بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ مشکل رانندگان کامیون با سقف سنی کارت هوشمند و یک نکته مهم درباره آن

در پی انتشار گزارشی با تیتر معضل رانندگان کامیون های ترانزیتی با شروط کارت هوشمند برخی کارشناسان صنعت حمل و نقل و فعالان حوزه جاده ای با ارائه توضیحاتی در این زمینه شفاف سازی کردند.

مشکل رانندگان کامیون با سقف سنی کارت هوشمند و یک نکته مهم درباره آن
تین نیوز |

در پی انتشار گزارشی با تیتر معضل رانندگان کامیون های ترانزیتی با شروط کارت هوشمند برخی کارشناسان صنعت حمل و نقل و فعالان حوزه جاده ای با ارائه توضیحاتی در این زمینه شفاف سازی کردند.

در گزارش مذکور شماری از رانندگان کامیون‌ ترانزیتی که عمدتا با کامیون های پلاک گرجی به فعالیت اشتغال داشتند طی تماس با خبرنگار تین نیوز مدعی شده بودند تعریف ضوابط و سامانه هایی مثل کارت هوشمند به دلیل شروط غیر کارشناسی و الزامات محدود کننده ای که برای دریافت این کارت وضع شده ، برای آنها مشکل ساز شده است.

به طور مشخص موضوع مورد انتقاد آنها شرط سنی 55 سال برای دریافت کارت هوشمند بود که به زعم آنها نه تنها بهره وری را در صنف رانندگان کامیون ترانزیتی فزایش نمی دهد بلکه به مانعی برای کار بسیاری از رانندگان ترانزیتی که از سلامت کافی برخوردارند، تبدیل شده است.

 برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

با انتشار این گزارش اطلاعات و داده های دیگری برای تین نیوز ارسال شد که نشان می داد طبق قوانین و مقررات سازمان راهداری در ایران رانندگان می توانند تا سن 69 سالگی به فعالیت روی وسایط نقلیه عمومی که نیاز به داشتن کارت هوشمند دارد، ادامه دهند.

بر اساس این توضیحات، طبق ضوابط و مقررات، سازمان تامین اجتماعی با افراد بالای 55 قرارداد بیمه منعقد نمی کند. بنابراین شرط سنی را سازمان تامین اجتماعی تعیین کرده است نه سازمان راهداری.

به این ترتیب افرادی که می‌خواهند کارت هوشمند رانندگی دریافت کنند باید قبل از سن 55 سالگی به سازمان راهداری درخواست صدور کارت هوشمند رانندگی داده باشند.

خبر مهم روز را بخوانید؛

◄ اتوبان شیراز اصفهان و 3 خطری که رانندگان را تهدید می کند

◄ رانندگان کامیون: مبلغ عوارض آزادراهی متناسب با کیفیت آزادراه ها نیست

سازمان راهداری هم برای صدور کارت هوشمند رانندگی ، از راننده متقاضی تاییدیه قراداد با سازمان بیمه تامین اجتماعی را مطالبه می کند.

بر این اساس به نظر می رسد رانندگانی که به چنین مشکلی برخورد می کنند احتمالا در سایر مشاغل بازنشسته شده اند و یا سن آنها از 55 سال گذشته و نمی توانند با سازمان تامین اجتماعی قرارداد بیمه منعقد کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    چرا این مشکل بیمه دررابطه با سختی کاررا درست نمیکنن مگر سختر از شغل رانندگی کار دیگر هست همیشه جان راننده کامیون در خطر هستش زن و بچه‌اش خواب ندارن بگیرید این سختی کا راننده کامیون را درست کنید خدایی ثواب داره کسی درست کنه زن وبچه راننده شمارا دعا میکنند درست بشه

  • محمد سیف الدین پاسخ

    باسلام مشکل کارت هوشمند نیست رانندگان زیادی در شرف باز نشستگی هستنند وکسی توی این شغل سخت وباهزینه بالانمی اید پس سن بازنشستگی را باید بالابرد تا جبران کسری جمعیت بشود

  • داود طنوریان پاسخ

    ببخشید من کار هوشمند رانندهگی در خواست دادهام نیامده است موفق باشید

  • ناشناس پاسخ

    دقیقا همین اقایون که با نصف قیمت رفتن یه ماشین اسب و یدک خریدن فرقی نداره گرجی اذربایجانی قزاق ترکمن گند زدن به کرایه بقیه ملت که ۱۵م سرمایه چون نصف که چه عرض کنم با ۱ سومم کرایه بارها رو حمل میکنن

    • ناشناس

      انشالاه دست توهم به پول برسه دوتاشوبخری حسودی نکن

  • احمد احمدی پاسخ

    سلام لطفا مسعولین با شغل رانندگی جز مشاغل سخت موافقت کنند

  • راننده پاسخ

    حداقل هشت سال بیمه72تا80راننده گان را که نصف سابقه موجود است وکسی هم جوابگو نیست باراهکاری درست نماید حتی با گرفتن کمبودسابقه ازخود راننده

  • ناشناس پاسخ

    سلام چرا شغل رانندها جز مشاغل سخت حساب نمیشه واقعا کار رانندها تفریحی بیا تو گرمای خوزستان بعد بگید تفریحی

  • a.f.z پاسخ

    ۵۵ سالته خوب برادر دگه بشین تو خونه از یه ور میان میگن سختی کار به راننده بدن که با بیست سال پرداخت بازنشسته بشن از یه ور میگن ۵۵ سال به بالا هم ه وشمند بدن راننده ای که از ۲۳ سالگی اومده تو صنف رانندگی حداقل تو سن ۵۵ دگه باید بازنشست بشه ۳۲ سال کا کرده تو اروپا ۵۰ سال به بالا دگه کارت ورود به انبار نمیدن تو ایران یارو شصت سالگی بازنشست شده هنوز اومده میگه کارتم شارژ کن میخوام بار بزنم چشمات دگه میبینه آدم میشناسم تو ۳۵ سالگی عمل آب مروارید کرده خوب همه ای بدبختا بخاطر مملکت مسخره هسته تورم گرونی کمر مردم شکسته

  • ناشناس پاسخ

    سلام خدمت آقایون محترم آقا مشگل سن راننده نیست مشگل اینه که الان اینا میان این کار رو انجام میدن به راننده میخوان ماهی 6تومان حقوق بازنشستگی بدن این حقوق جوابگوی زندگی این راننده نیست مجبوره باز کار کنه بله بیاد سن بیاره پایین زود بازنشسته کنه ولی زندگی رو تامین کنه حداقل ماهی 15,میلیون واریز کنه ببینم کسی میره بیابون زور بزنه باسن 70سالگی هنوز داره کار می‌کنه میگم چرا نمیری خونه استراحت کنی میگه خرجم جور در نمیاد 50درجه گرمای بندر این آقا توصف باسکول وایساده مشگل اینه آقا من در خدمتم

    • Hasan

      رفیق آخرش رو درست آمدی هیچ کس از آسایش و آرامش راحتی بیزار نیست ولی حقوق بازنشستگان رو ببین علت دوباره به جذب کار تورم تورم تورم مردم مجبور هستند

  • جعفر خالقی پاسخ

    باعرض سلام خدمت مسعولین کارت هوشمند باید56باطل بشه ولی بازنشستگی رانندگان سختی کاری حساب بیاید بخدا هیچ شغلی سختی رانندگی نیست بخصوص بین شهری راننده تاکسی یاخط واهدصبح تاشب رانندگی کن شب می خوابه ولی راننده بین شهری صبح تاشب بارجور بارگیری شب تاصبح رانندگی

  • ناشناس پاسخ

    ی رانندی اکه 25سال رانندگی کن بخدا قسم بدر رانندگی باکارت هوشمندصلاحیت ندارد چراکه توانایی کاملا گرفت شده اگه رانندگی آرزوی ناچاری پس ببینید توجاده هاچه اتفاقی پیش میاد

  • ناشناس پاسخ

    من تصادف کردم الان چندین ماهه طول درمان هستم برایی تمدید هوشمندم الان بعد از کلی خرج و تست اعتیاد راهداری بعد از نامه پزشک قانونی و بیمارستان چهار ماه وقت داده بارنامه هام رو تکمیل کنم واقعا چرا این همه ظلم میکنند در حق راننده ها هیچکس نمی‌رسه بخدا کارگری بهتره از این شغل بهتره ریسک و خوابش و غذاش هم سر وقتشه همیشه از خونه دور هستم اینم گوشه ای از در آمد و مشکلات من

  • مسعود خوش‌نظر پاسخ

    سلام وقت بخیر برادران راننده مشکل این جاست،،افتابه لگن هفت دست،،،شام و ناهار هیچی،،هرروز قوانینی بسبک اروپایی ولی ازرفاه و امکانات برای راننده هیچی،،،ازکارمهارتی،،وسختی کار هیچ مساولی،نمی پزیرد از مساولین پایانه،،تامقام بالا تر،،کارت هوشمند،،کارت سلامت مدارک تحصیلی را طلب میکنید،،پس چرا زمان بازنشستگی،،جزوحداقل بگیران،، آیا این مدارک برای چیه،،،حداقل حقوق،،،ندادن سختی کار ،،تفریحی بحساب آوردن کار،،کارگر هشت ساعت کار میکند،،راننده بیستو چهار ساعت کار میکند،،حق هم دادنیست وهم گرفتنی است،،،اما مارانندگان،،،ازحق خود میگزریم،،تازنده بمانیم در هنگام رانندگی،،،الاایداوردانا تومیدانی،،،بمساولین بگویید این شرط انصاف است،،،،،،

  • رضا پاسخ

    بنده از سال 63شاگرد اتوبوس بودم سال 65رفتم سربازی 28ماه سربازی کلا منطقه جنگی بودم ودر سپاه خدمت کردم واز سال 72پایه یک گرفتم چند سال که بیمه مهری بود چند سالش نیامده الان 29سال ویک ماه سابقه بیمه دارم 57سال سن دارم بیماری اعصاب دارم میخواهم بازنشسته شوم اما یک سال دیگه باید کارکنم در صورتی که توان رانندگی ندارم حالا هم کسی جوابگو نیست اگر در این یک سال اتفاقی افتاد وخودم یا چندنفر را در حادثه تصادف بکشم کی جوابگو است الان بنده دارم میگویم بنده دیگر نمیتوانم رانندگی کنم وهیچ کار دیگری هم بلد نیستم چاره چیست کسی پاسخ گو هست یا نه

  • MA پاسخ

    سلام اگر شغلهای دیگه ۱۰درصد امکان مرگ و خطر در آنها باشد در شغل رانندگی ۹۰ درصد است در جاده های غیر استاندارد سرما و گرما و بار سنگین شب و روز گرسنه و تشنه و بی خواب دور از خانواده و بدون یک تیر پارک مطمعن که حد اقل راحت استراحت کرد و دزد به بار و راننده نزند ایا ما غلط میکنیم در باران و سرما و گرما بارملت را به دستشان میرسانیم .درود بر رانندگان که نان حلال به سر سفره میاورند

  • مهدی پاسخ

    چرا روی کارت هوشمند یه وام قرض الحسنه بدون ضامن برای رانندگان درنظرگرفته نمیشه ؟؟؟؟

    چندین ساله دارم برای مردم کارمیکنم
    آرزو دارم یه کامیون از خودم داشته باشم برای خودم کارکنم .

  • مهدی پاسخ

    تمام دنیا بازنشستگی وسختی کار
    برای کامیون دار ها ۵ الی ۷ سال هست
    چرا توی ایران باید سی سال جون کند
    آخرش هم که بازنشسته میشی
    باید پات رو روی قبله دراز کنی و الفاتحه

  • ابوالفضل پاسخ

    با سلام مشکل اول راننده سختی کارش هست راننده نه خوابش خوابه ... صبحانه شا باید ساعت ۱۱ بخوره ... ناهارشا ۵ بعد از ظهر ... شامم که اگه بخوره دیگه نمیتونه رانندگی کنه خوابش میگیره ... از صبح تا غروب که دنبال بار زدنه تازه اول شب که خسته هست تره بار زده باید و بایدتا صبح تو این جاده های خراب بی خوابی بکشه برای راحتی شما مردم .....بعدم بگوییند رفته تفریح چه تفریحی

  • ابوالفضل پاسخ

    سختی کار..... یه کاری پیدا کنید که سختیش بیشتر رانندگی باشه ....بد بخت روزگار راننده ....اگه یه روز راننده نباشه توی مسعول بنزین ماشینتا کی برات میرسونه ... تره بار خونتا کی میرسونه .... راننده از جونش از خواب و استراحتش میگذره تا رفاه حال مردم باشه .....این شغل باید سختی کار داشته باشه

  • ناشناس پاسخ

    سلام مسولین محترم خواهشاً قانون داشتن کارت پایان خدمت برای گرفتن کارت هوشمند رانندگی را بردارید یا گواهینامه بدون کارت پایان خدمت ندید حالا هم که دادید این قانون بردارید کسانی که کارت پایان خدمت ندارن بیمه را براشون آزاد حساب کنید که در حق کسانی که کارت پایان خدمت دارن ظلم نشه الان خیلی ها با همین گواهینامه دارن خرج خانواده را میدن بخاطر کارت پایان خدمت الان گواهینامه مشون بدرد نمیخوره