ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو شیراز افتتاح شد
طی مراسمی با حضور وزیر کشور، ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو شیراز و پل شماره ۳ تقاطع احمدبن موسی(ع) ـ نواب ـ کمربندی افتتاح شد.
طی مراسمی با حضور وزیر کشور، ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو شیراز و پل شماره ۳ تقاطع احمدبن موسی(ع) ـ نواب ـ کمربندی افتتاح شد.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ پشت پرده لغو پروازهای حج عمره 1402 + فیلم
رنو ۵ ارزان و محبوب ایرانیان دوباره متولد شد + عکس
تلاش مهندسین و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پروژه مترو شیراز
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز امروز، ۷ اسفندماه در آیین افتتاح ایستگاه دولت، رحمت و تکمیل تونل غربی فاز یک خط ۲ مترو شیراز گفت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابه جا می شود)، در نظر گرفته شده است؛ به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود داردو در هر تونل یک قطار حرکت می کند.
امیر یقطین افزود: بنا به الزامات بهره برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش سوزی تونل و یا خرابی یک تونل، قطار را از یک تونل به تونل دیگر جابه جا کنیم.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به اندازه یک ایستگاه هزینه ای معادل ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.
وی ادامه داد: با تصمیم گیری های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می شد صرفه جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه فرد است.
یقطین با بیان اینکه ایستگاه امام حسین(ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه ها برای انجمن بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.
سلام خسته نباشید به خاطر ایستگاه امام حسین ع ممنونم از شما مخصوصا جناب امیر یقطین عزیز خدا قوت
ما برا ایستگاه استقلال کار کردیم حقوقمونو خوردن بعد میگن دولت اسلامی
با سلام و تشکر از زحمت کشان ساخت مترو شیراز. از طرف اهالی ایستگاه شهید کاوه خط یک مترو خواهش میکنم برای این ایستگاه هم مانند سایر ایستگاه ها یک آسانسور تا هم کف خیابان نصب کنید. من و بسیاری از مسافران به سختی و تحمل درد زانو از پله ها استفاده میکنیم گاهی هم از سوار شدن از مترو صرفنظر میکنیم. لطفا با درخواست اینجانب و اهالی محل
موافقت بفرمایید.
خدا قوت
چشم بصیرت نمی خواد با چشم معمولی هم میشه زحمات شبانه روزی شما رو دید
اجرکم عندالله، عاقبت بخیر شوید ان شاالله
سلام و درود خدمت تمامی بزرگوارانی که در ساخت مترو شیراز و همه شهرها زحمت میکشند لطفاً برای تمامی ایستگاه ها آسانسور بزارید که من و افرادی که از پله برقی میترسیم بتونیم از قطارهای شهری استفاده کنیم
سبقه عملیاتی مترو در ایران , چیزی در حدود 20 سال است اما در همین مدت کوتاه هم آنقدر درخشان کار شده که تنه به تنه شهرهای مترودار با قدمت بیش از 1 قرن می زند مسئله سادس در گوگل سرچ کنید قدمت مترو در شهرهای اروپایی و امثال استانبول را ببینید طول شبکه , تعداد ایستگاه ها , ناوگان و ... همه این آیتم ها قابل دیدن است با همین سرعت جلو برویم تا 1410 یعنی در زمانی کمتر از 30 سال , در تمامی آیتم ها از متروهای قدیمی کشورهای توسعه یافته با قدمت بیش از 1 قرن کاملا سبقت می گیریم و این مترو , ملموس ترین و مهم ترین خدمت ها به مردم و خصوصا دهک های ضعیف تر است بلحاظ سلامت , اقتصاد و معیشت و سطح زیست . قطعا امثال هوافضا و اتمی و ... هم مهم است و باید برای آن ها هم تلاش ویژه بشود که می شود اما اثر این ها در کوتاه مدت توسط مردم حس نمی شه درواقع ساخت مترو , کارخانه تولید سرمایه اجتماعی و رضایت ملیست شما وقتی یک خط مترو می سازید لبخند رضایت بر لبان یک کارگر , یک دانشجو , یک خانم خانه دار و ... می نشیند و حتی ثروتمندی که از مترو هم استفاده نمی کند و بنز و بی ام سوار می شود از تمیزی هوای شهر و کاهش ترافیک و کاهش آلودگی های بصری صوتی , کاملا منتفع می شود انشاله دولت و مجلس حتی بیشتر از قبل تلاش کنند و پرونده این 1500 کیلومتر خط مترو جدید و در حال احداث در سرتاسر کشور را کلا ببندند ما می توانیم تا 1420 این پرونده را ببندیم و بگوییم کار ساخت مترو به شکل کلی در تمام ایران تمام شده است حالا جزئیاتی از توسعه های احتمالی باقی بماند هر چقدر هم زودتر این پرونده را ببندیم زودتر از تورم سنگین بر اجرای چنین ابرپروژه ایی خلاص می شیم ساخت هر کیلومتر مترو و تجهیز آن به 1500 1600 همت رسیده .
با سلام لطفا لطفا ساخت خط مترو صدرا رو هم هرچه زودتر شروع کنید.به لحاظ دور بودن وفاصله زیاد تا مرکز شهرشیراز مردم به مترو خیلی بیشتر از جاهای دیگه احتیاج دارند