بازدید سایت : ۴۳۸۰۵

مسدودسازی و حذف ۵ راه دسترسی غیرمجاز مربوط به ارگان ها، صنایع و معادن در محور یزد طبس

به منظور ایمن سازی محور یزد – طبس و جلوگیری از وقوع حوادث جاده ای، تعداد پنج راه دسترسی غیرمجاز در این محور با حکم مقام قضایی مسدود شد و این عملیات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مسدودسازی و حذف ۵ راه دسترسی غیرمجاز مربوط به ارگان ها، صنایع و معادن در محور یزد طبس
تین نیوز |

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: به منظور ایمن سازی محور یزد طبس و جلوگیری از وقوع حوادث جاده ای، تعداد پنج راه دسترسی غیرمجاز در این محور با حکم مقام قضایی مسدود شد و این عملیات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، سید حسین محمدی اظهار کرد: در پی وقوع چندین حادثه دلخراش در محور یزد طبس به ویژه واژگونی اتوبوس زائران بوشهری و فوت بیش از ۱۰ نفر از هموطنان، تیم های کارشناسی پس از بازدیدهای متعدد و بررسی وقوع علل این حوادث، اقدام به ایمن سازی محور نامبرده کردند.

محمدی اظهار کرد: تیم های کارشناسی پس از بررسی های متعدد، به مسدودسازی راه های دسترسی غیرمجاز به این محور اقدام کردند. بر اساس مواد ۶ و ۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن (اصلاحی ۱۳۷۹)، راهداری موظف است که تردد در این محورها را ایمن کرده و راه های دسترسی غیرمجاز را مسدود کند.

وی افزود: به تازگی با حکم قضایی، پنج راه دسترسی غیرمجاز مرتبط با ارگان ها، صنایع و معادن در محور یزد طبس مسدود شده و این اقدام در سایر محورهای استان نیز در حال اجراست.

علی محمد دشتکیان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان، تأکید کرد: حفظ جان مردم و تأمین ایمنی راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرایط خاص محور یزد طبس به عنوان طریق الرضا (ع) و یکی از شریان های اصلی مواصلاتی استان، نیاز به توجه ویژه دارد.

دشتکیان ادامه داد: هرگونه عملیات یا ایجاد مستحدثات در حریم قانونی راه های اصلی و فرعی بدون مجوز وزارت راه وترابری جرم محسوب شده و مرتکب به جبران خسارت و همچنین حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی در پایان گفت: مأموران و ضابطین نیروی انتظامی موظفند در صورت مشاهده تجاوز به راه ها، مراتب را به مراجع صالح اعلام و اقدامات قانونی را انجام دهند. عدم توجه به این مسئله می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.