بازدید سایت : ۵۳۷۶۴

مشخصات فنی کریدور چین قرقیزستان ازبکستان اعلام شد

در پی انتشار خبر موافقت دولت چین با ساخت کریدور ریلی چین قرقیزستان ازبکستان، نخستین اطلاعات فنی این پروژه بزرگ معرفی شد.

مشخصات فنی کریدور چین قرقیزستان ازبکستان اعلام شد
تین نیوز

در پی انتشار خبر موافقت دولت چین با ساخت کریدور ریلی چین قرقیزستان ازبکستان، نخستین اطلاعات فنی این پروژه بزرگ معرفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آکی پرس، «رایمکول مندکییف» استاد دانشگاه و از مسئولین فنی طراحی و ساخت این مسیر ریلی با حضور در برنامه ادیو بیرینچی فرقیزستان، اطلاعات اولیه این پروژه را ارائه کرد.

به گفته وی، این پروژه ریلی ۴۸۶ کیلومتری به پنج قطعه تقسیم شده که هر کدام از آنها قرار است در قالب یک فاز اجرایی شوند. این پروژه شامل ۲۰ ایستگاه ریلی، ۹۵ پل و ۴۸ تونل خواهد بود که مجموع تونل های آن به ۴۹ کیلومتر می رسد. همچنین، ۳۱۱ کیلومتر از این مسیر در داخل خاک قرقیزستان ساخته خواهد شد.

مندکییف گفت: در وهله نخست، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود. رئیس جمهور (قرقیزستان) از کارگران مهاجر در کشورهای دیگر هخواسته تا به کشور خود بازگشته و در این پروژه مشغول به کار شوند. چراکه برای ساخت این خط دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. زیرساخت های لازم نیز بلافاصله پس از آغاز به کار پروژه احداث خواهند شد. امکانات رفاهی همچون کافه ها، رستوران ها و … نیز در ایستگاه های در نظر گرفته شده مورد ساخت و بهره برداری قرار خواهند گرفت که چنین پروژه ای کمک بزرگی به پیشرفت اقتصاد کشور ما خواهد کرد.

این کارشناس ارشد ریلی در ادامه سخنان خود گفت که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ساخت مسیر و نیروی انسانی ماهر نیز از چین به قرقیزستان آورده خواهند شد. قرارداد ساخت مسیر کریدور ریلی چین قرقیزستان ازبکستان روز ۶ می در جریان نشست مشترک مجازی روسای جمهوری سه کشور به امضا رسید. این کریدور ریلی از کاشغر در چین آغاز شده و سپس با عبور از تروگارت، مکمَل و جلال آباد راهی اندیجان در ازبکستان خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.