کریدورها در کشور ما مدیریت واحدی ندارند
یکی از مهم ترین مشکلات این است که کریدورها در کشور ما مدیریت واحدی ندارند و هر دستگاه بخشی از امور را به عهده دارد، بدون اینکه هماهنگی لازم بین آن ها وجود داشته باشد.
دبیر کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق کشور گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این است که کریدورها در کشور ما مدیریت واحدی ندارند و هر دستگاه بخشی از امور را به عهده دارد، بدون اینکه هماهنگی لازم بین آن ها وجود داشته باشد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حامد صالحی، شامگاه ۳ آبان ماه در سومین نشست کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق در خصوص مسائل و چالش های پیش روی توسعه کریدور شرق اظهار کرد: این کریدور به عنوان یکی از شاخه های کریدور بین المللی شمال جنوب به شمار می آید و کشورهای آسیایی را به اقیانوس هند و شمال اروپا متصل می کند.
صالحی با اشاره به مصوبات هیئت وزیران در سال ۸۴ تصریح کرد: اگر چه تلاش هایی برای توسعه زیرساخت های بندر شهید بهشتی چابهار و اتصال آن به شبکه ریلی کشور صورت گرفته است، اما همچنان با مشکلات اساسی در حوزه پس کرانه و دیگر زیرساخت ها مواجه هستیم که مانع از بهره برداری کامل از این ظرفیت ها می شود.
وی ضمن انتقاد از عدم تشکیل ستاد پیگیری مصوبات توسعه کریدور شرق، خواستار توجه جدی مقامات به اجرای تکالیف تعیین شده برای دستگاه های مختلف شد و افزود: یکی از مهم ترین مشکلات این است که کریدورها در کشور ما مدیریت واحدی ندارند و هر دستگاه بخشی از امور را به عهده دارد، بدون اینکه هماهنگی لازم بین آن ها وجود داشته باشد.
صالحی همچنین به اهمیت تشکیل کارگروه های استانی و نقش بخش خصوصی در سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی کریدور اشاره و عنوان کرد: خواستار تسهیل شرایط برای مشارکت بیشتر در این بخش هستیم و انتظار داریم که این جلسات ادامه داشته باشد و مسائل مربوط به توسعه کریدور با جدیت بیشتری دنبال شود.