چرا بانک ها تسهیلات کرونایی ریلی ها را پرداخت نمی کنند؟
مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: تسهیلات بانکی حمل و نقل ریلی همچنان در پیچ و خم سیستم بانکی است اما با توجه به وعدههای داده شده امیدواریم هر چه سریعتر این تسهیلات پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: تسهیلات بانکی حمل و نقل ریلی همچنان در پیچ و خم سیستم بانکی است اما با توجه به وعدههای داده شده امیدواریم هر چه سریعتر این تسهیلات پرداخت شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با وجود گذشت بیش از پنج ماه از تعیین و تصویب تسهیلات کرونایی برای بخشهای مختلف حملو نقلی که حدود ۹۴۰ میلیارد تومان سهم حوزه ریلی بود، تاکنون مبلغ بسیار ناچیزی پرداخت شده است و اخیرا محمد رجبی - رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته – در این باره گفت: شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری همچنان چشم انتظار بانک عامل (بانک ملت) برای همکاری با این شرکتها جهت پرداخت تسهیلات کرونایی هستند.
سعید رسولی - مدیرعامل شرکت راهآهن- در این باره به ایسنا گفت: از روز نخست شیوع ویروس کرونا در کنار شرکتهای حمل و نقل ریلی همه سعی و تلاشمان را کردهایم تا حفظ سلامت مردم را در اولویت شماره یک خود قرار دهیم و در این راستا همه پروتکلهای بهداشتی را به دقت رعایت کردهایم.
وی افزود: تسهیلاتی را که دولت برای جبران خسارتهای وارد شده به این بخش از حملونقل در نظر گرفته ماههاست به بانکهای عامل ابلاغ شده است و آنها این مورد را با مصوبات خودشان میسنجند و قائدتا این مقررات یک دامنه دارد و از یک نقطه همکاری و تا حد سختگیرانه متفاوت است.
رسولی ادامه داد: از اول با نطام بانکی جلسات متعددی داشتیم و از آنها خواهش کردیم ضمن رعایت موارد قانونی، به این صنعت کمک کنند تا در این شرایط سخت، زمین نخورد و حالا که صنعت ریلی کشور وفاداری خودش را ثابت کرده و مورد تشویق ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و حتی سازمانهای بینالمللی قرار گرفته است و مردم نیز ابراز رضایت کرده اند، با وجود پیگیریهای فراوان نتیجهای نگرفتیم.
مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به اینکه با تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا و بانک مرکزی به بانکهای عامل مقرر شد واگنها و ناوگان ریلی به عنوان تضامین و وثایق وامهای کرونایی مورد قبول قرار گیرد، اظهار کرد: حتی به عنوان شرکت راهآهن اعلام آمادگی کردیم تا وثایق (ناوگان) شرکتهای ریلی مانند نزد بانکها تضمین کنیم به این شکل که اعلام کردیم واگنهای شرکتهای ریلی از سوی بانکها مورد پذیرش قرار گیرد و اگر قسط این تسهیلات از سوی شرکتها مورد پذیرش قرار نگرفت، کمک میکنیم تا از محل درآمدهای شرکت قسطها پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه از بین ۶۲ شرکت ریلی و شرکت خدماتی وابسته تنها دو شرکت ریلی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شدند که شرکتهای بزرگی هم نیستند، گفت: تسهیلات کرونایی حوزه حمل و نقل ریلی تا امروز در پیچ و خم های بانکی قرار دارد اما با توجه به وعدههای اخیر مسئولان بانکی امیدواریم تا پایان این هفته این مبالغ هر چند دیر، به شرکتها پرداخت شود.