تجمع حمایتی رانندگان از اجرای سامانه جامع اعلام بار مجازی
تعداد قابل توجهی از رانندگان حوزه حمل و نقل بار با حضور در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مطالبه خود مبنی بر اجرای سامانه اعلام بار مجازی را مطرح کرده و خواستار تحقق هوشمندسازی فرایند حمل ونقل بار در همه شهرستان ها، شدند.
تعداد قابل توجهی از رانندگان حوزه حمل و نقل بار استان یزد صبح امروز با حضور در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مطالبه خود مبنی بر اجرای سامانه اعلام بار مجازی را مطرح کرده و خواستار تحقق هوشمندسازی فرایند حمل ونقل بار در همه شهرستان ها، شدند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، امروز قشر تلاشگر و خستگی ناپذیر رانندگان استان در محل این اداره کل تجمع کردند؛ اما این بار نه برای اعتراض، بلکه برای حمایت از اجرای پروژه هوشمندسازی فرایند حمل ونقل در قالب سامانه جامع اعلام بار مجازی که به گفته آنان، عدالت را در حوزه توزیع بار برقرار می کند.
رانندگان با این اعتقاد که سامانه نامبرده می تواند ضمن توزیع عادلانه بار، در زمینه یکسان سازی تعرفه ها، برخورد با تخلفات شرکت های حمل ونقل، جلوگیری از بومی گرایی، احقاق حقوق 14 هزار راننده یزدی، حذف واسطه ها و دلالان نیز موثر باشد، خواستار تسریع در روند اجرای سامانه و حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از این پروژه بودند.
محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد نیز با حضور در جمع رانندگان و استماع مطالبات آنان، اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی فرایند حمل ونقل، پروژه ای عظیم و تحول زا در حوزه حمل ونقل است که به منظور اجرای کامل و بدون نقص آن باید اقدامات مطالعاتی، فنی و... بر روی آن انجام شود که این پروسه قطعاً زمان بر خواهد بود.
رستگاری تصریح کرد: امروز نمی توان روندی را که سال های متمادی در حوزه حمل ونقل مورد اجرا بوده است، در مدت زمان کوتاهی تغییر داد و انتظار داشته باشیم که با مشکلات بعدی مواجه نشویم. برای هر گونه تغییر و تحول ابتدا باید ابعاد مختلف مسئله و پیامدهای آن مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تا بتوان از مشکلات بعدی جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، خود پیشگام اجرای سامانه جامع اعلام باری مجازی بوده و این مسئله را تا رسیدن به نتیجه قطعی و اجرایی شدن آن ادامه خواهد داد و قرار نیست این مقوله در مقطعی از زمان متوقف شود. ضمن اینکه در ماه های گذشته نیز جلسات متعدد و اقدامات مختلفی جهت رفع مشکلات و اجرای سامانه انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، ضمن قدردانی از دغدغه مندی رانندگان جهت پیاده سازی یک سیستم جامع و کامل در حوزه حمل ونقل، از آنان خواست تا اختلافات بین خود را حل وفصل کرده و مطالبات خود را مکتوب کنند تا قابل پیگیری در مراجع مختلف باشد.
سلام جناب آقای رستگاری در خصوص پایانه بار یزد بایستی واژه زشت وتاپسند و غیرقانونی بومی وغیربومی در محوطه پایانه حذف وهرگز به زبان نیاید اعتبار برگ نوبتها تمام کامیونها یکسان باشد وعیج تفاوتی بین برگ نوبت کامیونهای پلاک ۵۴ با سایر پلاک شهرستانها نباشد دوم و مهمترین اینکه بارنامه برای تناژهای غیرقانونی وسنگین صادر نشود .کارخانجات سرامیک و کاشی بایستی بارهای خود را میزان طبق کارت تریلی و کامیون بارگیری کنند.
اعلان بار یزد باید حضوری بشه .بیاید همه باهم تناژ کامیون به روال قبل برگردونیم .کامیون ۴۰ بشه هم به نفع دولت .وهم به نفع کامیون دار
سلام در واقع رانندگان جامعه هدف که حاضر هستند یکهفته در نوبت بار بمانند تا بتوانند با توجه به اولویت بهترین گزینش را داشته باشند خواسته اند سبد عرضه جامع و متنوع گردد و انتخاب هم در منزل عملی گردد.
پیشنهاد بنده الگوی شرکت سوخت رسان پالایش و پخش مواد سوختی است که انتخاب مسیر از حیث کم و کیف کامل دست راننده نیست، نوبت بجا بار مرزها را ببرند برگردند بار دلخواه و یکهفته نخوابند
با سلام و درود به ارواح مطهر شهدای را فضیلت و ایثارگری نیکوکاری اجتماعی.
همانطور که مستحضر هستید امروزه با مدرنیته سازی استفاده مدیریت در سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت حاکمیت از هوش مصنوعی که تلفیق برنامه هاست با لینک اطلاعات سیستماتیک برای جلو گیری از خطای انسانی و تداخل و اعمال سلیقه امری اجتناب ناپذیر می باشد.
چند سالی است حمل و نقل کاربردی جاده ای وارد آی تی و دولت الکترونیک با مجازی سازی اطلاع رسانی و توزیع و تقسیم خدمات عمومی گردیده است ولی متاسفانه بدلیل عدم جامع نگری در ورای قوانین موضوعه لازم اجراء نتوانسته چالش و شکافهای جدی روابط کار، مناسبات بازار و رژیم حقوقی رانندگان کامیوندار همچنین بهینه سازیهای مد نظر عرضه خدمات عمومی کارگزاری و خصوصی حقوق پیمانها و مصرف سوخت، خواب سرمایه با بهره وری و توجیه اقتصادی را که باعث نگرانی است مرتفع گرداند .
نمونه آن نوبت مجازی پایانه های دولتی بویژه بنادر اما و عباس، ترددهای یکسر خالی، توقفهای طولانی در پایانه ها اعم داخلی، مرز، تخلیه و بارگیری، اسناد صورب و تعرف غیر واقعی، انفعال و تضاد منافع با بخشی نگری و همچنان جزیره ای عمل نمودن به تفکیت حوزه، اشخاص، نوع فعالیت بعنوان رانت می باشد.
در برنامه هفتم قطعا احکام معوق و نیمه تمام چهارم و ششم قانون برنامه با ایجاد سازمان بهره وری انرژی و تعدیل و مصرف سوخت عملیاتی می گردد یعنی راهکارهای جبرانی عدم توجیه اقتصادی هزینه ملی از سرمایه ملی مسدود خواهد شد اما همچنان جبران و هزینه با فرهنگ غلط ترافیکی و سرمایه گزاری و اشتغال رانندگان با اجراء ننموده ماده ۱۴ اصلاحی تخلفات... تداوم خواهی یافت، وا اسفا!؟
واضح است باید جلو فروش سرمایه کامیوندار برای عرضه خدمات ارزان به صمت با تعدیل و واقعی نمودن نرخ حمل هم با کاهش قیمتهای کاذب ناوگان تعدیل گردد.
اگر بنا باشد داده های اطلاعاتی و ستانده های حاکمیتی در راستای حمایت و انحصار رانت موجود به این سامانه ها باشد بجز تحمیل هزینه بیشتر و بردن ناهنجاریهای طبقاتی و صنفی در لفافه تقدیرگرایانه و دفاعیه نویسی و همدستی انجمنهای صنفی در خدمت مدیریت منفعل مسئله دار نیست بیجهت همسویی نفرمایید که کار مفاسد آسان شود اما وضعیت ما و منافع ملی سامان نگردد. محمد مهدی هراتی زاده