بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ راه‌آهن میانه سال آینده به باسمنج می‌رسد

راه‌آهن تبریز ـ میانه به‌صورت دوخطه و در طول 205 کیلومتر در حال اجرا است و درحالی‌که 18 سال از عملیات اجرایی آن می‌گذرد مسئولان قول بهره‌برداری کامل از این پروژه تا سال 1400 را داده‌اند.

راه‌آهن میانه سال آینده به باسمنج می‌رسد
تین نیوز

راه‌آهن تبریز ـ میانه به‌صورت دوخطه و به طول 205 کیلومتر در حال اجرا است  و در حالی‌که 18 سال از عملیات اجرایی آن می‌گذرد مسئولان قول بهره‌برداری کامل از این پروژه تا سال 1400 را داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، راه‌آهن تبریز-میانه به‌عنوان شریان ارتباط ریلی کشور با اروپا مطرح که ترانزیت ریلی ایران را برای نخستین بار به اروپا متصل خواهد کرد وهمچنین از فاصله بین تهران ـ تبریز را ازنظر مسافت ۱۱۸ کیلومتر و ازلحاظ زمان 7 ساعت کاهش خواهد داد.

علی‌محمد زاده مجری پروژه راه‌آهن تبریز – میانه به مشقات احداث این خط ریلی در مناطق کوهستانی و سردسیر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر را پل‌ها و آبروها تشکیل می‌دهد و حدود ۱۷ کیلومتر مسیر نیز گالری و تونل است و همین موضوع موجب پیچیدگی‌هایی در اجرا می‌شود.

محمدزاده  گفت: افتتاح کامل پروژه راه‌آهن تبریز- میانه تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر به‌صورت دوخطه تا سال ۱۴۰۰ انجام  خواهد شد.

او گفت: عملیات اجرایی بعد از ایستگاه بستان‌آباد در حال اجرا بوده و از این شهرستان تا ایستگاه باسمنج به طول ۳۰ کیلومتر است که عملیات زیرسازی ۲۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۸ کیلومتر دیگر هم در مرحله انجام عملیات خاکی است.

او گفت: در سال ۹۸ نیز راه‌آهن میانه به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ به ایستگاه ائل‌گلی تبریز خواهد رسید.

محمدزاده با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات تخصیص‌یافته جذب‌شده است، اظهار کرد: تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی برای طرح در سال ‌جاری و تصویب بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای دو سال آتی در نهاد ریاست جمهوری این وعده را به مردم می‌دهم که این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و مردم از سال ۱۴۰۰ سوت قطار تبریز به میانه را بشنوند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر  به انتظار ۱۸ ساله  برای افتتاح راه‌آهن تبریز – میانه اشاره کرد و گفت: پروژه راه‌آهن تبریز – میانه تا بستان‌آباد تقریباً تمام‌شده است.

وی همچنین ادامه داد: راه‌اندازی راه‌آهن میانه- تبریز و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و همچنین ترکیه می‌انجامد.

او گفت: راه‌آهن تبریز-میانه در دو فاز -میانه- سمت بستان‌آباد و بستان‌آباد- تبریز تکمیل خواهد شد و بخشی از پروژه از بستان‌آباد تا باسمنج نیز تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدصادق پور مهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه‌آهن میانه – تبریز به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش مهر، پور مهدی درباره راه‌آهن تبریز-میانه گفت: تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از پروژه راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد ریل‌گذاری شده و طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: افتتاح راه‌آهن میانه تابستان آباد سفرهای ریلی تهران تا تبریز را ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.