بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

◄ سنگ زدن به شیشه های مات اتاق انتخاب وزرای پزشکیان!

شورای راهبردی انتخاب وزرای کابینه دکتر مسعود پزشکیان به صراحت اعلام کرده است که فرآیند انتخاب وزرا، شفاف و در اتاق شیشه ای خواهد بود اما برخی مجریان این فرآیند، تفسیر دیگری از اتاق شیشه ای دارند و اطلاع رسانی درباره این فرآیند را برنمی تابند.

 سنگ زدن به شیشه های مات اتاق انتخاب وزرای پزشکیان!
تین نیوز

مسعود ذهبیون - شورای راهبردی انتخاب وزرای کابینه دکتر مسعود پزشکیان به صراحت اعلام کرده است که فرآیند انتخاب وزرا، شفاف و در اتاق شیشه ای خواهد بود اما برخی مجریان این فرآیند، تفسیر دیگری از اتاق شیشه ای دارند و اطلاع رسانی درباره این فرآیند را برنمی تابند.

این روزها در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ کشور به سر می بریم و مردم در انتظار شکل گیری دولت جدید و تحول آفرینی در هر حوزه برای رفع مشکلات، خصوصا مشکلات اقتصادی، با حضور وزرای خوش فکر به سر می برند.

یکی از قول های دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب با مردم، رعایت صداقت و تخصص گرایی در تمام امور و شئون اداره کشور بود و در نخستین گام نیز تفاوت عملکرد ایشان در انتخاب وزرا، مهر تاییدی بر آن قول ها زده است.

پیش از این انتخاب وزرا پشت درهای بسته و بدون شفافیت انجام می شد اما برای نخستین بار کارگروه هایی ماموریت یافته اند در هر حوزه، افراد صاحب صلاحیت و هماهنگ با دیدگاه های رئیس جمهور منتخب را به ایشان معرفی کنند تا از میان آنها وزیر شایسته هر حوزه انتخاب شود.

روشن است که اطلاع رسانی درباره روندهایی که در این کارگروه ها در جریان است، می تواند مردم را به مشارکت و انتخاب خود در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار کرده و از حاکم بودن شایسته سالاری در این روندها مطمئن سازد و سالم بودن فرآیند انتخاب نامزدهای نهایی وزارتخانه های دولت چهاردهم را تضمین کند.

با این وجود برخی اعضای این کارگروه ها مخالف اطلاع رسانی درباره روندها و فرآیندهای در حال اجرا در آنها هستند و تصمیمات اخذ شده در این کارگروه ها برای نامزدهای وزارت را محرمانه می پندارند.

سوال اینجاست که این فرآیند چه نکته پنهان یا محرمانه ای دارد که برخی از اعضای این کارگروه ها راضی به شفاف سازی فرآیندهای انتخاب گزینه های وزارت نیستند؟

شاید برداشت و تفسیر آنها از شفافیت و صداقت با مردم متفاوت از نظر رئیس جمهور منتخب است چرا که به نظر می رسد عده ای تلاش می کنند با محدود کردن اطلاع رسانی، شیشه های اتاق های انتخاب وزرا را به شیشه های مات تبدیل کنند و برای این کار خود توجیهات به ظاهر قابل قبول اما غیرواقعی بتراشند!

سوال اساسی این است که آیا بهتر نیست به جای انتشار جسته و گریخته خبرها به صورت دست نویس و غیرحرفه ای درباره فرآیندها و روندها و تصمیمات در حال انجام در کارگروه ها، این اخبار به صورت رسمی و کاملا شفاف در اختیار رسانه ها، خصوصا رسانه های تخصصی هر حوزه قرار گیرد؟

چه اشکالی دارد که رسانه های تخصصی هر حوزه، خبرنگاری در این کارگروه ها داشته باشند و فرآیندها و تصمیمات را به عموم مردم و به ویژه کارشناسان و فعالان آن حوزه اطلاع رسانی کنند و اگر افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه خواستار مات کردن شیشه های اتاق انتخاب وزرا باشند، رسانه های تخصصی به این شیشه ها سنگ بزنند و شفافیت را بازگردانند؟

این رویه ای است که انتظار می رود نه تنها در انتخاب وزرا، بلکه در انتخاب معاونان و مدیران هر وزارتخانه و زیرمجموعه های آنها مورد توجه قرار گیرد و رسانه های تخصصی را ناظر بر روندها و تصمیمات قرار دهند تا شفافیت، تخصص گرایی و شایسته سالاری فرآیندهای انتخاب مسئولان، توسط مردم و کارشناسان، در آینه رسانه ها، پایش و نظارت شود.

باید به اعضای کارگروه ها مشفقانه و صیمیمانه توصیه کرد رویه ناصواب نامحرم پنداشتن مردم را فرآیند انتخاب گزینه های وزارت در همین گام ابتدایی کنار بگذارند و به این نکته توجه کنند که پزشکیان با اتکا به صداقت و شفافیت خود، منتخب مردم شده و به آنها قول شفافیت و صداقت داده است.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.