرده تأمین اجتماعی هم سخت وزیان آورمارا حساب نمی کند وباپایه حقوق کمی بازنشسته کردند.پسرم که راننده کامیون است گفتم بیاد بیرون شغل آزاد پیدا کند چون خودش وضعیت حق و حقوق دریافتی بنده را می بیند.واقعأمتاسفم برای خودم و همکارانم که درگرماوسرما در جاده هااسیریک لقمه نان ونگران واسترس مسئولیت بارمردم راداشتیم

  • علی خرمی مهر پاسخ

    هرسال بیمه گران می‌شود ولی حقوق یک راننده
    باشی سال سابقه بایستی کمترین حقوق بگیرد

  • احمد پاسخ

    با سلام به تمام رانندگان ماشین سنگین واقعا درست نیست که این قدر بیمه رانندگان ماشین سنگین را بالا می‌برد بدبخت تر از رانندگان ماشین سنگین نیست

  • محمداحمدپورسامانی پاسخ

    خداوکیلی این منصفانه نیست 5میلیون واسه بیمه رو چه اورفی روچه خدماتی آخه

  • ناشناس پاسخ

    راننده کامیون نباید دغدغه پول بیمه داشته باشه بایستی در ارامش کامل وظیفه ی شغلی شو انجام بده چون غیر از جان خودش مال و جان چندین نفر دستشه پس لطفا بررسی کنید

  • ناشناس پاسخ

    حق بیمه را ولش کمسیون دولت شده۱۵درصداین فاجعه هست واقعا

  • محمد ماروسی پاسخ

    من راننده تریلر نفت کش هستم مدت 14سال بیمه پرداخت کردم که در فاصله شرکت که بیمه پرداخت می‌کرد واریز نکرده بود ویا کم پرداخت می‌کرد بعد بیمه منو جریمه کره توان پرداخت نداشتم بلاخره بعد جریمه سیزده ملیون تومان بیمه گفت واریز کنی بیمه درست میشه باقرص گرفتن واریز کردم متاسفانه گفت بعد از این باید آزاد پرداخت کنی که مجبور شدم الان 5سال که بیمه روستایی پرداخت میکنم

  • اصغر پاسخ

    قشر زحمت‌کش ولی بی حمایت

  • کورش پاسخ

    راست گفتن چرا باید ایقد زیاد پول بدیم تامین اشتباهی هست یا تامین دزدی

  • سامان پاسخ

    چراسختی کاربه رانندگان بیابان تعلق نمیگیردامابهراننده شرکتی که از۷صبح میره توشرکت ظهرها نهارراباخونواده شب رادرخانه سختی کارتعلق می‌گیرد. ایاعدالتی که ازآن دم میزنیدهمین است. همه یکصدا نه به این قانون

  • کاوه امینی پاسخ

    راننده دیگه نمی تونیم نفس بکشیم باید بریم بمیریم راحت تر فکنم

  • رضا عابدی پاسخ

    وقتی کارگر لب فلکه و میدون میاد تو این شغل نتیجه اش میشه همین .... کارکردن مجانی .... بیمه حق داره گرون کنه اون که بی عرضه اس و پشت نداره راننده اس که بزاره رو حقوقش

  • علی پاسخ

    کرایه ها هزار درصد گران شده حق بیمه کم بدهید با منطق حرف بزنید

  • امیر پاسخ

    واقعا قهرمانان گمنام هسند ..بار میبرن حقوق و دستمزدشون را ۴ماه بعد میدهند پس تکلیف اجاره خانه ..هزینه های نجومی تعمیر ماشین ..قسط ها و ......چی میشه ..هیچ نظارتی هم‌ نیس

  • ناشناس پاسخ

    من 18ساله از بیمه هیچ استفاده ای نکردم .چرا تفاوتی با اونی که چند بار استفاده کرده نداشته باشم خیر سرم توی یک کشوره اسلامی هستیم

  • محمدرضا الماسرو پاسخ

    هی چی بگیم که توی این شغل مه احترامی نه رفاهی ، همه هم از راننده توقع دارند ، ولی هیچ حمایتی از این شغل و افرادش نیست چه دولت و چه هر ارگان دولتی یا غیردولتی ، زمان قدیم لااقل یک درآمدی بود

  • عبدی پاسخ

    پس ما که یک وانت پیکان دارم چرا باید ۶۳۷۰۰۰۰هزار تومن پرداخت کنیم؟ بعد از متصدی بیمه پرسیدم چرا نسبت به سال گذشته ۱۳۰۰۰۰۰تومن افزایش قیمت داره. گفت چونکه خون بها بالا رفته بیمه ها هم بالا رفت واقعا دیگه شورش را در آوردین.

  • سینا پاسخ

    من سابقه هم رانندگی سبک و هم سنگین را دارم. رانندگی درون شهری بسیار طاقت فرساتر از برون شهری است در ضمن یک راننده بازنشسته سنگین حقوق بیشتری از ناوگان سبک می گیرد

  • سجاد پاسخ

    اگر حساب کتابی تو این دنیا باشد ،از خدا میخام که باعث وبانیش رو تواین دنیا طوری گرفتار کنه که هیچ رهای نداشته باشه،این مسولیت فکر میکنن همه رانندگان ماشین ها مال خودشونن،بخدا بیشتر راننده هستن یعنی برای صاحب ماشین کار میکنن،منی که حقوقم امسال شده بیست تومن ،بیمه رو هم خودم پرداخت میکنم ظلم نیست پنج میلیونش بدم بیمه

  • ناشناس پاسخ

    یه مشت بی لیاقت جمع شدیم حکومت کمبود بودجشو ازمون جبران کنه

  • بازنشسته پاسخ

    متاسفانه مدیران بی کفایت بله قربان گو همه ساله حق بیمه خود روهارو افزایش داده وصند‌قهای بیمه را مثل صندوق های مالیاتی و جریمه های سنگین خودروها جیب مردم را خالی می‌کنند

  • مرتضی پاسخ

    بهترین کاراینه دولت رانندگان جدیدروهم یارانه بیمشون بده بهیچ وجه به نفع راننده نیست حق بیمه ازبارنامه کسربشه طبق تجربه سالیان قبل که باربریهاحق بیمه روپرداخت نکردن اینجوری خودراننده میدونه کی پرداخت کرده وسندداره نسبت به پرداختش پرداخت بیمه ازبارنامه فقط رانتی میشه به نفع باربریها

  • ناشناس پاسخ

    خدا نسلتون از روزمین برداره که جهنمی برایمان درست کردید

  • ناشناس پاسخ

    فقط سختی کار برای رانندگان را تائید کنید

  • محمد رضا پاسخ

    اذ ی طرف بیمه از طرفی گرونی و ناامن بودن جاده وکمسیون بیش از حد و حساب وقومی گرایی ب خصوص مناطق شمالی گشور متل رشت ک از 60تا بار غولاد گیلان 6تا ب اعلام بار داده میشه بقیش سهم خودشونه و و و. ،،،،،،،،

  • ناشناس پاسخ

    مملکت بی صاحب و رها شده

  • موسی پاسخ

    سلام. به‌ دکتر جدید. شما‌ هم‌ مدرک‌ دکتری‌ را گرفتی‌ سالار وقتی‌ همه‌ کاره های‌ مملکت‌ عشق‌ دکتری‌ دارن‌ همین‌ است‌. کاری‌ که‌ با جان‌ و مال خود بازی می‌کنی سخت‌ حساب‌ نمیشود یا فرق‌ راننده‌ و صاحب‌ نمیگزارن‌‌ چه میشود گفت دکتر جداید مبارک‌ است‌ برای نمایند راه

  • رضا پاسخ

    بخدا دیگه نداریم بابا پول لاستیگ روغن خرابی ماینه بیمه ماشین اجاره خونه با این بی باری دیگه از کجا بیاریم

  • راننده برون شهری سنگین پاسخ

    سلام رانندگان درانتظار تصویب قانون سخت وزیان اور شغل رانندگی هستند

  • کا گر پاسخ

    خدا لعنت کنه احمدی نژاده که گفت این شغل شغله تفریحیه

  • ناشناس پاسخ

    وقتی برای یک سواری ساده مثل پرایدحدود 5 تا 6 میلیون حق بیمه شخص ثالث می گیرند می خواهید برای یک کامیون 2تا3 میلیون نکیرند

  • علی پاسخ

    در مقایسه با درآمد ماهی۲۵۰ تا سیصد میلیونی کامیون و تریلی داران جاده ای ماهی سه میلیون حق بیمه پول زیادی نیست و نهایت در زمان بازنشستگی با حقوق هنگفتی بازنشسته میشوند. بعد دولت های قبلی با تعهد پرداخت بیشتر حق بیمه رانندگان و سایر گروهها مثل قالیبافان و متولیان مساجد و تاکسی داران وغیره وعدم پرداخت آن به تامین اجتماعی که بالغ بر هفتصد هزار میلیون تومان است تامین اجتماعی در ورطه ورشکستگی قرار گرفته حالا با مظلوم نمایی و حقه بازی نوحه برای قهرمانان گمنام جاده ها میخوانید؟