همه ون ها، 70 درصد تاکسی ها و 80 درصد اتوبوس ها فرسوده اند
شهردار تهران گفت: همه ونهای پایتخت فرسوده است و باید از رده خارج شود همچنین ۷۰ درصد تاکسی ها و ۸۰ درصد اتوبوس های تهران نیاز به نوسازی دارد.
شهردار تهران گفت: همه ون های پایتخت فرسوده است و باید از رده خارج شود همچنین ۷۰ درصد تاکسی ها و ۸۰ درصد اتوبوس های تهران نیاز به نوسازی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به چالش های حمل و نقل شهری تهران، افزود: حمل و نقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست بلکه برای حل چالش های آن لازم است دست به تحول بزنیم زیرا ناوگان حمل و نقل شهری تهران از فرسودگی چند ساله رنج می برد.
وی درباره فرایند همکاری میان مجموعه سایپا و شهرداری تهران، اظهارداشت: برای دقیق تر شدن ابعاد همکاری میان دو مجموعه لازم است تیمی با محوریت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل سایپا شکل گیرد و تا شنبه هفته آینده شهرداری تیم خود را معرفی خواهد کرد.
زاکانی با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودروهای برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده های گازی رو به رو هستیم؛ به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی و گازسوز برای ما در اولویت قرار دارد و به دنبال استفاده از خودروهایی با این ویژگی در حمل و نقل شهری هستیم.
شهردار تهران تاکید کرد: قدرت عرضه سایپا بسیار مهم است؛ به نحوی که اگر با این مجموعه قراردادی منعقد می کنیم، بدانیم مفاد آن چه زمانی و به چه شکل اجرا می شود تا مبتنی بر آن، شهرداری تهران نیز بتواند هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های مسئول از جمله دولت را انجام دهد.
وی گفت: بسیاری به من توصیه می کردند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به سراغ شرکت های خارجی برویم اما همواره اولویت شهرداری استفاده از تولید داخل بوده است و اگر جایی حس کردیم تولیدات داخل پاسخگو نیازها نیست به سراغ محصولات خارجی می رویم.
شهردار تهران به راهبردهای پیشروی شهرداری تهران برای مشارکت با مجموعه های خودروسازی از جمله سایپا اشاره کرد و گفت: پیشرفت های سایپا در صنعت خودروسازی قابل تقدیر است؛ در وهله نخست برای همکاری با این مجموعه به دریافت بسته ای از خدمات نیاز داریم همچنین علاوه بر مسئله خرید، امکانات یکی از راهبردهای شهرداری برنامه ریزی طرح های مشارکتی با مجموعه های خودروسازی است و برای تحقق این هدف باید بدانیم آیا سایپا علاقه ای به مشارکت در طرح های مختلف شهرداری دارد یا نه.
زاکانی ادامه داد: نکته دیگر این است که تهران ویترین کشور است؛ به همین دلیل هر طرحی در این شهر موفق شود، بلافاصله به سایر نقاط ایران تسری می یابد؛ اگر نتیجه همکاری شهرداری تهران و مجموعه سایپا موفقیت آمیز باشد شهرداران دیگر شهرها نیز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری خود به سراغ سایپا خواهند آمد.
وی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در صنعت خودروسازی گفت: برای مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری چه در حوزه جابه جایی مسافر و چه در حوزه حمل بار نیاز به همکاری با شرکت های داخلی از جمله مجموعه سایپا داریم.