بذرپاش: خط دوم راه آهن قزوین زنجان سال آینده وارد مدار می شود
وزیر وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه آهن قزوین زنجان به عنواتن مصوبات رئیس جمهور خبر داد و گفت: محور دوم این خط ریلی تا سال آینده وارد مدار می شود.
وزیر وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه آهن قزوین زنجان به عنواتن مصوبات رئیس جمهور خبر داد و گفت: محور دوم این خط ریلی تا سال آینده وارد مدار می شود.
گزارش تصویری | بازدید وزیر راه و شهرسازی از خط دوم راه آهن قزوین زنجان
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز شنبه 16 دی ماه همراه با رئیس جمهوری و هیات دولت به استان زنجان سفر کرده بود، از خط دوم راه آهن قزوین- زنجان با 86 درصد پیشرفت بازدید کرد.
خط دوم راه آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه تر می کند.ارزش روز این پروژه 12 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده و برای تکمیل به یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
از جمله مزایای این پروژه می توان به افزایش ایمنی و سرعت سیر قطارهای مسافری به 200 کیلومتر بر ساعت و امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری تا 50 درصد اشاره کرد.
همچنین خط دوم راه آهن قزوین- زنجان امکان افزایش حمل ریلی کالا تا 10 میلیون تن را فراهم می کند.با تکمیل این خط ریلی امکان افزایش ظرفیت قطارهای حومه ای بین زنجان با قزوین، کرج و رشت ایجاد خواهد شد.
دو خطه شدن بخش سوم از کریدور تهران- تبریز از دیگر اهداف این پروژه اعلام شده است.( بخش اول آن یعنی تهران- کرج و بخش دوم یعنی کرج- قزوین قبلا دو خطه شده است.)
در این بازدید سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.
خط دوم راه آهن قزوین_ زنجان سال آینده وارد مدار می شود
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط دوم راه آهن قزوین_ زنجان که صبح امروز طی سفر به استان زنجان انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه دارای 86 درصد پیشرفت است، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه های شرقی غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.
وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه های دولت سیزدهم را تکمیل کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط با هدف افزایش ظرفیت دانست.
بذرپاش با بیان اینکه دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش 2 برابری ظرفیت جابه جایی بار و مسافر می شود، افزود: خط دوم راه آهن قزوین_ زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از زیرسازی و روسازی این مسیر 180 کیلومتری انجام شده است، گفت: سفر قبلی رئیس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این پروژه ریلی به همراه داشت اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در 4 ایستگاه این مسیر مصرف شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با حضور رئیس جمهور چند پروژه اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن ها دو خطه کردن محور ریلی قزوین_ زنجان است.
بذرپاش یادآور شد: طبق برآورد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی حدود یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است.
وی افزود: در این سفر تلاش می کنیم منابع خوبی برای تکمیل این پروژه مصوب کنیم تا سال آینده محور دوم این خط ریلی وارد مدار شود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: محورهای مواصلاتی در استان های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنانمان در سایر مناطق میز از مزایای این پروژه در حوزه جابه جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد.
گفتنی است، خط دوم راه آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه تر می کند.
تازه تا زنجان میخواد ۲ خطه بشه؟ 🤦🏻♂️