بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

تردد قریب به ۷۰ میلیون وسیله نقلیه در تیر ماه سال جاری

​در تیر ماه سال جاری ۶۹ میلیون و ۹۰۵هزار و ۴۲ وسیله نقلیه در راه های بین شهری کشور تردد داشتند که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

تین نیوز

در تیر ماه سال جاری ۶۹ میلیون و ۹۰۵هزار و ۴۲ وسیله نقلیه در راه های بین شهری کشور تردد داشتند که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  رئیس مرکز مدیریت راه های کشور با بیان خبر افزایش تردد دو درصدی وسایل نقلیه در تیرماه امسال در محورهای مواصلاتی کشور، گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند در تیرماه امسال ۶۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۰۹ وسیله نقلیه سبک و ۸ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۳۳ وسیله نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند.
فخاران با اشاره به افزایش دو درصدی تردد وسایل نقلیه سبک بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در بازه زمانی چهار ماهه امسال تردد کل وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی و تردد وسایل نقلیه سبک افزایش ۵ درصدی داشته است که نشان دهنده افزایش سفرها نسبت به سال ۱۴۰۲ است .
رئیس مرکز مدیریت راه های کشور از ثبت بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۹ تیر ماه با دو میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۵۱ وسیله نقلیه خبر داد و افزود:کمترین تردد نیز در تاریخ ۲۶ تیرماه با یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۵۰ وسیله نقلیه به ثبت رسید که این میزان تردد مصادف با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.
فخاران در مورد ورود و خروج وسایل نقلیه در تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ گفت: استان های سیستان و بلوچستان، لرستان و هرمزگان به ترتیب با ۱۹ درصد، ۱۷ درصد و ۱۶ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان های آذربایجان غربی با ۱۴ درصد، قم ۱۳ درصد و گیلان ۱۱ درصد بیشترین کاهش تردد ورود و خروج را در بین استان های کشور داشتند .
وی افزود: در مدت زمان یادشده، استان های اصفهان، مرکزی، قم، مازندران و قزوین مقصد سفر وسایل نقلیه تهران و البرزی ها بود و حدود ۷۸ درصد از سفرهای وسایل نقلیه در استان مازندران از مبدأ استان های گلستان، خراسان رضوی، تهران، البرز و اصفهان صورت گرفته است.
به گفته فخاران در تیرماه امسال حدود ۶۷ درصد از سفرهای وسایل نقلیه استان گیلان نیز از استان های اردبیل، قزوین، تهران، البرز و مازندران وارد استان گیلان شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.