بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

حقایق جالب در مورد خطوط متروی پاریس

خط ۱۱ متروی پاریس اکنون به حومه ای ترین مسیر جابه جایی در پایتخت فرانسه تبدیل شده است؛ از گرمای این خط برای تامین انرژی حرارتی ساختمان های مجاور استفاده می شود.

حقایق جالب در مورد خطوط متروی پاریس
تین نیوز

خط ۱۱ متروی پاریس اکنون به حومه ای ترین مسیر جابه جایی در پایتخت فرانسه تبدیل شده است؛ از گرمای این خط برای تامین انرژی حرارتی ساختمان های مجاور استفاده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، متروی پاریس یکی از بزرگ ترین شبکه های مترو در جهان، با افتتاح شش ایستگاه جدید که شامل خط ۱۱ است، به فاز جدیدی از توسعه وارد شده است. ایستگاه های جدید بخشی از یک طرح توسعه کلی شبکه مترو به نام Grand Paris Express است که به دنبال اتصال حاشیه پایتخت فرانسه به مرکز آن با خدمات سریع مترو، از طریق گسترش خطوط موجود و ساخت چهار خط جدید است. برنامه افزودن حدود ۶۸ ایستگاه جدید به طول ۲۰۰ کیلومتر مسیر جدید تا پایان این دهه نیز وجود دارد. گسترش خط ۱۱ گام آغازین این پروژه بزرگ است و اکنون تمرکز مدیریت حمل و نقل پاریس روی این موضوع است.

حقایقی جالب در مورد خط ۱۱

خط ۱۱ دقیقاً ۲۴ متر زیر زمین است اما در عین حال، ۹۶ متر بالاتر از سطح دریا نیز قرار دارد و همین امر آن را مرتفع ترین ایستگاه پاریس کرده است. این خط نخستین مسیری بود که قطارهای لاستیکی در آن آزمایش شد. متروی به اصطلاح لاستیکی ، شکلی از سیستم حمل ونقل سریع است که از ترکیب فناوری جاده و راه آهن استفاده می کند. این قطارها دارای تایرهای لاستیکی و چرخ های فولادی سنتی راه آهن بودند.

 

خطوط متروی پاریس1

گرمای تولید شده در این خط برای گرم کردن یک مجتمع استفاده می شود که این کار با ارسال گرما به یک پمپ حرارتی مستقیم انجام می شود. انرژی تولیدشده برای گرمایش ۲۰ آپارتمان یا ۳۵ درصد از نیازهای گرمایشی یک ساختمان کافی است.

نکاتی جالب از متروی پاریس

متروی پاریس به علت هنر و دکوراسیون خود معروف است که هر کدام از ایستگاه ها موضوع خاصی را دنبال می کند. به عنوان مثال ایستگاه Arts et Métiers به گونه ای طراحی شده است که شبیه یک زیردریایی باشد و دیوارهای ایستگاه باستیل نیز انقلاب تاریخی فرانسه را به تصویر می کشد.

متروی پاریس دومین سیستم متروی پرتردد در اروپا است. جامع ترین سیستم راه آهن زیرزمینی جهان نیز متعلق به این شهر است زیرا با برنامه ریزی دقیق، مسیرهای متفاوتی را در فواصل معین طی می کند.

متروی پاریس بیش از ۶۰۰ هزار مایل در روز را می پیماید که معادل روزانه حدود ۱۰ بار گردش در سراسر جهان است.

در سراسر پاریس ایستگاه های ارواح را خواهید یافت؛ ایستگاه هایی که سال ها مورد استفاده قرار نگرفته و اکنون به روی عموم بسته شده است.

خطوط متروی پاریس2

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.