◄ واردات 30 هزار کامیون، کشنده و اتوبوس اروپایی و کره ای/ واردات کامیون چینی ممنوع شد؟
بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع ثبت سفارش و وارادت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای تاکید کرد که ناوگان وارداتی از کشورهای اروپایی و کره جنوبی خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع ثبت سفارش و وارادت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای تاکید کرد که ناوگان وارداتی از کشورهای اروپایی و کره جنوبی خواهد بود.
به گزارش تین نیوز، این نامه در تاریخ 18 مهر ماه 1403 از سوی داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته شده است.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ بهره وری حمل و نقل جاده ای و کامیون ها با مدیریت زمان / خدمات حمل و نقل را نمی شود مثل کالا دپو کرد
◄ فروش نیمه قسطی کامیون چینی در 2 کاربری با قسط های 36 ماهه و بازپرداخت 3 ماه یک بار+ جزئیات
در بخشی از نامه داریوش امانی در مورد صدور مجوز ثبت سفارش و واردات ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای خطاب به معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید شده است: خواهشمند است دستور فرمایید مجوز ثبت سفارش واردات تا سقف 20 هزار دستگاه کامیون و کشنده و نیز 10 هزار دستگاه اتوبوس در سال 1403 برای اتوبوس ها ، کامیون ها و کشنده های ساخت کشورهای اروپایی و کره جنوبی با رعایت ملاحضات مرتبط با امر وارداتدر سامانه جامع تجارت و مفاد آیین نامه اجرایی تبصره 7 و 10 قانون اصلاح ساماندهی صنعت خودرو مصوب 28 اسفند ماه 1402 هیئت وزیرات و آیین نامه اجرایی قانون الحاق مو اردی به قانون سامانده ی صنعت خودرو، مصوب گردد.
در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است که تسهیل امور واردات ناوگان حمل و نقل جاده ای به منظور کاهش متوسط عمر ناوگان، افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش آلایندگی های زیست محیطی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، به دنبال انتشار تصویر نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مجوز ثبت سفارش و واردات کامیون، کشنده و اتوبوس جاده ای، رانندگان کامیون و کامیونداران و همچنین رانندگان اتوبوس محتوای این نامه را ممنوعیت واردات اتوبوس و کامیون چینی تعبیر و با انتقاد از کیفیت ناوگان کامیون و اتوبوس چینی و ... از واردات ناوگان اروپایی و کره جنوبی استقبال کرده اند.
خدایا یعنی درست شد راننده های مملکت دربیابانها اسیر خودرو چینی نیستند درود بر اسکانیا ولو بنز ومرگ بر کاویان هوو دنگ وفنگ
مسولین بهتر از هر کسی میدونن ماشین برند اروپا برازنده کشوره خوبمون ایرانه و اگر راننده ماشین خوب داشته باشه فکرش ارامشش محیا میشه و نه از فشاره اعصاب تو جاده ها مشکلی پیش میاد و خدمت رسانی به حمل ونقل جاده ایی چندین برابر میشه.والا رانندگی مشاغله سخت و پر مخاطره هست حالا با این شرایط تو جاده ها رانندگی کردن و قسط دادن به ماشینه چینی که چندین میلیارد هم قیمت گذاری میشه نه اعصاب میمونه نه ارامش برای راننده حالا یکبار عکسش رو انجام بدید و نتیجه رو ببینید. یکبار خودتونو بزارید جای راننده. انشاا... که صحت داشته باشه جلوی ماشین چینی گرفته بشه .پولی که میگیرید چرا ماشین اروپا رو وارد نمیکنید جاده های قشنگه کشورمونو ماشینای چینیه بی کیفیت تردد میکنه.یک خیابونو پرایدو پژو ۴۰ سال پیشو سمند قشنگترو زیبا میکنه یا بنزو ماشین شاسی بلند ماشینای روزه اروپا کره جنوبی. تو جاده یه کامیون اروپایی میبینی لذت میبرن اطرافیان والاا چینیه ۶ میلیاردی ادم تمایل نداره براش یا کانتین .یخچال یا هر کاربریه خوبو شیک سوار کرد دلت نمیاد لاستیک خوب زیرش کنی تا برسه مسائله دیگه.مسئولین دلسوز باشن بهترین کشوره دنیارو میسازیم.جلوی ورود چینی گرفته بشه روزی میلیون ها درود به شرفتون فرستاده میشه.انشاا... این اتفاق میوفته
باسلام خدمت مسعول محترم نظر همه رانندگان محترم وقشر زحمتکش جامعه اینه که واردات رو از چین متوقف کنین ماشین اروپایی اسکانیا ولوو بنز وارد کنین لیاقت یک ایرانی بیشتر ازایناست پس خاهشمندیم از شما مسعول محترم دستورات لازم رامبذول فرمایید از طرف رانندگان عزیز یا علی مدد
با سلام مسعول محترم فقط اروپایی اسکانیا ولوو بنز وسلام از طرف رانندگان عزیز کشورمون یا علی
سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در این نامه نوع کامیون ها و کشنده ها را و همین طور تعداد کامیون دومحور و سه محور و چهار محور مورد نیاز حمل و نقل جاده ای را مشخص نکرده است .مدیران حمل ونقل جاده ای باید بدانن نوع اتاق باری که روی شاسی کامیون ها نصب می شود باید با توجه به نوع کالا و حجم تولید سالیانه آن انتخاب شود.این که کلی گفته شود ۳۰ هزار دستگاه کامیون و کشنده وارد شود تصمیم درستی نیست . آیا برنامه ریزی یا برآوردی وجود داردکه حمل و نقل جاده ای کشور در چند سال آینده چه تعداد کامیون دو ، سه و چهار محور ویا کشنده دومحور و یا سه محور نیاز دارد؟ ابن چه سرمايه گذاري است که متولی حمل و نقل جاده ای تائید ورود ۳۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه باری را بدون توجه به نوع کاربری و تفکیک تعداد صادر می کند .اگر بر اساس این دستور واردکنندگان فقط کشنده و یا کامیون وارد کنند به نظر سازمان مشکل حمل و نقل جاده ای حل می شود. اگر بی توجه به نوع کاربری همه واردات کشنده باشد آیا کالای متناسب باآنها وجود دارد ؟یا بر عکس اگر همه واردات کامیون باشد چه اتفاقی می افتد؟
باسلام.سازمان راهداری نمیخواد مجوز ورود ۳۰ هزار خودرو جدید رو بده زحمت بکشه خودرو هایی که مدت چندین ماهه وارد کشور و در گمرک ها دارن فرسوده میشن و وسایلشون بسرقت میره و پول مردم رو گرفتن و هیچ جوابی به کسی نمیدن ترخیص کند.خداییش مردم خیلی ناراضی و ناراحتن فکری بکنید لطفا.