بازدید سایت : ۶۷۴۴۹
عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس آغاز شد؛

معاون وزیر راه و شهرسازی: سفر میان استان های فارس و بوشهر تسهیل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر، عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز کازرون بوشهر و کازرون کنارتخته آغاز شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی: سفر میان استان های فارس و بوشهر تسهیل می شود
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر، عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز-کازرون-بوشهر و کازرون-کنارتخته آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیر یت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه در استان فارس خبر داد و گفت:‌ عملیات اجرایی محور جدید کازرون-کنارتخته به طول 22 کیلومتر به عنوان بخشی از محور شیراز-کازرون-بوشهر و محور کنارتخته-دالکی به طول 10.5 کیلومتر به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز-بوشهرصبح امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: این محورها در تسهیل سفر میان دو استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت بسیار موثر هستند و با توجه به نبود کمربندی در شهر کازرون به عنوان کمربندی برای این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک در داخل شهر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه اول این محور به طول 2.3 کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز عملیات اجرایی راه های طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده آغاز شد.

خادمی حجم عملیات خاکی این محور را بیش از 2 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: 97 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، 35 هزار متر مکعب بتن، 93 هزار تن آسفالت و 580 تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز-کازرون-بوشهر است.

کاهش فاصله استان های فارس و بوشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته-دالکی به طول10.5 کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل شدن آن علاوه بر کوتاه شدن10 کیلومتر از مسیر دسترسی این استان ها افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

خادمی ادامه داد: محور کنارتخته-دالکی 21 کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی دو دستگاه تونل به طول های 528 و 70 متر ، یک دستگاه پل بزرگ به طول 180 متر و 4 کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طول های 170 و 132 متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.

وی در خصوص احجام عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت:‌ به منظور ساخت این بخش از مسیر 1 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 350 هزار متر مکعب خاکریزی، 57 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت می گیرد و 54 هزار متر مکعب بتن، 45 هزار تن آسفالت و 3 هزار و 100 تن آرماتور در آن به کار می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دو پروژه را بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    ممنون از همه زحمت کشان که جاده و تقاطع جاده طرفین تونل محرم را کار میکنند سپاس به امید اتمام حفر تونل ..این بار نه بعد از بیست سال بلکه تا آخر امسال همه چیز آماده شده درود بر کارکنان حفر تونل محرم

  • ناشناس پاسخ

    واقعا تا حالا شهر تاریخی و بزرگ کازرون جاده کمربندی و رینگ شهری نداشته واقعا که کمربندی و تونل محرم زودتر و با قدرت اجرا شود

  • ناشناس پاسخ

    همزمان با حفر تونل جاده و تقاطع ها نیز کار کنند چشم انتظار جاده منتهی به تونل بزرگ محرم هستیم بله سالها طول کشید ولی باز هم میتواند سالهایی که به کازرون نرسیدن با سریع تحویل دادن تونل محرم و جاده و تقاطع ها که دو یا سه زیرگذر و رو گذر است به انجام رسد زنده باد کازرون بزرگ

  • ناشناس پاسخ

    کمربندی و جاده جدید التأسیس به سمت تونل محرم چه شده اخبار و گزارش چه کسی پیگیر و مسئول است

  • ناشناس پاسخ

    اقلا زیر سازی جاده ای که از کنار کازرون به سمت تونل محرم میرود را شروع کنید ببینیم و خوشحال بشیم که واقعا دارن جبران میکنند شهری که کمربندی هم نداشت خسته نباشید با این حال بازم خدایی این جاده و تونل کار بزرگ برای شهر تاریخی مان است و تحول افرین حیف که هیچ مسئول پاسخ و درست اطلاع رسانی نمیشه خدا کنه اقلا زیر سازی بزودی انجام بشه تا قبل از ۱۴۰۳

  • ناشناس پاسخ

    سوم خرداد دوباره اجرایی َشد خبر و گزارش دادین بعد از خرداد شش ماه گذشته کازرون نمی داند جاده طرفین تونل و تقاطع ها و خود تونل محرم به کجا رسیده خبرنگاری ..‌خبر از مسئولی بلاتکلیف اینکه دوباره خدا نکرده اعتبار نرسه و چند سال دیگه بگن مجددا اجرای حفر تونل که متوقف شده بود از سوم خرداد ۱۴۲۳دوباره با همت و پیگیری نماینده محترم کازرون شروع و آغاز.. ‌.

  • ناشناس پاسخ

    لطفا اخبار حفر تونل محرم و جاده های طرفین تونل و ساخت تقاطع میزان پیشرفت به مردم اطلاع دهید شش ماه از آغاز عملیات اجرای این راه را با حضور فرماندار ویژه معاون وزیر راه و سایر مسئولین بودیم ما کازرونی ها هنوز زیر ساخت جاده یا تحرکی که بدانیم سال ۸۴ باید تا نهایتا سال ۹۰ عملیات ساخت آن تمام میشد را حد اقل افتتاح آن را ۲۲ بهمن امسال ببینیم ولی هیچ شخصی اطلاع رسانی نمی کنه گفته بودید بودجه هم تامین شده و امااا

  • ناشناس پاسخ

    یکسال از اجرای دوباره تونل محرم و جاده طرفین بیمارستان و سد نرگسی کازر ون گذشت آیا پروژه عملکرد داشته یا مثل سال ۸۵ تا الان منتظر بودجه است لطفا گزارش وضع این جاده و تونل را به مردم گزارش و خبر رسانی کنید خیلی ممنون از شما

  • ناشناس پاسخ

    شهریور ۱۴۰۳ تمام شد ....دهه هشتاد تصویب شد این جاده و کمربندی نداشته کازرون تونل محرم و سد نرگسی بیمارستان ...کازرون مسئولان چه میکنند از فسا جهرم مرودشت و نمایندگان برش دار و دلسوز آنان یاد بگیرید خداوند شاهد است فقط نام فرمان داری ویژه کازرون تنها اسم است و هیچ مزینی نداشته مردم صبور و دلاور تاریخی کازرون حق دارند به شیراز بوشهر خوزستان اصفهان کوچ کنند خدا وکیلی چه کاری برای کازرون شده در این سالیان چه کسی پاسخ گو است کازرون انگار باید در بن بست باشد هر از گاهی معاون وزیر ی کسی میاد و دستور و مصوبه مجلس هم میاره، که این دفعه دیگه بودجه گرفتیم و عملیات های اجرایی هر دو سه سال با ز و دوباره وعده سرخرمن به مردم قانع کازرون....

  • ناشناس پاسخ

    از سال ۸۴ تا الان خدا وکیل چند مسئول استاندار فرماندار وزیر معاون وزیر دستور از مجلس تصویب بودجه و...انجام شده و باید بشه که مردم کازرون صاحب جاده کمربندی بشن و از تونل محرم سال ۸۵ به سمت خلیج فارس حرکت کنن آخر بنده زنده هستم تا این جاده جادویی و تونل جادویی که قرار است جاده و قطعه اول جاده اش حکم کمربندی دارد ببینیم چرا شیراز هی افتتاح جاده و ...جهرم فسا مرودشت و...کازرون چرا بیمارستان سد و....بودجه ندارند ....خواهشا یک مومن خدا جواب بده