◄ ماجرای یک ابلاغیه وزارتی + تصویر نامه
یکی از موانع اصلی تحقق مفاد بندهای 24 و 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در زمینه حمل و نقل ریلی، تعدد مراجع دخیل در برنامه ریزی (انتخاب پروژه)، ساخت و بهره برداری پروژه های خطوط ریلی و عدم توجه به ملاحظات بهره برداری در مراحل انتخاب و ساخت پروژه ها، است.
نهم آبان ماه امسال وزیر راه و شهرسازی با ارسال ابلاغیه ای به مدیرعامل شرکت راه آهن، مسئولیت راهبری تمامی پروژه های ریلی را به این شرکت واگذار کرد.
به گزارش تین نیوز، در این ابلاغیه اعلام شده که لازم است مسئولیت طرح های احداث خطوط ریلی از مرحله انتخاب، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها تا اجرا و بهره برداری از آنها شرکت راه آهن متمرکز باشد.
رستم قاسمی در بخشی از این ابلاغیه که خطاب به سید میعاد صالحی نوشته شده، یکی از موانع اصلی تحقق مفاد بندهای 24 و 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در زمینه حمل و نقل ریلی، تعدد مراجع دخیل در برنامه ریزی (انتخاب پروژه)، ساخت و بهره برداری پروژه های خطوط ریلی و عدم توجه به ملاحظات بهره برداری در مراحل انتخاب و ساخت پروژه ها، عنوان کرده است.
بیشتر بخوانید:
وی تاکید کرده است که این مسئله موجب بروز آسیب های متعددی از جمله عدم تکمیل کریدورهای حمل و نقل ریلی کشور، انتخاب مسیرهای احداث خطوط ریلی بدون توجه به مراکز بار و مسافر و در نتیجه عدم بازدهی منابع عمومی تخصیصی به احداث زیرساخت های ریلی شده است.
تصویر این نامه را ببینید:
فکر کنم نمیتواند مدیرعامل شرکت ساخت رو تغییر دهد، این طوری میخواهند مشکل رو حل کنند.
حال فکر کنید اگر این طور باشد چه بر سر سیستم حمل و نقل کشور خواهد آمد؟ با این سطح مدیران و تصمیم گیران؟!