بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ بومی گرایی، بهره وری کامیون ها را کاهش داد/ بروز اختلال در حمل و نقل جاده ای

در برخی نقاط کشور همچنان بروز تبعیض و بی عدالتی در توزیع بار و فرآیند نوبت دهی در مراکز توزیع بار مشاهده می شود.

بومی گرایی، بهره وری کامیون ها را کاهش داد/ بروز اختلال در حمل و نقل جاده ای
تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تاکید بر توزیع عادلانه بار، بومی گرایی در برخی مناطق کشور را عامل اختلال در امور حمل و نقل و نارضایتی رانندگان کامیون ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام داریوش امانی، با وجود تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر توزیع عادلانه بار و پرهیز از هرگونه تبعیض و اولویت قائل شدن برای ناوگان بومی، در برخی نقاط کشور همچنان بروز تبعیض و بی عدالتی در توزیع بار و فرآیند نوبت دهی در مراکز توزیع بار مشاهده می شود.

تازه ترین خبر روز را بخوانید؛

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ قراردادی که رانندگان را شوکه کرد! + سند

به گفته امانی، این امر علاوه بر اختلال در امور حمل ونقل موجب نارضایتی رانندگان شده که عواقب ناخوشایندی درپی خواهد داشت.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرده که بومی گرایی در مراکز توزیع بار موجب عدم استفاده از تمامی ظرفیت های ناوگان حمل بار و انحصار گرایی و نیز افزایش نرخ حمل و نقل شده است. ضمن این که ناوگان بهره مند از مزیت بومی گرایی در شهرهای دیگر با مشکل اخذ بار روبه رو می شود.

 امانی همچنین تاکید کرده که ادامه این روند علاوه بر مشکلات یاد شده، موجب ترددهای یکسر خالی ناوگان و کاهش بهره وری ناوگان حمل و نقل جاده ای می شود.

نامه بومی گرایی 2

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبداله خانعلی پاسخ

    با درود فراوان

    در این مقاله ای که به نقل از آقای مهندس داریوش امانی ریاست سازمان راهداری با تیتر بومی گرایی بهره وری کامیون ها را کاهش داد، بروز اختلال در حمل و نقل جاده ای منتشر شده است، یک باگ یا یک اشتباه لفظی یا تایپی خیلی ظریفی در آن وجود دارد که واقعیت را جابجا و تحریف می کند،
    البته اینجانب با توجه به شناختی که از ایشان و تجربه مدیریت ایشان دارم بعید می دانم که گفته ایشان باشد،

    اشتباه در آخر این جمله آمده است که،
    ضمن این که ناوگان بهره مند از بومی گرایی در شهرهای دیگر با مشکل اخذ بار رو به رو می شود ،
    این جمله اصلا درست نیست، اگر آقای امانی گفته باشند ؟ باید می گفتند، ناوگان بهره مند از مزیت بومی گرایی در شهر های دیگر با مشکل اخذ بار رو به رو نمی شود،
    اگر هم خبرنگار خبرگزاری تین نیوز اشتباهی نوشته است ، بهتر است که اصلاح بفرمایند،

    زیرا ناوگان بهره مند از بومی گرایی، از آنجا که از شهر و استان خودشان از مزیت بارگیری بدون رقابت برخوردار بوده اند، باری با قیمت مناسب و خوب بارگیری کرده اند،

    نکته حائز اهمیت و بسیار مهم این است که رانندگان این ناوگان در بازگشت از شهر ها و استان هایی مثل تهران بارگیری می کنند که در آنها بومی گرایی وجود ندارد،
    بلکه سالن اعلان بار یا نوبت دهی بدون تبعیض دارند،
    بلکه در این شهرها دلالان و شرکت های حمل و نقلی وجود دارند که منتظر همین رانندگان شهرستانی که از بومی گرایی بهره مند هستند می باشند،

    این رانندگان در استان ها یا شهرستان های دیگر علی رغم اینکه بومی گرایی نیست ، بدنبال بار بدون انتظار کشیدن می گردند،
    طبیعتاً این رانندگان به دلالان و شرکتهای حمل و نقلی پیشنهاد حمل با کرایه پایین می دهند ،

    ایندسته از رانندگان با این کار خود هماهنگی های لازم را برای سفرهای بعدی انجام داده اند،
    ایندسته از رانندگان در سفرهای بعدی آمدن خود را به ایشان اعلام می کنند ،

    این دلالان و شرکت های حمل و نقلی هم که منتظر آمدن این رانندگان هستند تا نیمی از کرایه حمل را بابت کمیسیون بر دارند، بار را برای ایشان نگه می دارند،

    مشتری این دلالان و شرکت های حمل و نقلی هم رانندگان همین ناوگانی هستند که در استان های خود از مزیت بومی گرایی بهره مند هستند و در بازگشت هم برای اینکه در نوبت و انتظار با گیری نمانند حاضر هستند با هر قیمتی خارج از سیستم اعلان بار و نوبت دهی بارگیری کرده و به استان خود برگشته و این چرخه را ادامه دهند،

    پس اگر اراده واقعی از طرف مسئولین ارگان ها، سازمان ها و ادارات دولتی وجود نداشته باشد ، نه تنها این پدیده مخرب و منحوس با فرهنگ سازی و به خودی خود جمع نخواهد شد، بلکه این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت، بلکه مانند مرض مسری امکان سرایت آن به استان های باقیمانده که رانندگان آنها اخلاق مداری ، عدالت در توزیع و وجدان کاری را رعایت می کنند وجود دارد،
    متشکرم

    • فرهاد

      بله صحیح است

    • تین نیوز

      با سلام و تشکر از توجه شما. لطفا به متن نامه رجوع کنید. پاراگراف دوم خط آخر عینا این جمله آمده است.

  • محمد جعفریان پاسخ

    من که بعد از چهل سال رانندگی در جاده های کشور و ۲۷ سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی، عطایش را به لقایش بخشیدم و کارت هوشمندم را تحویل راه وترابری دادم ، چون پنج ملیون نیم برام مستمری بازنشستگی مشخص شده بود. کار از ما ، خوردن از شما.

    • ناشناس

      لعنت به کسانی که به رانندگی سختی کار نمی دهند.

  • حسین تر حمی پاسخ

    فر ما یش آقای امانی درست هستش تقاظ داریم از این بی عدالتی رانندگان را نجات دهید این وضع در شعن جامعی ما نیست

  • محمود پاسخ

    به شدت در حال رواج هست و افت حمل و نقل سود جویی عده ای ضعف نظارتی اداره راه و ترابری که نمی‌تواند دست سود جویان کوتاه کند. کیاست فر

  • ناشناس پاسخ

    باربری ها با یک سیستم سی درصد کرایه کامیون را با همکاری دولت به جیب میزنند....

  • محمدپناهلو پاسخ

    با سلام ودرود.اقای امانی ممنون از زحمات شما.بله همین طور هست که فرمودید تا دلال هست بدتر هم خواهد شد ماشینهای قسطی تلفنی نصف قیمت میزند

  • ناشناس پاسخ

    سلام خدمت دستنکاران دولت بنده با کمال تاسف کارت هوشمند خود تحویل دادم بعد از 35 سال کار با تریلر بیه 5 ملیونی نوش جان دولت اشتباه از خود مان هست چون که فقط راه رفتیم ونوتوق نزدیم

  • محمد رضا پاسخ

    خود دولت از بومی گرایی در بندر عباس استقبال کرد چابهار شده تلفنی پایانه به آن خوبی جمع کردن بوشهر شده مختص یک سری بندر امام که از همه بدتر شده ده برابر بر ماشین قطار می‌بره ما زمان سابق هم پدرم ماشین داشت کار میکردیم به این شکل حق مردومو نمیخوردن چون هر کسی راس کار بود بلد کار بود نه اینکه معلوم نیست پارتیشن کیه پست گرفته حال روز ماشده این بندر عباس ۴۸ساعت بخوابیم برای گازوییل بندری از آن طرف بی نوبت میزنه نیره البته با چند تا کارت که همکاران ملاحظه کردن هیچ کس نیست به داد این قشر زحمت کش برسه پمپی هر چقدر دلش میخواد کارت می‌کشه این چه وضعیه یکی به داد این مردم برسه

  • سعید پاسخ

    تمام این بی عدالتی ها از بندر امام شروع شد و ادامه دارد که خوده مسولین پایانه عامل اصلی تبعیض هستند هرکدوم چند دستگاه ماشین دارن اول خودشون بعد پلاک استانشون بعد اگه باری موند برا بقیه

  • ناشناس پاسخ

    خب‌ شما که‌ ریس‌حمل‌و نقلی‌ ی‌ه کاری‌ بکن
    اینها‌ را‌که‌ همه‌ هر روز‌ داریم‌ می بینیم.
    ترتیب‌ اثری‌بدین.

  • راننده پاسخ

    یه فکری هم برا باربری ها میکردن خوب بود نصف کرایه میره توجیب بار بری ها ودلالها

  • پویان پاسخ

    باعرض سلام یکی ازمشکلاتی که جدیدا برسایر مشکلات صنف ما بخصوص چندشهردراستان خراسان رضوی افزوده شده نرم افزار بارپین هست که مانند سریال برره پول زور میگیره بدون هیچ خدمتی نمی دونن اگر قانونی چراازتریبونهای رسمی اعلام نمیشه واگرغیرقانونی چراسازمان جلویش رو نمیگیره .با۱۴۱تماس گرفتم میگه ما دخالتی نداریم .اخرچرا بار معادن که حتی به راننده انعام میده که بارش حمل بشه موقع بارنامه بایدنوبت بارپین داشته باشه تا بارنامه صادربشه واون نوبت هم براراننده مثلادهچرخ۱۸۰۰۰تومن هزینه داره چرابراخدمتی انجام نداده پول بدیم اونم اگه سیستم مشکل داشته باشه باید ساعتها منتظر باشی تااقای بارپین کد بده آیا این نرم افزار شخصی اینقدر قدرت داره که سیستم بارنامه نویسی روبرامنافع خودش به تسخیر دربیاره ایامیدونید از معادن خواف .یاگناباد ووو روزانه چقدر کامیون بار گیری میشه این پول زور صرف چه خدمتی برا راننده یا شهر میشه خواهشمندم مطلب رومنعکس کنیدتااگر مسعولین مطلع نیستند !؟درجریان قراربگیرند واقدامی کنند

  • ناشناس پاسخ

    وقتی بار نباشه و ماشین زیاد باشه این اوضاع راننده بدبخت هست

  • حسین پاسخ

    خیلی از بار بری ها که من رفتم حضوری تو صف انتظار نشستم و شب را همون جا خوابیدم اما متاسفانه متوجه می شی خیلی از بارها رو تلفنی رد می کنن مگر باری که رو دستشون مونده باشه مطلب بعدی راجع به حق کمیسیون که بیشتر کرایه بارها رو از ۵۰ درصد هم خودشان بار بری ها میگیرن راننده هم نمی تونه هیچ اعتراضی بکنه

  • وحید موذن پاسخ

    با سلام و درود خدمت شما مسولین محترم و زحمت کش بنده به عنوان یک راننده کارگر تمامی مطاب ودستورات صادره از جانب منابع ومسولین محترم را دقیقا مطالعه کردم اینجا جاداره از تمامی دستندرکاران محترمانه سپاسگزاری میکنم که بیمه تکمیلی رانندگان را عنوان میکنند ولی بیشتر نامها ودستورات مربوط به بیمه تکمیلی رانندگان ظاهراً وصول بدهی از شرکتها میباشد سوال بند این است ایا درمورد خدمات بیمه تکمیلی رانندگان
    کسی از آقایان ومهندسان نکته نظری به بهبود وضعیت فعلی مبنی بر خدمت رسانی یا نحوی اجرای صحیح ودرخور رانندگان زحمتکش این چرخه اقتصادی انبوه را به بیمه مرتبط داده واگر نظریاتی بوده مارا از این موضوع خبردار فرمایید با تشکر