بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

نصب اولین سوزن با تکنولوژی سوزن های سرعت بالا

شرکت ایرید اولین سوزن پیشرفته با تکنولوژی سوزن های سرعت بالا را پس از طی مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای لازم در ایستگاه عطار راه آهن ج.ا.ا. واقع در خط اصلی محور تهران – مشهد نصب نمود.

نصب اولین سوزن با تکنولوژی سوزن های سرعت بالا
تین نیوز |

شرکت ایرید اولین سوزن پیشرفته با تکنولوژی سوزن های سرعت بالا را پس از طی مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای لازم در ایستگاه عطار راه آهن ج.ا.ا. واقع در خط اصلی محور تهران – مشهد نصب نمود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید)،  این شرکت اولین سوزن پیشرفته خود را با  تکنولوژی سوزن های سرعت بالا، پس از طی مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای لازم از طرف راه آهن ج.ا.ا. در ایستگاه عطار واقع در خط اصلی محور راه آهن تهران – مشهد نصب نمود.

متقی پور مدیرعامل این شرکت در خصوص این نوع سوزن اظهار کرد: در این سوزن از سیستم Ssb2 fastening در بخش switch part و سیستم fastening cross stop در بخش crossing part استفاده شده است.

وی ادامه داد: در این سوزن ها سیستم Ssb2 fastening ریل های پهلویی را با استفاده از اسلایدچیرهای خاص و پابندهای ارتجاعی درونی (AT) و بیرونی (SKL 12) مهار می کند؛ که سبب نزدیک شدن میزان صلب بودن  خط و سوزن (stiffness) می شود.

ریل

متقی پور افزود: این سیستم در خطوط پرسرعت با ترافیک زیاد به جهت بالا بودن ایمنی، راحتی مسافر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری مورد استفاده قرار می گیرد. در سوزنهای با سرعت بالای 160 کیلومتر استفاده از آن الزامی بوده، اما در سرعت کمتر از 160 کیلومتر مزیت محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سیستم اسلایدچیر ها به رولر نیز مجهز می باشد؛ افزود: در این سوزنها از طریق کاهش نیروی جدا شدن تیغه از ریل پهلویی عمر ماشین سوزن در حدود 60 درصد افزایش می یابد؛ همچنین با توجه به مجهز بودن به رولر این سیستم دیگر نیازی به گریسکاری صفحات سرسره نداشته بدین جهت دوستدار محیط زیست نیز محسوب می گردد.

ریل

متقی پور اضافه کرد: سیستم cross stop در این سوزن ها، قطعه تکه مرکزی را با استفاده از پابندهای ارتجاعی SKL 12 مهار می نماید؛ همانطور که می دانیم با افزایش سرعت وسیله نقلیه عبوری شدت ضربات دینامیکی وارده به تکه مرکزی نیز افزایش می یابد، لذا برای افزایش ایمنی سیر و عمر تکه مرکزی که به لحاظ تکنولوژیکی، متالوژیکی و اقتصادی قطعه ی استراتیژیک محسوب می شود، می بایست این قطعه تقویت گردد؛ تقویت تکه مرکزی تغییر نوع fastening system را به همراه دارد.

راه آهن

متقی پور افزود: استفاده از این سیستم که از محصولات ایمنی نیز به شمار می آید، در خطوط سرعت بالا الزامی بوده و حمل و نقل ریلی را در سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میسر و ایمن می نماید.

راه آهن

مدیر عامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران  در خصوص مزایای استفاده از این سیستم مواردی به شرح  زیر را عنوان نمود :

  1. امکان افزایش سرعت عبور از روی سوزن و ایمنی سیر
  2. افزایش عمر ماشین سوزن
  3. افزایش عمر تکه مرکزی
  4. کاهش تنوع قطعات که موجب نصب آسان سوزن می گردد
  5. پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری

وی عنوان نمود: تولید این نوع سوزن که در واقع پیاده سازی تکنولوژی سوزن های سرعت بالا در مقیاس کوچکتر بوده، راه را برای تولید سوزن های سرعت بالا برای این شرکت هموار ساخته و قدم بعدی ایرید، طراحی و ساخت سوزن های سرعت بالا با شعاع های 1200 و 2500 متر خواهد بود.

ساخت ریل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.